بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟

بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟


منبع: بیتوته

255

1399/3/6

07:54


بهترین ورزش رزمی چه ورزشی است؟



بهترین ورزش رزمی,هنرهای رزمی,ورزش رزمی موای تای

انواع ورزش های رزمی

 

هنرهای رزمی و مبارزه بدون سلاح گرم از دوران پیدایش انسان در زمین توسعه یافته و به مرور سبک های مختلفی از این ورزش های رزمی، در سراسر جهان ظاهر شده است. بعضی از این ورزش های رزمی مثل ورزش های کونگ فو، ووشو، تکواندو و کاراته مبدأ شرقی دارند و بعضی ديگر مثل بوکس، پانکریش و ساواته به غرب باز می گردند. در این مقاله چند مورد از بهترین ورزش های رزمی دنیا را لیست نموده و به شما ارائه دهیم:

در موقع انتخاب هنر رزمی فاکتور هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امادگی جسمانی

برخی از رشته های رزمی شبیه جوجیتسوی برزیلی و یا MMA به قدرت بدنی و فیزیک بدنی مناسبی احتیاج دارند هر چند اگر قدرت بدنی خوبی هم ندارید مشکلی نخواهد بود ولی باید در آغاز بر روی قدرت بدنی و امادگی جسمانی، بیشتر کار کنید.

 

از طرف ديگر در صورتی که سن و سال شما بالاست و یا احتمالا آسیب دیدگی را نمی توانید تحمل کنید بهتر است در خصوص این چنین کلاسها، که بر روی قدرت بدنی، باشدت کار می کنند تجدید نظر کنید.

 

ضربه زدن، گرفتن و یا هر دو

آیا دوست دارید که به صورت ایستاده مبارزه کنید و مشت و لگد و یا ضربات ارنج و زانو بزنید؟ در اینصورت میتوانید ورزشهایی شبیه کاراته، تکواندو، کونگ فو و کیک بوکسینگ را مد نظر داشته باشید.

 

در صورتی که ورزشهای درگیری با صورت گرفتن و دست به یقه شدن را می پسندید میتوانید به ورزشهایی شبیه کشتی کج، جوجیتسو (Jujutsu) و جودو (Judo) روی بیاورید ولی جودو شیوه های پرتابی زيادي دارد ولی در این دسته هم میتوان آنرا جای داد.

 

شاید هم هر دو نوع ورزش را دوست دارید در این شرایط MMA یا یک ورزش ترکیبی ديگر میتواند انتخاب خوبی باشد.فراموش نکنید که باید در حالت بدنی خوبی باشید تا نتیجه خوبی بگیرید به عنوان مثال در صورتی که مشکلی در گردن دارید جوجیتسوی برزیلی که در آن رقیب تلاش در گرفتن گردن و خفه کردن شما دارد گزینه مناسبی نیست.

 

فاصله و برنامه تمرین

قبل از انتخاب به خاطر داشته باشید که فاصله از باشگاه و همچنين زمان تمرین بسیار مهم است در صورتی که برنامه تمرین با زمان فراغت شما مناسب نیست و یا باشگاه در فاصله دوری از محل زندگی شماست امکان دارد سبب دل زدگی شما شود و نهایتا شما را ناگزیر به ترک هنر رزمی کند بدین ترتیب این دو مطلب را در نظر داشته باشید.

 

بوکس

قطعاً رشته box یکی از قدرتمندترین ها در ورزشهای رزمی به حساب می آید. در این رشته شما تنها از دست های خویش استفاده میکنید و ضربات مستقیم، هوک و آپر در آن استفاده میشود. بوکس علیرغم ظاهر بسیار ساده، در باطن و در تمرینات بسیار پیچیده است. بهترین و ظریف ترین رقص پا در بین ورزشهای رزمی برای بوکس است که با استفاده از رقص پای حرفه ای در کسری از ثانیه بوکسور جابه جا می شود و مشت های حریف را رد میکند.

 

رد کردن مشت های رقیب و جاخالی دادن از نکات ديگر بوکسورها است که مشت زدن به ورزشکاران بوکس را بسیار کار دشواری میکند. مسابقه های بوکس معمولاً از جایزه های بسيار بالايي برخوردار است و این محبوبیت در بین مردم دنیا احتمالا به علت قدرت این ورزش هم باشد. رشته بوکس پیش از میلاد حضرت مسیح از یونان شکل گرفته ولی شکل کنونی آن در امریکا به وجود آمده و بعنوان رشته ای به دیگر کشورها هم رفته است.

 

بهترین ورزش رزمی,هنرهای رزمی,ورزش رزمی موای تای

بهترین ورزش رزمی

 

ورزش رزمی موای تای

موای تای یا موی تای بهترین ورزش رزمی است که میتوانید برای آغاز و بعنوان یک شخص تازه کار به سراغ آن بروید. این ورزش یکی از سبک های کیک بوکسینگ است که از تایلند ریشه می گیرد. شاید باور نکنید، ولی بسياري از کودکان تایلندی در سن ۵ سالگی آغاز به یادگیری این هنر رزمی می کنند.

 

موی تای برای مردم تایلند، مثل بیس بال برای مردم امریکا است. موی تای« هنر هشت اندام» است که شامل مشت، ارنج، لگد و زانو می شود. این ورزش همچنين روی تکنیک« کلینچ» تمرکز دارد که برای یادگیری بسياري از هنر های رزمی ديگر مثل جودو و کشتی موثر است.

 

بهترین ورزش رزمی,هنرهای رزمی,ورزش رزمی موای تای

هنرهای رزمی

 

كونگ فو

یكی از رایج ترین انواع ورزش های رزمی است كه از هنرهای رزمی و جنگ های انفرادی كشور چین نشأت گرفته است.

 

ولی با این حال نمیشه گفت كدام ورزش قویتره، چرا كه یه ورزش هست كه از همه قویتره.

 

بهترین ورزش رزمی,هنرهای رزمی,ورزش رزمی موای تای

بهترین ورزش های رزمی

 

شائولین

قدرتمندترین، قدیمی ترین و كاملترین رزم در جهان معرفی شده طوری كه راهبان شائولین اجازه مبارزه ندارن چون ضرباتشون كشندست.

 

کراو ماگا

کرا ماگا یک ورزش اسرائیلی است که برای استفاده در وضعیت جنگی ساخته شده است. علاوه بر یاد دادن مشت و لگد و پرتاب، در آن سناریوهای مختلفی از دفاع دربرابر اشخاص مهاجم مسلح و غیر مسلح هماموزش داده میشود.

 

بهترین ورزش رزمی,هنرهای رزمی,ورزش رزمی موای تای

بهترین ورزش های رزمی دنیا

 

چه انتظاری از آن داشته باشید؟ بیشتر برنامه های کراو ماگا، بر روی تمرین های بدنی شدید و تکرارهای زیاد فنون تمرکز دارند. مبارزه در هنگامی که خسته هستید یک مسأله کلیدی در اینجاست و بیشتر برنامه های کراوماگا خيلي خوب شما را به این نقطه خواهند رساند. بعلاوه خيلي از ضربات آن، شامل مواردی میشود که در ورزش های رزمی ديگر غیرمجاز است، شبیه ضربه به چشم ها، گلو، کشاله ران، …

 

آیا برای شما مناسب است؟ در صورتی که فنون تماسی برای شما مهم است، این می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. تعداد زيادي چرخش و ضربه در کراوماگا وجود دارد ، بنابراین برای عضلات مرکزی مطلوب بوده و به مفاصل قوی در آن احتیاج هست. با اینحال، این تحرک بدنی زیاد به معنی این است که کلاس ها را با بدنی زخمی و ضرب دیده ترک خواهید کرد.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو