ایده برای گلکاری در بالکن؛ ۱۰ ایده برای بالکن های کوچک و بزرگ

ایده برای گلکاری در بالکن؛ ۱۰ ایده برای بالکن های کوچک و بزرگ


منبع: ستاره

520

1399/3/6

18:33


اگر بالکن کوچکی دارید بهتر است از گلدان‌های دیواری، نرده‌ای و آویزان برای گلکاری استفاده کنید. اما اگر بالکن بزرگی دارید، می‌توانید یک پارک کوچک بسازید. در این مطلب با ۱۰ ایده برای گلکاری در بالکن آشنا خواهید شد.

ایده برای گلکاری در بالکن؛ 10 ایده برای بالکن های کوچک و بزرگ


ستاره |
سرویس دکوراسیون -
اگر عاشق گل و گیاه هستید، اما به دلیل فضای کوچک آپارتمان‌تان کاشت گل‌ها را نادیده می‌گیرید، کافی است از فضای بالکن خانه تان استفاده کنید. فرقی نمی‌کند بالکن خانه شما شمالی باشد یا جنوبی، کوچک باشد یا بزرگ؛ ایده‌های متنوع و زیادی برای گلکاری در بالکن وجود دارد؛ که حتما یکی از آن‌ها برای خانه شما هم مناسب است.
آنچه در این مطلب آمده است:

۱۰ ایده جذاب برای کاشت گل در بالکن کوچک و بزرگ

۱. بالکن‌های کوچک را با گلدان نرده‌ ای تزئین کنید

استفاده از گلدان در بالکن فضای زیادی اشغال می‌کند و باعث می‌شود زیبایی گل‌های شما پشت بالکن پنهان شود. اگر بالکن کوچکی دارید می‌توانید از گلدان خورجینی یا نرده‌ای برای کاشت گل استفاده کنید. این گلدان‌ها روی نرده قرار می‌گیرند و احتمال شکستن و سقوط آن‌ها کم است. از گلدان‌های نرده‌ای با رنگ‌های روشن استفاده کنید و زیبایی گل هایتان را به همه نشان دهید.
 

گلکاری در گلدان نرده ای برای بالکن

 

بیشتر بخوانید:‌ چگونه دکوراسیون بالکن کوچک را آرامش بخش کنیم؟


۲. با گل‌ها یک جنگل شلوغ در بالکن درست کنید

اگر می‌خواهید دکوراسیون بالکن شما پوشیده باشد و طبیعت را به بالکن خانه تان بیاورید، انواع مختلف گل‌ها را روی زمین کف بالکن قرار دهید و یا آن‌ها را آویزان کنید. یک بالکن جنگلی محیطی آرام و پوشیده برای استراحت شما در فضای باز ایجاد می‌کند.
 

گلکاری شلوغ در بالکن


۳. گل‌های زینتی را در گلدان‌های معلق به ویژه گلدان آویز حصیری بکارید

یکی از رایج‌ترین و جذاب‌ترین ایده‌ها برای گلکاری در بالکن، آویزان کردن گلدان هاست. در این روش هیچ فضایی از بالکن اشغال نمی‌شود و زیبایی گل‌ها را می‌توانید به همه نشان دهید. اگر به دنبال تنوع دادن به این روش هستید از گلدان آویز حصیری استفاده کنید. این گلدان‌ها جذابیت بیشتری به بالکن شما می‌دهند.
 

گلکاری در گلدان معلق حصیری


۴. از تراریوم آویز برای کاشت گل استفاده کنید

تراریوم‌ غالبا از جنس شیشه هستند و در شکل‌های هندسی متفاوت و منحصر به فردی در بازار عرضه می‌شوند. این گلدان‌های شیشه‌ای با سنگریزه‌ها پر می‌شوند و محل مناسبی برای کاشت گیاهانی مانند کاکتوس که به آب کمی نیاز دارند هستند.
 

گلکاری در تراریوم برای بالکن


۵. کاشت گل‌های بالا رونده در بالکن حریم خصوصی شما را افزایش می‌دهد

حتما تاکنون منظره زیبای گل‌های بالارونده را در بالکن‌ها مشاهده کرده اید. این گل‌ها با تکیه بر دیوار بالکن و یا نرده‌های آن رشد می‌کنند. با استفاده از این گل‌ها طبیعت را به خانه تان می‌آورید. این گل‌ها پوشش مناسبی برای افزایش حریم خصوصی هستند. از گل‌های بالارونده که برای کاشت در بالکن مناسب هستند می‌توان به پاپیتال، عشقه و موچسب اشاره کرد.
 

کاشت گل های رونده در بالکن


۶. از گلکاری عمودی استفاده کنید

یک روش ایده آل و رایج برای گلکاری در بالکن گلکاری عمودی است. در این روش گلدان‌ها با یک طناب فلزی محکم به یکدیگر متصل شده اند و با استفاده از قلاب از سقف آویزان می‌شوند. در این روش گلدان‌ها کاملا زیر یکدیگر قرار دارند. برای آبیاری این گل‌ها کافی است به گلدان‌های بالایی آب بدهید تا آب اضافی آن به گلدان پایینی هم برسد و کف بالکن خیس و کثیف نشود.
 

گلکاری عمودی در بالکن


۷. گل‌ها را در گلدان کشویی بکارید

یکی از جدیدترین ایده‌ها برای کاشت گل در بالکن استفاده از گلدان‌های کشویی است. این گلدان‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند. هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید یکی از کشو‌ها را بیرون بکشید و داخل آن‌ها بذر بکارید و اگر بذری برای کاشتن ندارید، این کشو را ببیندید و از زیبایی آن لذت ببرید.
 

کاشت گل در گلدان کشویی


۸. یک باغ کوچک در بالکن درست کنید

در گوشه‌ای از بالکن یا تمامی آن چمن مصنوعی بکارید و با اضافه کردن آبشار منیاتوری، سنگریزه و مجسمه‌ها یک محیط منحصر به فرد و زیبا ایجاد کنید. برای قرار دادن گل‌ها می‌توانید از قفسه‌های عمودی استفاده کنید و یا آن‌ها را آویزان کنید. با استفاده از فانوس یا ریسه لامپ بالکن را نورپردازی کنید و زیبایی آن را تکمیل کنید.
 

ایجاد باغ کوچک در بالکن


۹. از رنگ‌های متنوع برای دکوراسیون بالکن استفاده کنید

داشتن یک بالکن با مبل‌های با رنگ روشن که نرده‌های آن با گیاهان سرسبز پوشیده شده اند انرژی و طراوت را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. با استفاده از گلدان‌های رنگی و کاشت گیاهان آپارتمانی گلدار در این گلدان‌ها زیبایی بالکن شما دو چندان می‌شود. این ایده برای دکوراسیون و گلکاری در بالکن‌های بزرگ مناسب است.
 

گلکاری در گلدان های رنگی


۱۰. گلدان‌ها را روی پنل چوبی روی دیوار آویزان کنید

یک پنل چوبی ایستاده روی دیوار بالکن درست کنید و گلدان‌ها را به آن ببندید. آویزان کردن گلدان‌ها به این روش، یک راه عالی برای خیره کردن چشم‌ها به یک نقطه خاص از بالکن هستند. اگر بالکن کوچکی دارید و یا فضای آزاد زیادی برای چیدمان مبلمان در بالکن و قرار دادن گل‌های بزرگ کف بالکن نیاز دارید، از این ایده هنری استفاده کنید.
 

آویزان کردن گلدان روی پنل چوبی در بالکن

 

جالب است بدانید: تفاوت تراس و بالکن و کاربرد آن‌ها از دیدگاه معماری


ایده‌های بیشتر برای گلکاری در بالکن

ایده برای گلکاری در بالکن

 

ایده برای گلکاری در بالکن؛ 10 ایده برای بالکن های کوچک و بزرگ

 

ایجاد پارک در بالکن

 

گلکاری در بالکن با گلدان های دیواری و قفسه چوبی

 

گلکاری در بالکن در گلدان های سفید

 

بیشتر بدانید:‌ پوشاندن دید تراس و بالکن با ۲۰ ایده جذاب و کاربردی


چند توصیه برای داشتن یک بالکن همیشه سبز

با رعایت توصیه‌های زیر یک بالکن همیشه سبز خواهید داشت:

۱. گل‌ها را متناسب با شمالی یا جنوبی بودن بالکن انتخاب کنید

شما باید بدانید بالکن شما شمالی است یا جنوبی، و گل‌ها را متناسب با نوع بالکن خود انتخاب کنید.

  • بالکن شمالی نور کمتری دارد و باید از گیاهانی که به نور کمتری نیاز دارند استفاده کنید. بگونیا، بنفشه، زنبق، گونه رونده پیچ امین الدوله از گیاهان مناسب برای کاشت در بالکن‌های شمالی هستند.
  • بالکن‌های جنوبی نور زیادی دارند و گل‌های و گیاهان مناسب برای این تراس‌ها تنوع بالایی دارند. در بالکن‌های جنوبی شمعدانی، گل کاغذی، پیچک نیلوفر، عشقه و گیاه اکالیپتوس به خوبی رشد می‌کنند.

۲. دستورالعمل‌های مراقبت از گیاهان را رعایت کنید

برخی از گل‌ها را باید در نور مستقیم قرار دهید و برخی دیگر را در سایه. بعضی از گیاهان به آبیاری روزانه نیاز دارند و برخی دیگر را هفته‌ای یکبار هم آب بدهید کافی است. پس قبل از هرچیز درمورد گل‌هایی که کاشته اید اطلاعات کافی بدست آورید و با همه آن‌ها یکسان رفتار نکنید.

۳. گیاهان را هرس کنید

زرد شدن برگ‌های گیاهان و خشک شدن شاخه‌ها یک روند کاملا طبیعی است. این برگ‌های زرد و شاخه‌های خشک شده را هرس کنید و با آن‌ها کود درست کنید.

۴. از خاک‌های مناسب برای کاشت گیاهان استفاده کنید

نوع خاکی که هر گیاه برای کاشت نیاز دارد متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت خاک ارگانیک با کود طبیعی برای کاشت بسیاری از گل‌ها مناسب است.

۵. بعد از رشد گل‌ها آن را به گلدان‌های بزرگتر منتقل کنید

این موضوع کاملا بدیهی به نظر می‌رسد، اما همچنان برخی افراد انتقال گیاهان به گلدان‌های بزگتر را فراموش می‌کنند و یا نادیده می‌گیرند.
 

بیشتر بخوانید:‌ ایده هایی برای دکوراسیون بالکن های کوچک و بزرگ


سخن آخر

آپارتمان‌ها فضای کوچکی دارند، اما می‌توانید از این فضا هم استفاده بهینه کنید و با گلکاری در بالکن طبیعت را به خانه بیاورید. امیدواریم از ایده‌های این مطلب لذت برده باشید. برای آشنایی بیشتر با گل‌های مناسب بالکن نگاهی به مطلب آشنایی با گل‌های مخصوص تراس و بالکن در ستاره بیندازید. شما کدام ایده را می‌پسندید؟ چه دکوراسیونی برای بالکن‌های کوچک و بزرگ پیشنهاد می‌دهید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش ارسال نظر با ما و همراهان ستاره در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو