علی محمدپور، اظهار داشت: با توجه به عید سعیدفطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، شاهد هستیم مجرمان سایبری با شگرد‌های جدید اقدام به جمع‌آوری فطریه، نذورات و کمک‌های مردمی می‌کنند و شهروندان را از این طریق به دام می‌‌اندازند.

وی افزود: این افراد با سوءاستفاده از حس انسان‌دوستانه مردم، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، کمک به بیماران و کودکان نیازمند از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: به شهروندانی که قصد دارند از طریق فضای مجازی، فطریه یا کفاره روزه خود را پرداخت کنند توصیه می‌شود هشدار‌های پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

محمدپور ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود برای پرداخت اینترنتی فطریه یا کفاره حتما از طریق مؤسسات معتبر و شناخته شده که در رسانه ملی و سایر رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود اقدام و

مراقب پیام‌ها و تماس‌های تلفنی افراد سودجو به بهانه جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه باشند.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنید تا در دام کلاهبرداران و سایت‌های جعلی گرفتار نشوید و هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به آیتم‌های امنیتی در گاه بانک از جمله آدرس دقیق درگاه بانک و پروتکل https و تغییر کد امنیتی درگاه با رفرش کردن آن توجه کنید.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر هموطنان از تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بنابراین امکان طراحی اپلیکیشن‌ها و همچنین کانال‌ها و صفحات جعلی منسوب به نهاد‌های دولتی و مسؤول بیش از سایر شگرد‌های مجرمانه متصور است از این رو هموطنان عزیز مراقب کانال‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی باشند.

محمدپور تأکید کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.