آیا کرونا باعث چین و چروک صورت می شود؟

134

1399/3/4

02:37


عاطفه گل فشان متخصص پوست و مو ضمن بیان رابطه بیماری کرونا با پوست گفت: بیماری کرونا موجب درگیری انتهای اندام ها به شکل ضایعات سرمازدگی می شود و ممکن موجب تاول و قرمزی دست و پا شود.

آیا کرونا باعث چین و چروک صورت می شود؟

به گزارش بهداشت نیوز، عاطفه گل فشان متخصص پوست و مو ضمن بیان رابطه بیماری کرونا با پوست گفت: بیماری کرونا موجب درگیری انتهای اندام ها به شکل ضایعات سرمازدگی می شود و ممکن موجب تاول و قرمزی دست و پا شود.وی ادامه داد: ضایعه دیگری که در افراد مبتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است، کهیر و ضایعاتی پوستی نظیر جوش های آبله مرغان است.

این متخصص پوست افزود: در ۱۵ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا علائم پوستی قبل سایر علائم نظیر درگیری ریوی، سرفه و ... ظهور پیدا می کند، اما در بیشتر افراد در گیری پوستی بعد از ایجاد علائم اصلی بیماری شروع می شود.

گل فشان در خصوص تأثیر بیماری کرونا بر آغاز روند پیری پوست صورت بیان کرد: معمولا بیماری های مزمن سبب تسریع روند پیری می شوند و از آن جایی که کرونا بیماری مزمنی نیست خودش به تنهایی بر پیری صورت تأثیری ندارد.

وی ضمن تأکید بر نقش استرس در پیری زودرس اظهار کرد: استرس ناشی از بیماری کرونا چه برای افرادی که به این بیماری مبتلا نشده اند و ترس از ابتلا دارند و چه برای مبتلایان به این بیماری که ترس از آسیب های ناشی از این ویروس دارند، می تواند سبب بروز چروک های پوستی و تسریع روند پیری شوند.

گل فشان با بیان اینکه اضطراب موجب کاهش فعالیت کلاژن سازی و الاستین پوست می شودادامه داد: کاهش الاستین و کلاژن سبب افتاده‌ی و چین و چروک پوست می شود.وی افزود: هنگام استرس هورمون هایی در بدن ترشح می شود که اگر بدن نتواند با آنها سازگاری پیدا کند، به صورت مزمن در بدن ترشح می شوند و سبب بروز بیماری های جسمی نظیر: بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های اعصاب می شود و ابتلا به بیماری های مزمن خود عاملی است که موجب تسریع روند پیری می شوند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو