از آنجاییکه اعتماد بازار به اینکه تولیدکنندگان نفت به خوبی به تعهدات خود برای کاهش عرضه عمل خواهند کرد و در عین حال تقاضا با بازگشت خودروهای بیشتر به جاده ها و خیابان ها به علت برداشته شدن قرنطینه ها افزایش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز بالا رفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا ۷۶ سنت افزایش یافت و ۳۴.۰۱ دلار فروخته شد. این نوع نفت تا ۳۴.۵ دلار هم بالا رفته بود.

نفت برنت نیز ۴۶ سنت افزایش را ثبت کرد و هر بشکه ۳۵.۹۹ دلار فروخته شد. این شاخص نفتی امروز به ۳۶.۳۰ دلار هم رسیده بود.

بازار تحت تاثیر گزارش های منتشره از سوی روسیه بود که گزارش داد تولید نفت این کشور تقریبا به هدف ۸.۵ میلیون بشکه در روز برای ماه های می و ژوئن بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس رسیده است.

دنیل هاینس، استراتژیست ارشد بازار گفت: «قطعا این حس وجود دارد که آن کاهش ها همانطور که شما انتظار داشتین، اثر گذاشته است.»

اعضای اوپک پلاس اوایل ماه ژوئن گرد هم جمع می شوند تا در مورد ادامه کاهش تولید برای تقویت قیمت نفت گفتگو کنند. قیمت نفت از ابتدای سال جدید میلادی ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. اوپک پلاس در ماه آوریل توافق کردند حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت از تولید روزانه خود بکاهند.

وزارت انرژی روسیه از قول وزیر انرژی این کشور اعلام کرد افزایش تقاضا برای سوخت به کاهش تولید کنونی کمک می کند به طوریکه مازاد کنونی نفت در جهان تا ماه های ژوئن و جولای حدود ۷ تا ۱۲ میلیون بشکه در روز است.

در عین حال، آمارهای شمارش دکل های آمریکا نیز نشان می دهد تعداد دکل های فعال این کشور در هفته منتهی به ۲۲ می به رکورد ۳۱۸ دکل رسیده است که نشان دهنده کاهش تولید در آینده است.