نوید محمودی: به اکران آنلاین باید به عنوان مسکن نگاه کرد / "هفت و نیم" اوایل تابستان اکران می‌شود

110

1399/3/5

14:18


کارگردان فیلم‌های "هفت و نیم" و"مردن در آب مطهر" معتقد است اکران آنلاین در شرایط امروزی و با وجود تمام اتفاقات و گرفتاری‌هایی که وجود دارد اتفاق خوشایندی است.

نوید محمودی: به اکران آنلاین باید به عنوان مسکن نگاه کرد / "هفت و نیم" اوایل تابستان اکران می‌شود

سرویس سینمایی هنرآنلاین: نوید محمودی که به همراه برادرش جمشید محمودی دو فیلم "هفت و نیم" و"مردن در آب مطهر" را آماده اکران دارند در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم‌ها، گفت: برای فیلم "هفت و نیم" در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم آن را اوایل تابستان به شیوه آنلاین اکران کنیم. در عین حال منتظر هستیم تا ببینیم شرایط اکران فیلم‌ها به شیوه سنتی چگونه خواهد بود تا برای "مردن در آب مطهر" نیز بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

او در ادامه درباره شیوه جدید اکران آنلاین در سینمای ایران نیز بیان کرد: در شرایط فعلی باید به این شیوه به‌عنوان یک مسکن نگاه کرد، چرا که چرخ سینما در پی شیوع ویروس کرونا خوابیده است و این شیوه موجب می‌شود این چرخ وادار به حرکت شود. سینما نیز مانند تمام اتفاقات اجتماعی دیگری که در دنیا تعطیل شده است به سمت تعطیلی رفته و این نوع از اکران این روند را به حرکت و کارکرد تبدیل می‌کند.

محمودی ادامه داد: من جزو آن دسته‌ای هستم که فکر می‌کنم اکران آنلاین در شرایط امروزی با وجود تمام اتفاقات و گرفتاری‌هایی که به وجود آمده است می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد. اگر بتوانیم به این سمت برویم که برنامه‌ریزی دقیقی برای آن داشته باشیم و به تعداد پلتفرم‌های فعال در این حوزه بیفزاییم تا محدود به انتخاب یک یا دو پلتفرم نشویم و در طول زمان برای خود فضایی ایجاد نکند که اکران‌ها محدود شوند حس می‌کنم ضرری برای سینما ندارد. حتی برخی از فیلم‌ها از همان زمان طراحی می‌توانند برای این اکران طراحی و ساخته شوند چون به هر حال این دست اکران نیز مخاطب خود را دارد. برای همه سینماگران نمایش فیلم روی پرده سینما جذاب‌ترین اتفاق است، اما برخی از فیلم‌ها در شرایط بد اکران می‌شوند و این امکان خوبی است تا فیلم‌ها بیایند در شرایط مشخصی به مخاطبی عرضه شوند که دلش می‌خواهد فیلم را در خانه و نه در سینما ببیند. اگر این شرایط به وجود آید و این امکان باشد که در پلتفرم‌ها نیز فیلم دیده شود منطقی‌تر است.

این کارگردان همچنین درباره اکران همه آثار در این شیوه اظهار کرد: متأسفانه در خیلی از مسائل همین‌گونه رفتار کردیم و اگر کرونا نمی‌آمد شاید پنج سال دیگر به اکران آنلاین فکر می‌کردیم. به هر حال این بستر وجود داشت و پلفترم‌ها بودند، اما منطقی است که این رفتار تبدیل به یک رفتار عادلانه شده و مشمول همه شود نه این که درگیر آمار باشیم. چرا که بخشی از بازار آنلاین به بخش خصوصی برمی‌گردد و معمولاً برای پروژه‌ها و امکاناتش منطقی‌تر عملی می‌کند و آینده موفق‌تری نیز خواهد داشت.

او در ادامه به شناور بودن قیمت بلیت سینماها اشاره کرد و افزود: به نظرم قیمت بلیت در این شیوه از اکران شناور نیست. درواقع به این شیوه آغاز شد و در ادامه این حس به وجود آمد که مخاطبان بسیاری با پرداخت هزینه کم فیلم‌ها را می‌بینند و به همین دلیل به قیمت 15 هزار تومان رسیدند. به هر حال فیلم "خروج" محصول یک نهاد خصوصی نیست و ممکن است با هر قیمت و هر شیوه‌ای که دوست دارند بخواهند فیلم را عرضه کنند. من فکر می‌کنم اگر مانند سینماها به یک قیمت ثابت برسیم بهتر است چرا که بستر ارائه یکی است و قرار نیست در جاهای مختلف فیلم‌ها دیده شوند. اگر قیمت ثابتی وجود داشته باشد که بر اساس آن بتوانیم تمام فیلم‌ها را نمایش دهیم منطقی‌تر خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو