حریرچی: شرایط عادی کرونا به زمان نیاز دارد

منبع: برترین ها

41

1399/3/4

18:42


قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اینکه در کشور و خوزستان به شرایط عادی در خصوص ویروس کرونا برسیم به زمان نیاز داریم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصولی بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مردم در دو سه هفته اینده خوزستان از وضعیت قرمز خارج شود.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای اینکه در کشور و خوزستان به شرایط عادی در خصوص ویروس کرونا برسیم به زمان نیاز داریم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصولی بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مردم در دو سه هفته اینده خوزستان از وضعیت قرمز خارج شود.

دکتر ایرج حریرچی یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش‌های شایسته حوزه بهداشت و درمان در خوزستان قابل تقدیر است گفت: در خوزستان اپیدمی و همه گیری نسبت به سایر استان‌ها با تاخیر ایجاد شد و با توان بسیار خوب درمانی و آزمایشگاهی استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه روند صعودی بسیار قابل توجه در خوزستان کنترل شده و این استان از نظر شدت درگیری از متوسط کشوری فقط مقداری بالاتر است.

حریرچی با بیان اینکه ما دست‌بوس مردم خوزستان هستیم گفت: از آنجایی که ملاحظات فرهنگی، قومی و نزدیکی های خانواگی و فامیلی در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و عید فطر به صورت خاص تر نسبت به استان‌های دیگر گرامی داشته می‌شود از مردم عاجزانه خواهش می‌کنیم چند روز دیگر نیز با ما همکاری کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: استراتژی اصلی ما در خوزستان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بیشتر مسائل بهداشت فردی، انجام تست بیشتر و کشف موارد بیماری در مراحل اولیه و تعقیب و کشف افراد در برخورد نزدیک با بیماران و با احتمال درگیری است و قرنطینه و جداسازی این دو گروه با شدت و حدت بیشتری در استان ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص اعمال تدابیر و ادامه محدودیت های اجتماعی در خوزستان توضیح داد: تدابیر لازم توسط استاندار و شورای تامین اتخاذ خواهد شد اما پیشنهاد اولیه این است که با رعایت مسائل معیشتی و اقتصاد مردم، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

حریرچی بیان کرد: باید رعایت مسائل بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک را به حداکثر برسانیم و دید و بازدیدها را کاهش دهیم.

سه هفته تا خروج از وضعیت قرمز

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: با رعایت اصولی بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مردم در دو سه هفته اینده خوزستان از وضعیت قرمز خارج شود.

در نشست ستاد مبارزه با کرونا خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گزارشی از وضعیت کرونا انتشار کرونا ویروس دراستان و آخرین اقدامات محدود کننده بیماری ارائه داد.

این نشست با حضور دکتر علیرضا افشار مشاور اجرایی وزیر بهداشت در زمینه ویروس کرونا و حجه الاسلام و المسلمین شفیعی مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، دکتر ابول نژادیان و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار شد.

ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و بازدید از شهرستان دزفول از دیگر برنامه های دکتر حریرچی در این سفر یک روزه به شمار می‌رود.

ویروس کرونا در بیش از ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از ۲۲ تا ۲۹ اردیبشهت ماه در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل اعلام شدند و مجدد از یکم تا پنجم خردادماه ادارات، شرکت ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و بانک ها و اصناف تعطیل شدند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو