طرز تهیه میگو سوته لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه میگو سوته لذیذ و خوش طعم


منبع: آرگا

252

1399/3/4

11:44


اگر قصد دارید پذیرایی متفاوتی با یک غذای دریایی داشته باشید میگو سوته می تواند انتخاب مناسبی باشد. میگو سوته یک غذای جنوبی بسیار خوش مزه ، خوشرنگ و خوش طعم می باشد که با یکبار امتحان کردن آن قطعا از خوردنش لذت خواهید برد. با طرز تهیه میگو سوته همراه این مطلب باشید.

طرز تهیه میگو سوته لذیذ و خوش طعم

یکی از غذاهای دریایی خاص جنوب میگو سوته می باشد که همراه با پوره سیب زمینی از خوردن آن بسیار لذت خواهید برد. پخت این غذا کار راحتی بوده و به زمان کمی هم نیاز دارد. اگر علاقمند هستید تا طعم متفاوتی از یک غذای دریایی را امتحان کنید همراه این مطلب باشید.

آشنایی با طرز تهیه میگو سوته و پوره سیب زمینی

طرز تهیه میگو سوته

به غذاهایی که در در صورت فراهم بودن مواد اولیه برای پخت به زمان کمی (حدود ۱۰ دقیقه) نیاز دارد سوته گفته می شود و نتیجه کار یک غذای خوشرنگ، خوشمزه و خوش طعم خواهد بود. میگو سوته نیز یکی از انواع سوته ها می باشد که در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه آن آشنا سازیم. قبل از آن بهتر است بدانید که میگو غنی از املاح ضروری مانند آهن و فسفر بوده و منبع عالی از ویتامین ب ۱۲ و D ، نیاسین است. همچنین پروتئین آن کیفیت مطلوبی داشته و حاوی امگا ۳ نیز می باشد. به طور کلی میگو سوته غذایی مقوی و مغذی بوده که طرز پخت راحت و سریعی دارد. می توانید این غذای خوشمزه را در منزل به راحتی آماده کنید و پذیرایی با شکوهی از مهمانان خود داشته باشید.

دستور تهیه میگو سوته

مواد لازم

  • میگو: سیصد گرم
  • قارچ: سیصد گرم
  • عصاره گوشت یا مرغ :یک عدد
  • جعفری خرد شده : یک دسته
  •  کره: ۱۰۰گرم
  • آرد گندم: دو قاشق سوپخوری
  • سیب زمینی: دو عدد متوسط
  • خامه: پنجاه گرم
  • شیر: یک پیمانه
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

۱. ابتدا پوره سیب زمینی را آماده نمایید به این صورت که سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس آن ها را پوست گرفته و در ظرفی مناسب له نمایید.

۲. در ادامه شیر را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده بعد به آن کره را اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس حدود ده دقیقه صبر کنید تا مواد بپزد.

۳. بعد از این مدت خامه، نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کرده و کمی هم بزنید. سپس حرارت را خیلی کم کنید تا پوره سرد نشود.

۴. حالا به آماده کردن میگو سوته بپردازید. تابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و مقداری کره و روغن به آن اضافه کنید تا داغ شود سپس میگوها را درون آن تفت دهید.

روش پخت میگو سوته

۵. بعد از پنج دقیقه قارچهای ورقه ای خرد شده را به میگوها اضافه کنید تا تفت بخورند. بعد از کمی تفت خوردن قارچ و میگو آرد و عصاره گوشت یا مرغ را نیز درون تابه بریزید.

۶. سپس یک لیوان آب را به تدریج به مواد درون تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند و سس کرم رنگی به دست آید.

۷. در ادامه جعفری خرد شده و نمک و فلفل را به مواد اضافه نموده و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه حرارت را خاموش کنید.

۸. مرحله پایانی. میگو سوته خوشمزه آماده شد. آن را در ظرف مخصوص سرو ریخته و با پوره سیب زمینی، کمی برگ جعفری و کلم بروکلی تزئین کنید.

نکته:

  • جالب است بدانید که غذاهای سوته اصالت فرانسوی داشته اما در کشورهای آسیایی نیز تهیه می شود و تفاوت شان در این است که فرانسوی ها به سوته مغز گوجه هم اضافه می کنند.
  • برای داشتن یک سوته خوب سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده نمایید.
  • اگر از سبزی در سوته استفاده می کنید آنها را به اندازه های یکسانی خرد کنید تا زیبایی غذا حفظ شود.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با طرز تهیه میگو سوخاری، میگو هواری و میگو پفکی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو