چگونه رشد موهایمان را افزایش دهیم؟ + نکات کاربردی

چگونه رشد موهایمان را افزایش دهیم؟ + نکات کاربردی


منبع: زیبامون

548

1398/4/9

13:41


برای اینکه رشد موها افزایش پیدا کنه و یا اینکه ضخامت تارهای مو بیشتر بشه لازم هست با چند نکته کاربردی در این رابطه آشنا باشید. این نکات رو در زیبامون دات کام بخوانید.

چگونه رشد موهایمان را افزایش دهیم؟ + نکات کاربردی

بسیاری از افراد و به ویژه خانم ها تمایل دارند که موهای بلند، پرپشت و ضخیمی داشته باشند اما ممکنه به این خواسته خودشون دست پیدا نکنند و این طور تصور کنند که رشد موهاشون خیلی کمه و به اندازه ای که دوست دارند، بلند نمیشه! برای اینکه بتونید رشد موها رو افزایش بدید لازم هست به چند نکته کاربردی و ساده در این زمینه توجه داشته باشید و با رعایت این نکات، رشد موهاتون رو افزایش بدید و موهایی بلند، پرپشت و ضخیم داشته باشید.

با ما در این بخش از زیبامون دات کام همراه باشید و با چند نکته کاربردی و مهم در رابطه با افزایش رشد موها آشنا شوید.

 

استفاده از ویتامین B12

 

ویتامین B12

 

اگر موهاتون رشد مناسبی نداره ممکنه با کمبود ویتامین B12 مواجه باشید. این ویتامین تاثیر خیلی مهمی در افزایش رشد موها داره و کمبود آن میتونه خیلی راحت باعث خشکی پوست سر، نازک شدن تارهای مو، کاهش رشد مو، شکننده شدن موها و ... بشه. علاوه بر این پوست سر هم به ویتامین B12 نیاز داره و در اثر کمبود این ویتامین ممکنه با خارش پوست سر و شور مو مواجه بشید. 

برای اینکه از میزان طبیعی این ویتامین در بدن مطمئن شوید لازم هست آزمایش خون بدید و بعد با مشورت پزشک از مکمل های این ویتامین استفاده کنید.

 

ماساژ دادن پوست سر

 

ماساژ دادن پوست سر

 

ماساژ دادن پوست سر کمک میکنه تا جریان خون در پوست سر و کوتیکول های مو افزایش پیدا کنه و همین جریان خون کمک میکنه تا رشد موها تحریک بشه. پوست سر رو با نوک انگشت ها و حرکات ملایم و در جهت های مختلف ماساژ بدید. علاوه بر این میتونید این ماساژ دادن رو در زمان شستن موها هم انجام بدید و با این کار کمک کنید تا رشد موها افزایش پیدا کنه.

 

خشک کردن موها با روش درست

 

خشک کردن موها

 

بهترین کار این هست که بعد از شستن موها، با استفاده از یک حوله نرم و یا تیشرت نخی، موها رو به آرومی ماساژ بدید تا آب اضافی موها گرفته بشه. توصیه میشه به هیچ عنوان موهای خیس رو در حوله نپیچید! زیرا این کار میتونه خیلی راحت باعث شکننده شدن و آسیب دیدن موها بشه.

 

خوابیدن روی بالشت ابریشمی

 

بالشت ابریشمی

 

بالشت های پنبه ای خیلی راحت باعث جذب شدن رطوبت مو و خشک شدن موها میشن اما بالشت های ابریشمی این چنین نیستند. علاوه بر این خوابیدن روی بالشت ابریشمی باعث کاهش اصطکاک بین موها و بالشت میشه و در نتیجه آسیب دیدن موها رو تا حد خیلی زیادی کاهش میده.

 

مدل دم اسبی مو رو تغییر بدید

 

مدل مو دم اسبی

 

مدل مو دم اسبی یکی از محبوب ترین مدل موهایی هست که تقریبا بیشتر خانوم ها از اون برای مرتب کردن موهاشون استفاده می کنند. اگر شما هم به طور مرتب از این مدل مو استفاده میکنید لازم هست هر از چند گاهی مدل دم اسبی مو رو تغییر بدید تا آسیب زیادی به موها وارد نشه.

اولین کار این هست که از کش مو خیلی محکم برای این کار استفاده نکنید و هم اینکه موهاتون رو خیلی محکم نبندید؛ زیرا محکم بستن موها با کش مو یکی از اصلی ترین دلایل ریزش موهاست و به ریشه مو هم آسیب وارد میکنه. بهترین پیشنهاد این هست که از کلیپس مو برای جمع کردن موها استفاده کنید و یا اگر دوست دارید از کش مو استفاده کنید، بهتره که موها رو خیلی شل ببندید.

 

استفاده از روغن زیتون

 

بلند شدن مو

 

روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی و فوق العاده تغذیه کننده برای مو است. این روغن طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E هست که برای رشد موها لازم و ضروری بوده و کمک میکنند تا موهای نرم تر و براق تری هم داشته باشید.

برای استفاده از روغن زیتون باید 1/4 فنجان روغن زیتون طبیعی رو بردارید و بعد پوست سر و موهاتون رو با این روغن ماساژ بدید. سپس با یک کیسه پلاستیکی موها رو پوشش بدید و اجازه بدید به مدت 30 دقیقه این روغن روی موها باقی بمونه و بعد موهاتون رو با شامپو بشویید. تکرار این روش دوبار در هفته تاثیر خیلی خوبی در افزایش رشد مو و همچنین حفظ سلامت موها داره.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو