معرفی فواید و خواص زیرفون و کاربردهای دارویی آن

معرفی فواید و خواص زیرفون و کاربردهای دارویی آن


منبع: آرگا

138

1399/3/4

16:12


زیرفون یکی از گیاهان دارویی بسیار مفید است که از خواص شگفت انگیزی برخوردار است و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند، در این مقاله شما عزیزان را با خواص زیرفون بیشتر آشنا خواهیم کرد.

معرفی فواید و خواص زیرفون و کاربردهای دارویی آن

گیاه زیرفون درختی با برگ های قلبی شکل و گل هایی به رنگ زرد است که به دلیل خاصیت فراوانی که دارد سال های زیادی است اکثر مردم از آن استفاده می کنند و در تمام دنیا این گیاه یافت می شود که برای درمان بسیاری از بیماری مورد استفاده قرار گرفته می شود.

خواص زیرفون بر سلامت بدن

بررسی خواص زیرفون

زیرفون مانند دیگر گیاهان از فواید بی نظیری برخوردار است در ادامه شما را با فواید بی نظیر زیرفون و نقش آن بر سلامت بدن آشنا خواهیم کرد:

  • بهبود سلامت قلب

این گیاه شگفت انگیز تاثیر مثبتی بر قلب می گذارد زیرا سبب تسکین درد قلب شده و در نتیجه قادر به شاد کردن قلب می شود که طبق تحقیقات انجام شده برگ زیرفون به درمان برخی از بیماری ها قلبی از جمله : تنگی عروق ناشی از چربی و کلسترول یا تصلیب شرایین، آنژین و طپش قلب کمک می کند.

فواید دارویی زیرفون

  • سم زدایی از بدن

از دیگر فواید برگ زیرفون افزایش تولید ادرار و عرق است و همانطور که می دانید بدن سموم را از راه ادرار و عرق دفع می کند و در نتیجه خارج شدن سموم از بدن به حفظ سلامت عمومی بدن کمک خواهد کرد، می توانید یک قاشق غذا خوری گل درخت زیرفون را به همراه یک لیوان آب جوشانده سپس روزی دو تا سه بار این محلول را بنوشید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر این روش را به مدت دو تا سه هفته تکرار نمایید.

بررسی خواص زیرفون

  • پایین آوردن فشار خون

برگ های زیرفون باعث نرم کردن رگ های خونی و در نتیجه کاهش فشار خون می شوند بنابراین استفاده از این داروی گیاهی علاوه بر کاهش مشکلات قلبی به حفظ فشار خون طبیعی کمک کرده و در نتیجه از بالا رفتن فشار خون پیشگیری می کند.

  • پیشگیری از سرطان

همانطور که می دانید قوی ترین عامل بروز سرطان رادیکال های آزاد هستند که برگ زیرفون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد مبارزه می کند همچنین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی سبب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شود که به دلیل التهاب در سلول ایجاد شده اند.

معرفی زیرفون و فواید درمانی آن

  • بهبود سلامت دستگاه گوارش

بسیاری از افراد از داشتن مشکلات گوارشی رنج می برند که با کمک نوشیدن یک فنجان چای برگ زیرفون می توانید مشکلاتی از قبیل : درد های شکمی، نفخ و ناراحتی معده را درمان کنید.

  • کاهش مشکلات پوستی

وجود آنتی اکسیدان در گیاه زیرفون علاوه بر پیشگیری از بیماری های مزمن نقش مهمی در سلامت پوست دارد و سبب کاهش خارش و کند کردن فرآیند پیری و جوانی پوست می شود همچنین سبب جلوگیری از بروز چین و چروک ناشی از نور خورشید می شود و استفاده موضعی از این گیاه بی نظیر به درمان سلولیت نیز کمک زیادی می کند می توانید، داخل یک لیتر آب چهل تا پنجاه گرم گل زیرفون ریخته و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بجوشند سپس محلول به دست آمده را خنک نمایید و بر روی چین و چروک و همچنین لکه های قهوه ای روی پوست اعمال کنید.

فواید زیرفون بر سلامت پوست

  • درمان سردرد و میگرن

زیرفون به دلیل داشتن خواص آرام بخش به تسکین سردرد های عصبی و همچنین میگرنی کمک زیادی می کند، می توانید یک قاشق غذا خوری گل خشک زیرفون را به یک لیتر آب جوشانده اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد سپس محلول را صاف کرده و هر زمان احساس سردرد کردید می توانید روزی سه مرتبه از دم کرده حاصل را بنوشید.

  • بهبود سرماخوردگی

از دیگر فواید بی نظیر این گیاه کمک به درمان سرماخوردگی می باشد زیرا این گیاه سبب کاهش تب و آرام شدن بدن می شود و به تسکین سینه، گلو و سینوس ها کمک می کند، به طور کلی می توان گفت مصرف برگ های این گیاه برای درمان مشکلات مرتبط با سرماخوردگی از جمله : مشکلات تنفسی، گلو درد، آبریزش بینی و سرفه بسیار موثر می باشد.

خواص زیرفون بر سلامت بدن

  • درمان بی خوابی

چای برگ زیرفون به دلیل داشتن خواص آرامش بخش به رفع بی خوابی نیز کمک می کند زیرا همانطور که می دانید یکی از عوامل مهم بی خوابی استرس می باشد که با مصرف چای برگ زیرفون پیش از خواب استرس کاهش پیدا کرده در نتیجه می توانید به راحتی بخوابید، به یک فنجان آب جوش یک قاشق چای خوری گیاه خشک زیرفون بیافزایید و اجازه دهید به مدت شش تا ده دقیقه دم بکشد سپس به منظور طعم دهی به آن کمی عسل اضافه کنید و پیش از خوابیدن آن را میل نمایید، این روش را دو تا سه هفته تکرار کنید.

  • درمان برونشیت

برگ زیرفون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها به خصوص کوئرستین و کائمفرول با رادیکال های آزاد موجود در دستگاه تنفسی مبارزه کرده در نتیجه به برطرف کردن مشکلات تنفسی از جمله برونشیت کمک زیادی می کنند.

خاصیت دارویی زیرفون

  • تمیز کردن چشم ها

در صورتی که چشم هایتان متورم و قرمز شده است و یا پلک هایتان به هم چسبیده است می توانید از این گیاه شگفت انگیز استفاده نمایید، این گیاه به عنوان یکی از روش های طبیعی جهت درمان ورم ملتحمه چشم است، می توانید یک قاشق غذا خوری برگ خشک زیرفون را به یک فنجان آب جوش بیافزایید و پس از دم کشیدن محلول را صاف کرده سپس بر روی یک دستمال یا کمپرس تمیز ریخته و بعد از خنک شدن کمپرس با آن چشم هایتان را تمیز نمایید.

فواید شگفت انگیز دمنوش زیرفون

آشنایی با مضرات گیاه زیرفون

۱. در مورد مصرف این گیاه در دوران بارداری و شیردهی اطلاعات کافی وجود ندارد بنابراین بهتر است از مصرف آن در این دوران  اجتناب کنید.

۲. در صورتی که بیماری قلبی دارید بدون نظارت های پزشکی گیاه زیرفون را مصرف نکنید

۳. روزی بیش تر از سه فنجان چای زیرفون نباید مصرف کنید زیرا مصرف زیاد آن به دلیل اینکه بر سیستم عصبی تاثیر گذار است در نتیجه سبب بی خوابی می شود.

۴. این گیاه نباید در کودکان زیر دوازده سال مصرف شود.

در این مطلب قصد داشتیم شما دوستان عزیز را با خواص زیرفون بر سلامت بدن آشنا کنیم و امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما مفید و سودمند بوده باشد، به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو