۳۰ درصد سهام عدالت از شنبه قابل فروش خواهد بود

منبع: روزیاتو

85

1399/3/6

20:06


۳۰ درصد سهام عدالت

۳۰ درصد سهام عدالت از شنبه آینده قابل فروش خواهد بود. این را معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه خبری ساعت ۲۱ دیشب از شبکه اول سیما مطرح نمود و خاطرنشان کرد که باقی دارایی سهام عدالت مردم ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی خواهد شد و مردم میتوانند آن را معامله کنند.

محمدرضا معتمد در ادامه صحبت های خود از مردم خواست که در صورت عدم نیاز مالی، از فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود خودداری کنند با این حال همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد امکان فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از روز شنبه دهم خرداد برای دارندگان و یا مشمولان معامله سهام عدالت وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه تعیین روش مدیریت سهام عدالت فقط تا ۸ خرداد ماه میسر است گفت:

طبق مصوبات شورای نظارت بر امور سهام عدالت، دارندگان سهام عدالت در این مرحله مجاز به فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود هستند و باقی مقدار دارایی آن ظرف مدت یک سال آینده آزادسازی و قابل معامله خواهد شد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:

در حقیقت، درگاه اصلی ورود سرمایه گذاران به بازار سهام،کارگزاری‌ها هستند اما به‌دلیل حجم بالای سرمایه گذاران در این مرحله از شبکه بانکی کشور هم کمک خواهیم گرفت تا در صورت خواست مردم و قصد فروش سهام عدالت، بانک‌ها هم در این اقدام، کمک‌رسان باشند در اصل بانک‌ها در این مرحله نقش عاملیت را ایفا می‌نمایند.

۳۰ درصد سهام عدالت

به گفته آقای معتمد نرخ فروش سهام عدالت، نرخ تابلوی سازمان بورس است اما از آنجا که سهام موجود در سبد سهام عدالت، بسیار ارزنده است و در سال‌های آتی سوددهی خوبی خواهد داشت به مردم توصیه می‌شود در صورت نیاز از سودهای آینده سهام عدالت در قالب سود سهام و یا افزایش تعداد سهام استفاده کنند و تا آن زمان دست نگه‌ دارند.

همانطور که قبلا در روزیاتو خواندید برای فروختن سهام عدالت، اولی بایستی به سامانه سازمان خصوصی سازی رفته و روش فروش سهام عدالت را مشخص کنید. برای اینکه سهام عدالت شما توسط خود شما به فروش برود، باید روش مستقیم را انتخاب کنید. جزئیات فروش ۳۰ درصد سهام عدالت و و نحوه فروش سهام عدالت را میتوانید در پست های قبلی روزیاتو مشاهده کنید.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

حسین فهیمی سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت پیشتر در مورد ارزش سهام  عدالت گفته بود که هنوز مشخص نیست هر یک از مشمولان سهام عدالت سهامدار کدام شرکت‌ها هستند با این حال، در سامانه سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی میزان سهام هر کسی مشخص است و در آنجا به راحتی اعلام شده است هر فرد مثلا سهام یک میلیون تومانی یا ۵۳۲ هزار تومانی در اختیار دارد.

فهیمی در مورد اینکه ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت الان به چقدر رسیده، گفت:‌

بر اساس نرخ‌های بازار هر یک میلیون تومان سهام عدالت بیش از ۱۰ برابر شده است و بنابراین ارزش سهام ۵۳۲ هزار تومانی هم به همین نسبت افزایش یافته است.

وی در مورد اینکه آیا به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنید، آن را بفروشند یا نگه دارند، گفت:قطعا گزینه نگه داشتن سهام عدالت را توصیه می‌کنیم، چون سهام با ارزشی است و این سهام برای فروش نیست، بهتر است آن را نگه دارند و از سود حاصله آن استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو