رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها + معرفی تیپ های بدنی زنان

رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها + معرفی تیپ های بدنی زنان


منبع: تاپ ناز

172

1399/3/3

18:51


در این بخش تاپ ناز اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی و تغذیه مناسب بر اساس تبیپ بدنی خانم ها را در اختیار شما قرار داده ایم و در ادامه انواع تیپ بدنی زنان را معرفی کرده ایم.

تنظیم تغذیه و رژیم غذایی برای خانمها با توجه به تیپ بدن

تیپ بدن شما چگونه است؟ اندامی مستطیل شکل، سیب شکل، گلابی شکل و یا به شکل ساعت شنی دارید؟ با توجه به شکل اندامتان باید تغذیه خود را تنظیم کنید.

تمام تیپ های بدنی زیبا و منحصر به فرد هستند اما آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چرا هر کدام از تیپ ها در قسمت خاصی از بدن استعداد چاقی دارند و چربی ذخیره می کنند؟ بعضی ها از قسمت میان تنه استعداد چاقی دارند و بعضی ها در قسمت باسن یا ران ها. همه ما بر اساس تیپ های بدنی مان هنگام کاهش وزن در قسمت های خاصی از بدن دچار مشکل می شویم. برای رفع این مشکل بدونیم به شما می گوید که بر اساس تیپ بدنی خود چه غذاهایی را بخورید تا هم سالم بمانید و هم وزن کم کنید.

رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها

رژیم مخصوص تیپ بدنی مستطیل

باسن کوچک و کمر بی حالت از ویژگی های این تیپ بدنی است. تیپ های بدنی مستطیل شکل معمولا اضافه وزن پیدا نمی کنند اما با این وجود بهتر است چربی های سالم مثل آووکادو، بادام، ماهی سالمون و… مصرف کنند و پروتئین های گیاهی به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

مهم نیست چقدر لاغر هستید مهم این است که همیشه برنامه غذایی سالمی داشته باشید. پس سعی کنید زیاد سمت شیرینی و غذاهای ناسالمی مثل فست فود نروید.

رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها

رژیم مخصوص تیپ بدنی سیب

تیپ های بدنی سیب در قسمت میان تنه چاق درشت تر هستند. بنابراین باید تعداد وعده های غذایی آن ها زیاد و مقدار غذا کم باشد. ۶ وعده در روز غذا بخورید و مقدار غذا را کم کنید.

غذاهای سرشار از فیبر، میوه، سبزیجات، ویتامین C و لبنیات کم چرب مصرف کنید. غذاهایی که گاز معده تولید می کنند نخورید مثل فست فود، نان و بعضی سبزیجات.

رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها

رژیم مخصوص تیپ بدنی گلابی

تیپ های بدنی گلابی باسن و پایین تنه درشت تری نسبت به بالاتنه دارند. این تیپ ها در قسمت باسن و ران چاق می شوند و معمولا دچار مشکل احتباس آب می شوند. تیپ های بدنی گلابی باید گوشت، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی و غذاهای سرشار از پروتئین مصرف کنند.

میوه هایی مثل هندوانه و آناناس برای این تیپ های بدنی عالی هستند زیرا سمومی که سرعت متابولیسم بدن را کاهش می دهند از بین می برند. این میوه ها را همراه با چای های گیاهی مثل چای سبز مصرف کنید.

غذاهایی که سدیم زیادی دارند مصرف نکنید. به عبارت دیگر مصرف نمک و غذاهای تصفیه شده مثل نان، نودل و برنج را کم کنید و آن ها را با غذاهای کامل جایگزین کنید.

رژیم غذایی مناسب هر تیپ بدنی در خانمها

رژیم مخصوص تیپ بدنی ساعت شنی

تیپ بدنی ساعت شنی مطلوب ترین تیپ بدنی برای خانم هاست. این تیپ ها در تمام قسمت های بدن به طور یکسان چاق می شوند. احتمال بالا رفتن قند خون تیپ های بدنی گلابی زیاد است. بنابراین پیشنهاد می کنیم غذاهایی که شاخص قند خون پایینی دارند مصرف کنند و تعداد وعده های غذایی را زیاد و مقدار غذا کم باشد. ۵ الی ۶ وعده غذایی در روز داشته باشند. میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و از پروتئین های بدون چربی چربی سالم بگیرید. از مصرف غذاهای تصفیه شده مثل (نان، نودل و برنج) اجتناب کنید و غذاهای کامل را جایگزین آن ها کنید.

همچنین : انواع تیپ بدن زنان | تیپ گلابی سیب و موز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو