میلیونر میامی

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

علی قربان زاه که آخرین بار با فیلم « نهنگ عنبر سلکشن رؤیا » در سینما دیده شده بود، بازیگر نقش اصلی فیلم است. حمید فرخ نژاد که در اکثر آثار کمدی چند سال اخیر سینمای ایران حضور داشته، دیگر بازیگر مطرح فیلم به شمار می رود. طناز طباطبایی و صابر اَبَر هم که از بازیگران پرکار چند سال اخیر سینما بوده اند در فیلم حضور دارند. بازیگران مطرح پیشکسوت ایرانی نظیر آتیلا پسیانی و افسانه بایگان را هم می توانید در فیلم بیابید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

مرد جوانی برخلاف طبیعتِ خود، قصد دارد با ارتکاب یک کار خلاف به ثروت بزرگی دست پیدا کند اما در این راه با افرادی مواجه می شود که همیشه خرابکاری بعمل می آورند و...

کارگردان کیست ؟

مصطفی احمدی که پیش از این فیلم « نزدیک تر » را در سال 1393 روانه سینما کرده بود و حالا 6 سال بعد با « میلیونر میامی » به سینماها بازگشته است.

میلیونر میامی

نکات مثبت فیلم ؟

شوخی های فیلم گرفته است و برخی از آنها واقعا مخاطب را به خنده می اندازد.

فیلمنامه هرچند ضعف های فراوانی دارد، اما تا حدی توانسته حرفی را که می خواسته بزند.

صابر اَبَر یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیر خود را در فیلم ارائه داده و بهترین شوخی های فیلم مربوط به اوست.

شاید باید به این هم راضی باشیم و آن را نکته مثبت ارزیابی کنیم که شوخی های فیلم مبتنی بر مسائل جنسی نیست و یکی از معدود آثار کمدی چند سال اخیر سینمای ایران است که به سمت ابتذال پیش نمی رود.

نکات منفی فیلم ؟

شوخی های فیلم گاهاً جالب و هوشمندانه نوشته شده اما بی جهت کِش آمده اند. شوخی هایی که اگر زمان اجرای آن کوتاه تر می شد، کارایی به مراتب بهتری می داشت.

اگرچه فضای قصه چندان رئال نیست و پهلویی هم به گروتسک می زند، اما این مسئله توجیهی برای ضعف های منطقی فیلم نیست. مانند داستان قتل کاردار کنگو بی مقدمه آغاز می شود و بدون مفهوم و منطق خاصی هم پایان می یابد.

طناز طباطبایی یکی از بازیهای ضعیف خود را در « میلیونر میامی » ارائه داده است.

میلیونر میامی

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

نام و پوستر فیلم خودش یک ضد عامل برای تماشای فیلم محسوب می شود! اما بازیگران احتمالاً در تحریک اولیه شما برای تماشای فیلم نقش خواهند داشت!

حرف آخر :

« میلیونر میامی » برخلاف نامش که یاد آور آثار شانه تخم مرغی سینمای ایران است، در مجموع اثری جمع و جور و قابل قبولی محسوب می شود. اثری که سعی داشته یک نسخه ایرانی از آثار گای ریچی ارائه دهد اما در نهایت به یک نسخه ضعیف شده از آن فیلمها تبدیل شده است. با اینحال هنوز برخی از شوخی های فیلم جذاب هستند و کلیت داستان هم مخاطب را با خود همراه می کند و مهمتر از همه اینکه « میلیونر میامی » قصد ندارد با ابتذال تماشاگر را بخنداند؛ اتفاقی که شایسته احترام است.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : میلیونر میامی

میلیونر میامی

کارگردان : مصطفی احمدی

نویسنده : مهیار حمیدیان، محمدصادق گلچین عارفی، محمد شهابی       

تهیه کننده : سعید ملکان

بازیگران :

حمید فرخ نژاد

علی قربان زاده

طناز طباطبایی

صابر اَبَر

و...