حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزهگفت: عزیزانی که در بیمارستان‌ها اعم از پزشک و پرستار و آنهایی که با همه شجاعت در آن روزهای سخت ایام فروردین و آن حدود چهل روز که همه امکانات و اطلاعات کنار هم جمع نبود به میدان آمدند و فداکاری کردند و عده‌ای برای این فداکاری و برای نجات جان مردم جان خود را فدا کردند به عنوان شهید خدمت نام‌گذاری می‌شوند.

وی افزود:  اما اینکه این شهید خدمت دارای چه مزایایی است و چه کسانی هستند، مقرراتی داریم تحت عنوان حکم شهید که همه آن مقررات نسبت به آن عزیزان اجرا می‌شود و تمام دستورالعمل‌های آن نوشته شده و مشخص است و در دولت هم بحث شد و اینجا هم آئین نامه شهید خدمت مصوب می‌شود اما اینکه چه افرادی جز شهدای خدمت هستند ابتدا در کمیته استانی مشخص شده و سپس به کمیته ملی تهران فرستاده می‌شود.

روحانی بیان کرد: کمیته ملی تهران شامل بنیاد شهید، وزارت بهداشت، سازمان اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه می‌شوند و در نهایت آنها مشخص می‌کنند چه افرادی این عنوان پر افتخار نصیبشان شده و به آنها ابلاغ خواهد شد. مدتی در مورد شهید خدمت بحث شده بود اما چارچوبش مشخص نبود که امروز به حمدالله این چارچوب مشخص است و به آنها ابلاغ خواهد شد.