سردار عباسعلی محمدیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخلی، که موجب سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب از این موضوع و احتکار خودرو در پارکینگ‌ها و گاراژها شده و التهاب بازار را به همراه دارد، به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار خودرو به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان البرز قرار گرفت.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پلیس البرز، وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری اقدامات پلیسی، محل احتکار تعداد زیادی خودرو صفر  و کارنکرده را که در یک پارکینگ در حوالی جاده مخصوص کرج دپو شده بود را شناسایی کرده و با نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در بازرسی از پارکینگ مورد نظر ۲۳۳ دستگاه خودرو صفر احتکار شده خارجی و داخلی از جمله میتسوبیشی، دنا، پژو پارس و ۲۰۶ که همگی صفر کیلومتر و فاقد پلاک بودند کشف شد.

سردار محمدیان ارزش خودروهای مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر  و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز د قالب احتکار خودرو توسط افراد سودجو ، موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.