بررسی تبلت ساینا و نگاهی به قابلیت های آن

بررسی تبلت ساینا و نگاهی به قابلیت های آن


منبع: آرگا

138

1399/3/3

17:44


تبلت ساینا محصول شرکت جی ال ایکس می باشد که با قیمت مقرون به صرفه ای ارائه می شود. این تبلت با ابعاد مناسب از صفحه نمایش هفت اینچی بهره می برد و برای افرادی که انتظار کاربری حرفه ای ندارند و قصد دارند به تماشای ویدیو یا وبگردی در یک نمایشگر بزرگ بپردازند گزینه مناسبی خواهد بود. چنانچه مایلید تا با ویژگی های این تبلت شرکت جی ال ایکس آشنا شوید در این مطلب به بررسی تبلت اقتصادی ایرانی ساینا می پردازیم.

بررسی تبلت ساینا و نگاهی به قابلیت های آن

اگر قصد دارید فرزندانتان را از سنین پایین با دنیای تکنولوژی آشنا کنید تبلت ساینا با قیمت ارزانی که دارد انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. ضمنا بهره گیری از نمایشگر ۷ اینچی و ابعاد مناسب استفاده از آن را راحتتر ساخته است. با وارسی تبلت ساینا همراه ما باشید

آشنایی و بررسی تبلت ساینا

بازبینی قیمت تبلت ساینا

شرکت جی ال ایکس یا جنرال لوکس حدود یک سال پس از معرفی اولین گوشی خود در سال ۹۱ ، به تولید تبلت نیز روی آورد. این شرکت پس از کسب تجارب بیشتر و دانش نیاز کاربران ایرانی در زمستان ۱۳۹۶ تبلت ساینا را که متناسب با نیازهای عمومی کابران است و با یک قیمت مناسب عرضه نمود. بنا بر گفته جی ال ایکس این تبلت ضد ضربه بوده و با هشت گیگابایت حافظه داخلی برای انجام کارهای روزانه و دم دستی مطلوب خواهد بود. در ادامه ابتدا با مشخصات تبلت ساینا آشنا می شوید و سپس به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

آشنایی سریع با مشخصات تبلت ساینا

  • ابعاد: ۱۰*۱۰۸*۱۸۸ میلی متر
  • وزن: ۳۱۰ گرم
  • امکانات: قابلیت مکالمه و دو سیمکارته
  • نمایشگر: ۷ اینچی با رزولوشن ۶۰۰*۱۰۲۴ پیکسل
  • دوربین اصلی: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۲ مگاپیکسل
  • پردازنده مرکزی: چهار هسته ای مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: Mali 400 MP
  • سیستم عامل: گوگل اندروید ۶ مارشمالو
  • حافظه: رم یک گیگابایت با حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • جک ۳.۵ میلی متری: دارد
  • بلندگو: دارد
  • درگاه ارتباطی: میکرو USB
  • فناوری ارتباطی: GPRS ، ۴G ،۳G، Wi-Fi ، بلوتوث، OTG

 طراحی

این تبلت یک گزینه مقرون به صرفه با قابلیت های متوسط و رو به پایین می باشد و از این نظر کودکان، نوجوانان و کاربران مبتدی استفاده بیشتری از آن خواهند داشت. البته به این منظور نیست که کاربران حرفه ای نمی توانند از ساینا بهره بگیرند. اما با توجه به انتظارات و نیازهایی که این کاربران دارند نمی تواند رضایت مند باشد.  از جمله نکات قابل توجه تبلت ساینا وزن کم و ابعاد جمع و جور آن می باشد که این امر موجب جابجایی راحت دستگاه خواهد شد

آشنایی با تبلت ایرانی ساینا

بازنگری ابعاد تبلت ساینا

.

این تبلت به خاطر حاشیه‌ کم بالا و پایین نمایشگر،  محصول نسبتا خوش دستی بوده و به راحتی می توان به کارکردن با آن پرداخت. همچنین ضخامتی حدود یک سانتی متر تیلت موجب شده تا یک باتری با ظرفیت خوب، به‌ آسانی در آن جای گیرد و روی قاب پشتی هیچ برآمدگی آزاردهنده‌ای ایجاد نشود.

مشخصات تبلت ساینا

از لحاظ استحکام جی ال ایکس مدعی است ساینا استحکام بالایی داشته و نمایشگر آن نیز ضد ضربه می باشد. البته در دنیای فناوری می توان ضد ضربه بودن را با معیارهای متفاوتی سنجید. باتوجه به عدم ذکر نوع شیشه و گوریلاگلس با نگاهی خوش بینامه احتمالا نمایشگر و بدنه این تبلت در برابر ضربات نه چندان محکم و سقوط‌ معمولی مقاوم عمل کند. هرچند جنرال لوکس تاکید خاصی بر ابعاد مناسب تبلت ساینا دارد، اما از این لحاظ هم نمی تواند گزینه ای برتر از دیگر تبلت ها باشد. به طور کلی این تبلت متناسب با قیمتش طراحی ساده و معمولی دارد.

نمایشگر

بررسی عملکرد تبلت ساینا

تبلت ساینا از نمایشگری  ۷ اینچی با و رزولوشن ۶۰۰*۱۰۲۴  بهره می برد که از کیفیت HD پایینتر بوده و به این ترتیب است تراکم پیکسلی صفحه نمایش نیز کمتر و حدود ۱۵۹ پیکسل بر اینچ را ارائه می دهد و این امر موجب شده نتوان نمایشگر تبلت ساینا را گزینه ای ایده‌آل برای مشاهده محتوا دانست.

البته در این بخش از بررسی تبلت باید به قیمت آن نیز توجه داشت. این صفحه نمایش برای انجام کارهای روزانه مناسب بوده و رنگ بندی قابل قبولی نیز دارد. شاید برای خیلی از افراد تراکم پیکسلی پایین خللی در بازی یا مشاهده ویدیو ایجاد نکند. اما انتظار می رفت که وضوح تصویر آن حداقل HD باشد. روشنایی نمایشگر نیز چندان رضایت بخش نبوده ولی برای کار در محیط های سرپوشیده مناسب می باشد. قابل ذکر است صفحه‌نمایش این تبلت از فناوری IPS نیز بهره می برد تا تماشای محتوا و کارکردن با آن راحت باشد و چشم اذیت نشود.

دوربین

جی ال ایکس تبلت ساینای خود را در پنل پشتی به دوربینی با لنز ۵ مگاپیکسل مجهز نموده که عملکرد دوربین اصلی معمولی بوده و در شرایط نوری مناسب تصاویر قابل قبولی را به ثبت می رساند. دوربین سلفی نیز  ۲ مگاپیکسل است که با این دوربین نیز می توان سلفی های نسبتا قابل قبولی را ثبت نمود.

وارسی تبلت ساینا

عملکرد

در بررسی ها مشخص شدبر روی تبلت ساینا تراشه چهار هسته ای به کار رفته که فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز را به اجرا می گذارد و جزو محصولات پایین رده مدیاتک محسوب می شود. این تراشه را پردازنده گرافیکی Mali 400 MP همراهی می کند. جی ال ایکس برای تبلت خود رم یک گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۸ گیگابایت را در نظر گرفته که با این میزان حافظه نه می توان برنامه و فایل زیادی را نگهداری کرد و نه اینکه به اجرای برنامه های سنگین پرداخت. البته از طریق کارت حافظه جانبی می توان ظرفیت حافظه را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد و تا حدودی این مشکل برطرف شود.

با این تفاسیر از ساینا انتظار نمی رود که از پس اجرای بازی های سنگین برآید ولی از لحاظ نرم افزاری اندروید ۶.۰ به خوبی روی این تبلت اجرا می شود. ضمنا ساینا از قابلیت  سیمکارت، اینترنت Wi-Fi و مکالمه پشتیبانی می کند و کاربران برای اتصال به اینترنت می توانند از نت پرسرعت ۴G بهره ببرند. در پایان این بخش می توان گفت شاید ساینا نتواند به خوبی از پس بازی های خیلی سنگین برآید اما با این تبلت می توان بازی های سبک و نیمه سنگین را بدون مشکل چندانی اجرا نمود.

باتری

باتری به کار رفته در این این تبلت ظرفیتی برابر با ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که  معادل همان میزانی است که در گوشی های هوشمند با نمایشگر کوچکتر مورد بهره برداری قرار می گیرد. به این ترتیب باتری تبلت ساینا با توجه به روزولوشن پایین نمایشگر برای استفاده معمولی یک روز دوام داشته و با استفاده طولانی مدت این میزان کمتر خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو