چارلز هارلسون

وودی هارلسون، یکی از بازیگران مطرح هالیوود در 3 دهه گذشته بوده است. بازیگری که در مجموعه ای از آثار موفق از جمله « کارآگاهان واقعی » و « جایی برای پیرمردها نیست » به ایفای نقش پرداخته است. اما شاید جالب باشد بدانید که پدرِ او یکی از مشهورترین قاتلان سالهای اخیر ایالات متحده محسوب می شود!

به گزارش مووی مگ، چارلز هارلسون، جنایتکار معروف آمریکایی پدر وودی هارلسون است. کسی که در ابتدا به انجام قمار می پرداخت اما بعدها جنایت های سازمان دهی شده ای را انجام داد که مسیر زندگی او را به زندان سوق داد. البته هارلسون در این میان از قتل آلن برگ در سال 1968 تبرئه شد.

اما او بعدها به ازای دریافت 2 هزار دلار ( با احتساب تورم در سال 2020 ، 15 هزار دلار ) دریافت کرد تا فردی به نام سم دگلینا را به قتل برساند. چارلز هارلسون در این قتل مجرم شناخته شد و در سال 1973 به تحمل 15 سال زندان محکوم شد. اما تنها پس از گذشت 5 سال به دلیل رفتار مناسب از زندان آزاد شد.

چارلز هارلسون

چارلز هارلسون اما بعدها قتلی مرتکب شد که نتوانست از آن قسر در برود. او به اولین قاتلی در قرن بیستم تبدیل شد که یک قاضی فدرال را به قتل رسانده است. هارلسون با قتل قاضی جان اچ وود جونیور، حکم حبس ابد دریافت کرد تا باقی عمر خود را پشت میله های زندان بگذراند.

او در دوران زندان در سال 1994، اقدام به فرار از زندان کرد که توسط نگهبانان دستگیر شد و به زندان فوق امنیتی ای‌دی‌اکس فلورنس فرستاده شد. نکته جالب اینکه هارلسون بعدها در یک نامه به دوستش اعلام کرده بود که رضایت کاملی از این زندان دارد و سکوت آن معرکه است!

وودی هارلسون هرگز ارتباط مناسبی با پدرش نداشت اما در سالهای حضور پدرش در زندان، به او سر می زد و سعی داشت شرایط را برای او بهتر کند. چارلز هارلسون در نهایت در سال 2007 بر اثر حمله قلبی در سلولش درگذشت.

چارلز هارلسون

هارلسونِ پسر شاید در زندگی شخصی هرگز تبدیل به یک جنایکار نشد، اما در پرده سینما معمولاً ایفاگر نقش شخصیت های پرخاشگر بود که در میان آن آثاری مانند « قاتلین بالفطره » هم دیده می شود. با این تفاوت که برای پسر همه چیز با کاتِ کارگردان به پایان می رسد اما برای پدر راه بازگشتی باقی نماند!