اگر نظام پادشاهی در بریتانیا برچیده شود چه بر سر خاندان سلطنتی می آید؟

اگر نظام پادشاهی در بریتانیا برچیده شود چه بر سر خاندان سلطنتی می آید؟


منبع: روزیاتو

147

1399/3/4

14:42


خاندان سلطنتی بریتانیا در ماه های اخیر به طور قطع روزهای سختی داشته.

از نقش پرنس اندرو، پسر ملکه در ماجرای رسوایی جفری اپستین، سرمایه‌ دار متهم به قاچاق و سوء استفاده از دختران نوجوان و کش و قوس های جدایی هری و همسرش، مگان مارکل از خاندان سلطنتی  گرفته تا ابتلای پرنس چارلز، پسر ملکه و ولیعهد او به ویروس کرونا. این وقایع جنجالی این سؤال را در ذهن برخی ایجاد کرده که خاندان سلطنتی بریتانیا تا کی دوام خواهد آورد.

جدایی هری و مگان مارکل از خاندان سلطنتی، به اعتقاد کارشناسان، در دراز مدت آسیبی جدی به آن وارد خواهد کرد و حتی این بحث را به وجود آورده که آیا ممکن است این اتفاق از پایان پادشاهی بریتانیا به آن شکلی که می شناسیم حکایت داشته باشد.

گرچه یونان و بلغارستان از طریق برگزاری همه پرسی به نظام پادشاهی خود پایان دادند، اما به گفته ی کارشناسان این امر در بریتانیا پیچیده تر از آن چیزی است که تصور می شود.

این مسأله ابتدا باید به تصویب پارلمان انگلیس برسد و سپس پادشاه باید موافقت خود را با پایان سلطنت اعلام کند.

گرچه به اعتقاد کارشناسان، پادشاهی بریتانیا قرار نیست به این زودی ها جایی برود، چرا که اعتراضی در این رابطه صورت نمی گیرد، جنبش جمهوری خواه شکل گرفته در بریتانیا گستردگی چندانی ندارد و نظام سیاسی این کشور از ثبات برخوردار است.

با این حال، این بدان معنی نیست که اگر روزی افراد بیشتری خواهان تغییر نظام بریتانیا شوند، باز هم ممکن نیست همه چیز عوض شود.

در ادامه می خواهیم ببینیم اگر روزی نظام پادشاهی در بریتانیا برچیده شود چه بر سر خاندان سلطنتی این کشور خواهد آمد.

ملکه کاخ باکینگهام را ترک خواهد کرد اما مجبور به تسلیم همه ی اقامتگاه های سلطنتی اش هم نیست

کاخ باکینگهام از سال ۱۸۳۷ به طور رسمی محل کار و زندگی پادشاهان بریتانیا بوده. این کاخ ۷۷۵ اتاق دارد (که بسیاری از آن ها برای استفاده ی شخصی هستند) و ملکه از آن برای برگزاری ضیافت های و مراسم های رسمی با حضور سران کشورها و مقامات دولتی استفاده می کند.

کاخ باکینگهام محل برگزاری بسیاری از مراسم های مهم از جمله عروسی های سلطنتی و جشن تولد ملکه است.

نظام پادشاهی خاندان سلطنتی بریتانیا

مراسم عروسی نوه ملکه، پرنس ویلیام و همسرش، کیت میدلتون در کاخ باکینگهام

در ِ این کاخ هر سال در فصل تابستان، زمانی که ملکه الیزابت دوم برای گذران تعطیلات به قلعه ی بالمورال، اقامتگاه خود در اسکاتلند می رود، به روی بازدیدکنندگان باز می شود. با این حال، در صورتی که ملکه به طور رسمی کاخ باکینگهام را ترک و به جای دیگری نقل مکان کند، ممکن است این بنا به طور دائم به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل شود.

کاخ باکینگهام جزء املاک سلطنتی ای است که ملکه الیزابت دوم تا پایان فرمانروایی اش، مالک آن ها محسوب می شود. با این حال، اگر روزی ملکه شخص اول مملکت نباشد، دیگر اینگونه نخواهد بود. این بدان معنی است که ملکه تا زمانی که بر مسند قدرت باشد صاحب املاک سلطنتی خواهد بود، مسأله ای که در مورد جانشین او هم صدق می کند.

دیگر اقامتگاه هایی که جز املاک سلطنتی محسوب می شوند و ملکه زمانی دیگر مالک آن ها نخواهد بود، قلعه ی ویندزور و قصر هالی رود هاوس هستند.

قلعه ویندزور

اما قلعه ی بالمورال، اقامتگاه ملکه در اسکاتلند و عمارت سندرینگهام، که ملکه تعطیلات کریسمس و سال نو را در آنجا سپری می کند، جزء املاک شخصی ملکه هستند. بنابراین احتمالاً او یکی از این دو عمارت را به عنوان اقامتگاه دائمی خود انتخاب خواهد کرد.

اما این شرایط غیرمعمولی برای خاندان های سلطنتی ای که از پادشاهی ساقط شده اند نیست. بیشتر خاندان های سلطنتی سابق آلمان دست آخر در خانه های خود ساکن شدند.

پرنس ویلیام و کیت میدلتون دنباله روی راه هری و مگان مارکل خواهند شد و به دنبال استقلال مالی خواهند رفت

ملکه ی ۹۳ ساله ی بریتانیا و ولیعهد ۷۱ ساله اش، پرنس چارلز، در صورت برچیده شدن نظام سلطنتی بریتانیا، دیگر مجبور به انجام وظایف عمومی خود نخواهند بود.

به احتمال زیاد نسل جوان تر خاندان سلطنتی بریتانیا مثل پرنس ویلیام و کیت میدلتون دنباله روی راه هری و مگان مارکل خواهند بود و سعی خواهند کرد که شغلی برای خود داشته باشند.

هری و مگان مارکل اعلام کرده اند که برنامه هایی دائمی برای دوران پس از جدایی رسمی شان از خاندان سلطنتی دارند و از همین حالا در برنامه ها و مراسم های مختلفی در آمریکا شرکت داشته اند.

طبق تخمین های برخی کارشناسان، ممکن است این زوج بتوانند از طریق قراردادهای همکاری و فعالیت به عنوان سفیر برندهای مشهور تا حدود ۱/۳ میلیارد دلار کسب درآمد کنند.

علاوه بر این ها، مارکل یک قرارداد با دیزنی برای فیلم جدیدی به نام «فیل» (Elephant) بسته و قرار است از صدای او به عنوان راوی در این کار استفاده کرد.

شاید این سؤال پیش آید که پرنس ویلیام و کیت میدلتون اگر روزی مجبور شوند به دنبال شغلی برای خود روند، آیا دست به کارهایی مثل هری و مگان مارکل خواهند زد یا نه.

آن ها توانایی هایی مشابه هری و همسرش دارند. پرنس ویلیام و کیت میدلتون در حال حاضر خیریه ی خودشان را اداره می کنند، «بنیاد سلطنتی» که در آن اغلب در ضیافت های شام و مراسم ها به سخنرانی می پردازند.

این زوج هم همچون مگان مارکل تجربه ی کار صدا را داشته اند. میدلتون، ویلیام، هری و مارکل سال گذشته در یک آگهی تبلیغاتی در خصوص سلامت روان، به عنوان راوی حضور داشتند.

کارشناسان برچیده شدن نظام سلطنتی در بریتانیا را بعید می دانند

برخی کارشناسان معتقدند احتمال برچیده شدن پادشاهی در کشور بریتانیا بسیار کم است.

گرچه بعضی کارشناسان اعتقاد دارند پادشاهی بریتانیا در دراز از ماجرای جدایی هری و همسرش، مگان مارکل از خاندان سلطنتی آسیب های جدی ای خواهید دید، اما بیشتر کارشناسان معتقدند چیزی تغییر نخواهد کرد.

به گفته ی کارشناسان، پادشاهی بریتانیا به عنوان یک نهاد، تماماً مربوط به فرمانروا و وارثان مستقیم او است. هری و مگان مارکل محبوب هستند اما نقش کمرنگی در مسائل کشوری دارند.

به اعتقاد کارشناسان، تنها اعضای خاندان سلطنتی که نقشی اساسی دارند، فرمانروا و ولیعهد قطعی او هستند.

بنابراین، گرچه بعید به نظر می رسد، اما آنچه روشن است این است که اگر روزی دیگر نظام پادشاهی ای در بریتانیا وجود نداشته باشد، اعضای خاندان سلطنتی چه از طریق اموال شخصی و چه از طریق قراردادهای همکاری، می توانند زندگی خود را سپری کند.

بیشتر بخوانید:

جدایی پرنس هری و مگان مارکل از خاندان سلطنتی بریتانیا ؛ تصمیم زوج سلطنتی چه تبعاتی دارد؟

۱۰ قانون پروتکل سلطنتی که هری و مگان مارکل دیگر مجبور به رعایت‌شان نیستند

گشتی در میان املاک ۱۸ میلیارد دلاری خاندان سلطنتی بریتانیا

خاندان سلطنتی بریتانیا از کجا و چقدر کسب درآمد می کند؟

اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در یک دهه گذشته چه تغییراتی کرده اند؟

حقایقی کمتر شنیده شده اما جالب درباره خاندان سلطنتی بریتانیا

۱۱ باری که اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشتند

قوانین عجیب و غریبی که خاندان سلطنتی بریتانیا در سفرهایشان باید رعایت کنند

عشق و عاشقی در خاندان سلطنتی؛ زوج های سلطنتی بریتانیا چطور باهم آشنا شدند؟

با قوانین عجیب ازدواج در خاندان سلطنتی بریتانیا آشنا شوید

چرا فقط بعضی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا از تاج استفاده می کنند؟

قوانین عجیبی که کودکان خاندان سلطنتی بریتانیا ملزم به رعایت هستند

سلبریتی هایی که نمی دانستید با خاندان سلطنتی بریتانیا نسبت دارند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو