غلامرضا شریعتی عصر امروز در خصوص فعالیت ادارات و بانک‌های استان برای فردا و پس فردا اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و لحاظ شرایط کلی استان از جنبه‌های مختلف بهداشت و سلامت، مسائل اجتماعی و معیشتی مقرر شد ادارات و بانک‌ها و اصناف و مشاغل کم خطر تا پایان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی افزود: بر اساس دستورالعملی که ویژه هفته جاری خواهد بود ساعت اداری هفت تا ۱۴ خواهد بود. ادارات و بانک‌ها نیز ملزم به رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر دادن دورکاری یا مرخصی بدون محاسبه به یک سوم پرسنل و عدم لزوم حضور پرسنل دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار و شیرده و افراد بالای ۶۰ سال در محل کار هستند.

شریعتی تصریح کرد: فعلاً در خوزستان فعالیت مشاغل پر خطر شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع‌های تجاری، بازارچه و بازارهای روز، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، گرمابه و سونا و سالن‌های ماساژ، مراکز بازی و تفریح، باشگاه‌های بدنسازی، کافی شاپ ها، قهوه خانه و چایخانه و تریا ممنوع و بازگشایی صرفاً برای مشاغل کم خطر و توأم با رعایت پروتکل‌ها با نظارت‌های مستمر خواهد بود.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: همچنین با توجه به وضعیت خاص همه گیری کرونا در استان، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تا زمان رسیدن به ثبات نسبی همچنان به تعویق انداخته می‌شود و با هماهنگی صورت گرفته با مقامات کشور تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به علاوه از بازگشایی هتل‌ها و نیز برگزاری تجمع تا حصول اطمینان از کاهش محسوس روند اپیدمی ممانعت به عمل می‌آید.