سفیر آمریکا در آلمان استعفا می‌دهد

منبع: برترین ها

88

1399/3/5

01:20


سفیر آمریکا در آلمان که هم‌اکنون ریاست موقت سرویس مخفی این کشور را نیز بر عهده دارد، قصد دارد در هفته‌های آینده از سمت خود به عنوان سفیر استعفا دهد.

خبر‌گزاری فارس: «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در برلین آلمان و رئیس‌ موقت سرویس مخفی ایالات متحده، که پیشنهاد شغلی ریاست سرویس مخفی این کشور را از سوی ترامپ دریافت کرده بود، قصد دارد در هفته‌های آینده استعفای خود را امضا کند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه «دی ولت» آلمان، از خبرگزاری آلمان دریافت کرده، ریچارد گرنل قصد دارد در هفته‌های آینده از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در برلین استعفا دهد.

سفیر آمریکا در آلمان استعفا می‌دهد

به نوشته پایگاه خبری-تحلیلی «پالتیکو»، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه فوریه امسال از ریچارد گرنل خواست برای گرفتن سمت موقت ریاست سرویس مخفی این کشور به واشنگتن باز‌گردد.

به نوشته پالتیکو، دوره گرنل به عنوان یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی ترامپ در حال پایان یافتن است. هفته گذشته مجلس سنا تأیید کرد که «جان رتکلیف»، نماینده کنگره از حوزه تگزاس جایگزین گرینل خواهد شد.

در اوایل ماه مارس، وبگاه «دیلی‌وایر» همچنین گزارش داد که گرینل به کاخ سفید اعلام کرده که نمی‌خواهد زمانی که دوره ریاستش در این نهاد اطلاعاتی به پایان می‌رسد به برلین باز‌گردد.

به نوشته پالتیکو، البته در زمانی که گرنل این درخواست را مطرح کرد، هیچ تأییدیه‌ رسمی‌ای از سوی کاخ سفید یا برلین ارائه نشده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو