دیدنی های کوزوو و راهنمای سفر به آن

دیدنی های کوزوو و راهنمای سفر به آن


منبع: آرگا

73

1399/3/5

22:43


کشور کوزوو یکی از کشور های کم وسعت واقع در اروپا صربستان می باشد که با وجود کوچکی اش از فرهنگ تاریخ غنی سرچشمه می گیرد با مجله آرگا همراه باشید تا با دیدنی های کوزوو آشنا شوید.

دیدنی های کوزوو و راهنمای سفر به آن

یکی از کشور هایی که برای ایرانی ها آشنا می باشد و کشوری مسلمان به شمار می رود کوزوو است. این سرزمین درگیری های تراژیک و خانمانسوزی داشته که با نسل کشی های بی رحمانه همواره درگیر بوده است. با رفتن به این مکان شما می توانید از گذشته دردناک باخبر شوید و به مناطق گردشگری ازش بروید تا از نزدیک شاهد زیبایی های پایتخت این سرزمین باشید. این کشور در سال های ۲۰۰۸ به رسمیت شناخته شد که در جنوب شرقی اروپا با مساحتی بالغ بر ۱۰.۸۸۷ کیلومتر مربع در مرکز بالکان قرار گرفته است. کوزوو از شمال با مرز های صربستان، از غرب با مرز های مونته نگرو، از جنوب غربی با آلبانی و از جنوب شرقی با مرز مقدونیه محدود می شود.

آشنایی با دیدنی های کوزوو

نگاهی به دیدنی های کوزوو

یکی از کشور های دارای آب و هوای خوب و مناسب کوزوو می باشد که دارای مناظر منحصر به فردی است. این کشور دارای جمعیت ۱۸۰۰۰۰۰ نفری است که بیشتر مردمش بالغ بر ۹۰% لبانیایی هستند. زبان رسمی آن ها آلبانیایی در کنار زبان صربی شناخته شده که زبان های دیگری مثل: رومانی، ترکی و بوسنیایی به این کشور اضافه شده است. فرهنگ و تمدن دیرینه اش با داشتن کوه ها و شهر های جذاب و دیدنی های تاریخی زیبا فوق العاده است که منطقه را به مکانی لذت بخش تبدیل کرده است. در این کشور تجربیات فراوانی می توانید داشته باشید پس با خود حتما وسایل مناسب فعالیت های ورزشی، دوربین، لوازم حمام، کوله پشتی و کیف بندی در جهت نگه داری پول نقد، عینک آفتابی و لباس های خنک بردارید. بهترین فصول سفر به این سرزمین اروپایی از ماه آوریل تا سپتامبر است که می توانید لذت ببرید، در تابستان واقعا گرم و با درجه حرارت بیش از ۲۰ درجه در ماه های آگوست و جولای است. همچنین در زمستان هم با وجود سردی هوا برف وجود دارد. در مجموع این کشور دارای هوای آلپی و مدیترانه ای است که به خاطر نزدیک بودن به دریا آدریاتیک در غرب و دریای اژه در جنوب تاثیر خود را گذاشته است. میانگین درجه دما در ماه ژانویه ۰ درجه و در ماه ژوئیه ۲۲ درجه سامنتی گراد خواهد بود که بارش سالانه ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی متر در طول سال دارند.

اطلاعات سفر به کوزوو

در هنگام سفر به این کشور از ایران پرواز مستقیم وجود ندارد و برای تهیه بلیط کوزوو باید از خطوط پرواز های خارجی استفاده نمود. برای خرید بلیط باید از خط هوایی پگاسوس انجام شود که با توقف در ترکیه به سمت پایتخت کوزوو (پریشتینا) پرواز کنند. اتباع کشور های دیگر در هنگام ورود نیازی به ویزا ندارند ولی از گردشگران درخواست می شود تا مدارکی را در جهت دلیل اقامت مورد بررسی نشان دهند. در لحظه ورود اقامت نود روزه صادر خواهد شد که در مدت طولانی قابل تمدید هم است. توریستان ایرانی برای سفر به این کشور نیار دارند تا ویزای توریستی دریافت نمایند این نکته را باید ذکر کرد که اداره کوزوو در ایران وجود ندارد و علاقه مندان برای رفتن به این کشور باید سفارت کوزوو را در پایتخت ترکیه، آنکارا مراجعه کنند. پس در قبل مراجعه حضوری لازم است ایمیلی به سفارت این کشور زده شود و اطلاعات خود را از طریق دریافت ویزا برای مسافر ها خبرسازی کرد. مدارک لازم برای سفر از قبیل؛ گواهی رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت کوزوو، مدارک تمکن مالی متقاضی و مدارک تایید کننده اشتغال به کار یا بازنشستگی در هنگام رفتن ارائه دهید. گردشگران ایرانی می توانند با داشتن اعتبار کافی ویزا مولتی شینگن بدون ویزا وارد کوزوو شوند و از دیدنی های کوزوو لذت ببرند.

مناطق جالب در کشور کوزوو

  • شهر پریستینا (پریشتینا)

Pristina یکی از بزرگ ترین شهر های کوزوو می باشد که یک شهر مهم قرون وسطایی از زمان امپراتوری عثمانی در صربستان می باشد. در آن موقع به دلیل داشتن معادن تجاری و صنعتی غنی در جنوب شرقی پریشتینا نقش اساسی در دوره روم قدیم داشت. نخستین مسجد این شهر به اسم مسجد سلطنتی که در قرن ۱۴ زمان عثمانی بود بنا گشت. معروف ترین مکان از دیدنی های کوزوو در این شهر می توان به صومعه گراچانیتسا که در لیست جهانی یونسکو ثبت شد بنای وحدت و برادری در مزکز شهر از نماد حزب کمونیست یوگسلاوی بود. این منطقه گورستانی از کشته های جنگ سال ۱۹۹۹ ارتش یوگسلاوی است که مورد حمایت گردشگران واقع شده است. بنا تاریخی در این پایتخت بنای نیوبرن می باشد که از ارزش بالایی برخوردار بوده و نماد هنر و تاریخ این شهر می باشد. ناحیه کهن پریشتینا را حمام قدیمی و مسجد و برج ساعت قدیمی تشکیل می دهد که به (Sahat Kulla) معروف می باشد و از ساختمان قدیمی که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

عالی ترین گردشگری در کشور کوزوو

  • مسجد امپریال (سلطنتی)

مسجد سلطنتی که در شهر Pristina واقع می باشد یک مسجد عثمانی که در سال ۱۴۶۱ توسط سلطان محمد فاتح بنا گردید  و در سال ۱۹۹۰ توسط جمهوری دولت صربستان به عنوان یک بنا فرهنگی با اهمیت اعلام گشت. در کوزوو ۳ دین اسلام و کاتولیک و ارتدکس وجود دارد که اغلب افراد این کشور خود را مسلمان دانسته ولی در رفتن به آن جا خواهید دید که هیچ دین رسمی ندارند. عقیده و آزادی دین در قانون اساسی اش تضمین شده است.

  • صومعه ویسوکی دژانی

جمهوری کوزوو به دلیل تغییر حاکمان پیزانس به سلاطین عثمانی در تاریخ معروف می باشد. این کشور با وجود وسعت کمی که دارد ولی از تاریخچه کهن و غنی برخوردار است که دارای صومعه و قلعه های عثمانی قدیمی می باشد که متعلق به قرن ۱۳ است. صومعه مسیحی ارتدکسی به نام  Decani تعلق به قرن وسطی صربستان دارد که در نزدیکی دژان کوزوو واقع می باشد. این صومعه در نیمه قرن ۱۴ به دست شاه صربستانی استفان دژانسکی تاسیس گشت که از بناهای تاریخی به شمار می رود.

دیدنی های کوزوو و راهنمای سفر به آن

  • موزه ملی کوزوو

در پایتخت کشور شهر پریستینا یکی دیگر از دیدنی های کوزوو موزه ملی است از سال ۱۹۴۹ تاسیس شد که از بزرگ ترین و کامل ترین موزه های موجود در کشور محسوب می شود. در طبقه اول شما شاهد موزه های کوچک نمایشگاهی از آثار باستانی خواهید بود که به زبان انگلیسی می باشد. در دومین طبقه از آن اسلحه و سایر لوازم نظامی را خواهید دید که از صربستان و کوزوو به نمایش عموم گذاشته شده است.

بهترین ها در سفر به کوزوو

  • مسجد سینان پاشا

یکی دیگر از دیدنی های کوزوو واقع در شهر پریزرن مسجد سینان پاشا می باشد. این مسجد در سال ۱۶۱۵ به دست صوفی سینان پاشا حاکم بودیم بنا گشت. که این مسجد در مشرف خیابان اصلی شهر Prizren در بنا مهمیدر افق شهر واقع می باشد. شما با رفتن و بازدید از این شهر می توانید به راحتی از این منطقه دیدن نمایید.

دیدنی های کوزوو و راهنمای سفر به آن

  • صومعه گراچانیتسا

یک صومعه صربستانی ارتدکس که در کوزوو واقع می باشد به نام Gracanica از جاذبه های گردشگری است که در سال ۱۳۲۱ توسط پادشاه صربستان استفان میلوتین بنا شد. این صومعه بر روی ویرانه های یک کلیسا تاریخی قرن ۱۳ ساخته شده که خود آن بر روی ویرانه های یک ریحان یا باسیل ۳ گانه مسیحی اولیه که در قرن شش درست شده و در مرکز استان لپلجان واقع شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو