ماجرای قتل رومینا توسط پدرش و واکنش کیانوش عیاری، کارگردان "خانه پدری"

منبع: سیمرغ

142

1399/3/7

12:10


ماجرای قتل رومینا توسط پدرش و واکنش کیانوش عیاری، کارگردان "خانه پدری"

کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری در واکنش به قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش گفت: من این قبیل شایعات را باور نمی‌کنم! 

واکنش کنایه آمیز کیانوش عیاری به قتل رومینا: باور نمی کنم!

کارگردان فیلم "خانه پدری" که فیلمش به‌خاطر روایتی از کشته شدن یک دختر به دست پدر و برادرش در دوره قاجار، ۱۰ سال در صندوق توقیف بود و سال گذشته بعد از چند هفته نمایش دوباره توقیف شد، می‌گوید که خبر تلخ قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش را باور نمی‌کند.

او که بابت اعتراض‌های وارد شده بر فیلمش برای تصویر کردن یک قتل ناموسی در دوره قاجار، با سختی‌های زیادی در اکران روبه‌رو شد،در گفت‌وگویی کوتاه درباره اتفاق اخیر فقط به گفتن دو  جمله اکتفا کرد: "این اتفاق‌ها در ایران رخ نمی‌دهد. من این شایعات را باور نمی‌کنم."

واکنش کیانوش عیاری به قتل دختر نوجوان تالشی


واکنش کیانوش عیاری به قتل دختر نوجوان تالشی

"خانه پدری" که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده، بخاطر یک صحنه قتل حدود یک دهه اکران نشد تا کارگردانش از رنج توقیف آن ۶ سال نتواند فیلم بسازد، البته اکران کوتاه مدت ان هم جندان راه به جایی نبرد. 

داستان این فیلم از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل دوره‌ی پهلوی آغاز می‌شود و درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد؛ داستانی که اتفاقا به ماجرای قتل دختری که به تازگی خبرهای آن منتشر شده است، شباهت دارد. 

سه تا ده سال حبس برای پدر رومینا

​باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حمیدرضا گودرزی وکیل پایه یک با اشاره به جنبه عمومی قتل رومینا اشرفی توسط پدرش اظهار کرد: از لحاظ قانونی پدر در صورت قتل فرزندش قصاص نمی‌شود، اما جنبه عمومی جرم را که ۳ تا ۱۰ سال حبس است، باید بگذراند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بر اساس ماده ۶۱۲ که می‌گوید هر کسی مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، اما از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود، در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌کند که در این پرونده هم پدر قصاص نمی‌‍‌شود، اما باید مجازات عمومی جرم را بگذراند.

فیلم خانه پدری


فیلم خانه پدری

وی با بیان اینکه برای صدور این حکم  نظر مورد نظر دادگاه است، گفت:  دادگاه با توجه به مسائل و شرایطی که قتل بر اساس آن انجام شده درباره حبس و جنبه عمومی جرم تصمیم‌گیری می‌کند؛ گاهی ممکن است کیفیات مخففه هم  اعمال شود که بر اساس آن جنبه عمومی جرم از ۳ سال کمتر می‌شود، اما گاهی ممکن است مجازات تکمیلی داده شود و فرد بیش از ۱۰ سال حبس را بگذراند و حتی برای او جرم مجازات تبعید هم در نظر گرفته شود.

گودرزی تصریح کرد: عملی که این پدر انجام داده با شرایط امروز کشور  مطابقت ندارد و باید شرایط روحی وضعیتی که قتل در آن انجام شده در کنار شرایط زندگی دختر مقتول و بلوغ فکری او بررسی شود.

این وکیل دادگستری گفت: برای صدور حکم تمام شرایط از جمله وضعیت زندگی دختر و شرایط زندگی او باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به آن برای پدر قاتل حکم صادر شود.

 

بیشتر بدانید : آنچه بر "خانه پدری" عیاری گذشت: فیلمی (+18)؟! + عکس

بیشتر بدانید : فیلم "خانه پدری" بار دیگر توقیف شد! + علت

بیشتر بدانید : نقد تند کیهان به "خانه پدری": نمایش تصویری متوحش از ایرانیان !!

بیشتر بدانید : کیهان: حالا که خانه پدری رفع توقیف شد، 6 ماه زندانشان کنید!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو