میدان سرخ مسکو

میدان سرخ مسکو


منبع: بیتوته

272

1399/3/4

07:54


میدان سرخ مسکو



میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

میدان سرخ

اگر قصد سفر به روسیه را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً میدان سرخ مسکو و جاذبه های بی نظیر و دیدنی اطرافش را ببینید. در این مقاله توضیحات کامل در مورد این میدان و همچنين تصاویری از میدان سرخ مسکو قرار داده ایم.

میدان سرخ مسکو کجاست؟
میدان سرخ نام میدانی معروف در مرکز شهر مسکو، پایتخت روسیه است. خیلی از خیابان های اصلی مسکو به این میدان منتهی می شوند. میدان سرخ نقطه مرکزی شهر مسکو به حساب می آید؛ چراکه طراحی و معماری شهری به صورت دایره و حول مرکز یک نقطه گسترش یافته که همین میدان است.

میدان سرخ مسکو یکی از نمادهای مهم تاریخی و فرهنگی در پایتخت روسیه شمرده می شود. این میدان در زمان حیات خود، شاهد حوادث و رویدادهای تاریخی مهمی بوده است. این میدان و معماری بناهای آن بعنوان یک سایت میراث جهانی از طرف یونسکو محافظت می شود.

در حقیقت، در روسیه قدیم نامی که بر این میدان گذاشته بودند، به معنی« زیبا» بود. در واقع کلمه Red( سرخ) در زبان روسی به معنی زیباست. پس اسم میدان سرخ مسکو در واقع میدان زیبا است.

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

میدان سرخ مسکو

 
تاریخچه میدان سرخ مسکو:
میدان سرخ ( به زبان روسی Krasnaya ploshchad)، پس از ساخته شدن قلعه کرملین در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد و نامش بر سر زبان ها افتاد.

میدان سرخ، نامی که به زمین شرقی ساختمان مثلثی شکل کرملین داده شده بود، در آن زمان مکانی برای اشخاص بی بضاعت، خلافکاران و مست ها و بینوایان به شمار می رفت. آن روز ها میدان سرخ بعنوان حومه شهر شناخته می شد و با آلونک های چوبی در اطرافش، چهره رقت زا مسکو را در کنار عظمت کرملین به نمایش می گذاشت.

در قرن شانزدهم، کلیسای شفاعت ساخته شد و نام کلیسای جامع سنت باسیل را بخود گرفت. این کلیسا در بخش شمالی رودخانه ساخته شد و مراکز خرید و تجارت، این دفعه از جنس سنگ، در اواخر همین قرن در این جا سر برآوردند. برج اسپاسکایا هم بعدها بر فراز دروازه ی کرملین ساخته شد.

بعد از جنگ ناپلئونی و خسارات شدیدی که در سال ۱۸۱۲ به کرملین وارد گردید، این منطقه مورد بازسازی قرار گرفت و یادمان های« مینین» و« پوژارسْکُمو» روبه روی کلیسای جامع سنت باسیل نصب شدند.

هر چند این میدان همیشه نقشی پر رنگ در تاریخ داشته، ولی پس از حکومت شوروی نقش سیاسی جدیدی به عهده گرفت و پس از مرگ لنین و ساخت مقبره او در سال ۱۹۲۴، هیئت رهبری شوروی همواره در رویداد های مهمی مثل روز می، روز پیروزی و سالگرد انقلاب اکتبر و رژه های مهم در بالای مقبره ظاهر می شد.

مکان های دیدنی اطراف میدان سرخ مسکو:
یادمان لنین:
یادمان لنین، مقبره و یادبود ولادیمیر ایلیچ لنین بنیان گذار اتحاد جماهیر شوروی است.

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

عکس یادمان لنین


کاخ کرملین:
از محل ورود میدان سرخ مسکو کاخ کرملین پیداست. برای این که این میدان در مقابل دیوار شرقی کاخ کرملین واقع شده است. کرملین که بین قرن چهاردهم و هفدهم به وسیله برجسته ترین معماران روسی و خارجی ساخته شد، بطور جدی به تمامی رویدادهای مهم تاریخی و سیاسی در روسیه از قرن سیزدهم مربوط می شود. این کاخ محل اقامت پرنس بزرگ و همچنين یک مرکز مذهبی بود. کلیسای سنت باسیل در این میدان یکی از زیباترین آثار تاریخی ارتدوکس روسیه است.

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

عکس کاخ کرملین

 
کلیسای جامع سنت باسیل:
معماری این کلیسا نه تنها از زیبایی های میدان سرخ و شهر مسکو است بلکه بعنوان نماد کشور روسیه در دنیا شناخته می شود. گنبدهای رنگارنگ و پیوندی آن، ساختمان کلیسا را به منظره بسیار زیبا و چشم نوازی تبدیل می کند. این کلیسا بطور رسمی بعنوان کلیسای Vasily the Blessed شناخته شده ، و در سال 1561 متولد شده است.

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

عکس کلیسای جامع سنت باسیل


کلیسای جامع کازان:
این کلیسا که به نوعی یک کلیسای ارتدوکس میباشد ، در ناحیه شمالی میدان واقع شده که در سال ۱۹۳۶ به دستور استالین خراب و دوباره بازسازی شد

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

عکس کلیسای جامع کازان

 
برج اسپاسکایا:
یکی از شاخص ترین بنا های میدان سرخ مسکو برج اسپاسکایا است که این میدان را به کرملین متصل می سازد. یادگار قرن هفدهم است.

 

میدان سرخ مسکو,میدان سرخ,میدان سرخ روسیه

برج اسپاسکایا

 
دروازه ایبرین:
دروازه ایبرین که به نام دروازه رستاخیز هم شناخته می شود، در شمال میدان سرخ مسکو قرار گرفته است و در سال ۱۵۳۵ ساخته شده است. این دروازه بخشی از دیوار تاریخی معروف به Kitai- gorod است.

 
گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو