مربای طالبی خانگی با طرز تهیه اصلی

مربای طالبی خانگی با طرز تهیه اصلی


منبع: آرگا

159

1399/3/5

20:43


طرز تهیه مربای طالبی خوشمزه و خوش طعم در منزل با ساده ترین روش را در این مطلب در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از طعم این مربا نهایت لذت را ببرید.

مربای طالبی خانگی با طرز تهیه اصلی

مربای طالبی از انواع مرباهای خوشمزه و بی نظیر است و شما می توانید این مربا را به سادگی در منزل تهیه نمایید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید. برای تهیه مربای طالبی روش های مختلفی وجود دارد و بهتر است برای داشتن مربایی با طعم بی نظیر ترفندهایی را در تهیه این مربا رعایت نمایید.

فصل تابستان فصل میوه های خوشمزه و پرخاصیت می باشد و شما می توانید به کمک این میوه ها مرباهای خوشمزه ای نظیر مربای هلو، مربای سیب، مربای پوست هندوانه، مربای طالبی و … را تهیه نمایید.

روش تهیه مربای طالبی

مواد لازم

  • طالبی بزرگ : ۱ عدد
  • شکر : ۴ لیوان
  • جوش شیرین : ۱۰ گرم
  • آبلیموی تازه : ۱ قاشق مرباخوری
  • آب : دو لیوان

طرز تهیه مربای طالبی در منزل

برای تهیه مربای طالبی ابتدا طالبی را برش بزنید و قسمت رویی و نرم آن را برش بزنید سپس آن را در مکانی مناسب قرار دهید. پوست قسمت سفت طالبی را بگیرید و این قسمت را در اندازه دلخواه خود خرد نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای طالبی درون کاسه ای مناسب آب بریزید و جوش شیرین را درون آب بریزید تا حل شود سپس طالبی های خرد شده را به صورتی که آب روی آن ها را بگیرید درون ظرف بریزید و بعد از گذشت ۵ ساعت طالبی ها را بشویید و درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس شکر و دو لیوان آب را روی طالبی ها ریخته و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مربا آماده شود.

طرز تهیه مربای طالبی در منزل

بعد از اینکه مربا شروع به حباب زدن کرد آبلیمو را به آن بیفزایید و به مدت ده دقیقه دیگر صبر نمایید تا مربا به قوام لازم برسد سپس مربا را از روی حرارت گاز بردارید.

روش تهیه مربای طالبی

نکات طلایی برای تهیه مربای طالبی

۱. برای خرید طالبی ابتدا به کمک کف دست به آن ضربه بزنید اگر طالبی صدای تو خالی دارد مناسب است.

۲. طالبی مناسب است که هیچ نقطه یا له شدگی نداشته باشد.

۳. اگر پوست طالبی کرم یا زرد رنگ باشد یعنی به خوبی رسیده است و اگر پوست طالبی سبز باشد نشانه کال بودن آن می باشد.

۴. یکی دیگر از انواع روش ها برای تشخیص طالبی رسیده این است که بوی ملایمی از پوست آن به مشام برسد.

مربای طالبی

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه مربای طالبی خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع مربا در منزل نهایت بهره را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو