واکنش محمدرضا حیاتی به دعوای ابی و چاوشی و چرخش ۱۸۰ درجه از مواضع قبلی

منبع: روزیاتو

68

1399/3/6

19:34


محمدرضا حیاتی

محمدرضا حیاتی گوینده پرسابقه بخش خبری صدا و سیمای کشورمان است که تا به امروز برخی از مهم ترین اتفاقات کشور از جمله خبر درگذشت امام خمینی (ره) را به سمع و نظر مخاطبان رساند. آقای حیاتی چند روز پیش مهمان یک برنامه اینترنتی بود و در آن به درخواست مجری درباره دعوای لفظی ابی و همسرش مهشید با محسن چاووشی پاسخ داد.

مجری با نشان دادن تصویری از آقای چاوشی نظر محمدرضا حیاتی را در مورد دعوای اخیر میان مهشید حامدی و چاوشی پرسید که آقای حیاتی در پاسخ گفت:

من خودم از ارادتمندان ابی هستم و برای من صدای ابی صدای سالها خاطره است. من حدود پنجاه سال است که به ترانه های ابی گوش می دهم و تمام ترانه هایش را دوست دارم. ولی آقای محسن چاووشی هم در جایگاه خودشان جزو خواننده های مورد علاقه من هستند و سبک جدیدی را به موسیقی کشورمان آورده است که هر کسی شجاعت آن را نداشت.

آقای حیاتی همانطور که اشاره کردند از هواداران خوانندگان قدیمی آنسوی آب ها هستند و پیشتر اظهار نظر ایشان در مورد فیلم مطرب نیز خبرساز شد. حیاتی بعد از تماشای فیلم مطرب (با بازی پرویز پرستویی و الناز شاکردوست) که داستان یک خواننده بیکار زمان شاه را روایت می کرد اظهار داشت که نمی دانم چرا این افراد باید ممنوع الکار باشند و واقعا دلیل ممنوعیت فعالیت این قشر را نمی دانم.

در هر حال بعد از مصاحبه اینترنتی محمدرضا حیاتی در مورد دعوای ابی و چاوشی ایشان ویدیوی دیگری را در فضای مجازی منتشر کردند و در آن گفتند که ابدا از موضوع دعوای این دو خواننده فارسی زبان اطلاع نداشتند و صرفا علاقمندی شان را به یکی از آنها مطرح کرده اند. محمدرضا حیاتی همچنین اظهار داشت که کشور ما با انس و علاقه به مولا علی (ع) اخت گرفته و این علاقه برای همیشه در میان مردم خواهد ماند.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید چندی پیش مهشید حامدی همسر ابی (خواننده لس آنجلسی) انتقاداتی را علیه محسن چاوشی مطرح کرد و محسن چاووشی نیز در عوض انتقاداتی تند را نسبت به ابی مطرح کرد و این بحث و جدل مجازی آنقدر ادامه پیدا کرد که حتی ابی نیز وارد عمل شد.

اهانت مهشید به ذوالفقار و حکومت ایران سبب شد تا شماری از هواداران محسن چاوشی، در کامنت زنی خود از هشتگ هایی چون: یا حیدر کرار، ذوالفقار علی و مرگ بر عربستان سعودی استفاده کنند.

محمدرضا حیاتی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی در سال ۱۳۶۰ است و کار خود را از رادیو آغاز کرد؛ در بخش نمایشنامه‌های رادیویی فعال بود و در ۲ تیرماه ۱۳۹۴ در سن ۵۹ سالگی، پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد اما با موافقت رئیس سازمان صداوسیما به ادامه گویندگی پرداخت.

حاشیه‌سازی و شوخی با محمدرضا حیاتی در فضای مجازی با جمله معروف “وزیر امور خارجه کشور «به سفر قطر کرد!» آغاز شد. اما چندی پیش با جمله‌ خبری دیگری این حاشیه‌سازی ادامه پیدا کرد که در حین گزارش خبری در خصوص برگزیت، برای تشبیه شرایط بریتانیا در مواجهه با آن از اصطلاح “نشستن بر روی اره” استفاه کرد. این گوینده پرسابقه خبر در واکنش به انتقادات گفت که فقط خواننده این اخبار است و در این زمینه اختیاری ندارد که چه چیزی را بخواند یا نخواند.

حالا به نظر می رسد که حاشیه ها در مورد محمدرضا حیاتی تمامی ندارد و دوران جنجال آفرینی او تازه در دوران بازنشستگی آغاز شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو