روایت وزیر کشور از شرایط خاص انتخابات مجلس

منبع: برترین ها

53

1399/3/7

12:25


وزیر کشور گفت: برگزاری انتخابات در دوم اسفند برگ زرینی از کارنامه انتخابات ایران را رقم زده است.

خبرآنلاین: وزیر کشور گفت: برگزاری انتخابات در دوم اسفند برگ زرینی از کارنامه انتخابات ایران را رقم زده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با ارائه گزارشی درباره نحوه برگزاری انتخابات این دوره مجلس گفت: خدا را سپاس می گویم که توفیق عبادت در ماه رمضان نصیب ما کرد و شکر میکنم که در گام دوم انقلاب به ما توفیق خدمت به مردم ایران اسلامی از طریق برگزاری انتخابات مجلس یازدهم اعطا نمود. ضمن بزرگداشت یاد امام خمینی و شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و شهید قاسم سلیمانی از رهبری و ریاست جمهور تشکر کنم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات با رعایت اصل قانون مداری و بی طرفی و امانتداری، انجام عملیات بزرگ دوره یازدهم را فرصتی برای احقاق حقوق مدنی ملت و میدانی برای تحقق کارآمدی و توان اجرایی دولت مبدل نمود.

وی گفت: براساس مولفه های اجرایی برگزاری انتخابات در دوم اسفند برگ زرینی از کارنامه انتخابات ایران را رقم زده است. در این دوره طراحی سامانه های یکپارچه برای انتخابات شکل جدیدی از هماهنگی نظام مند و کارآمد میان سطوح مختلف کشور را به نمایش گذاشت. با ایجاد سامانه های هوشمند ضامن سلامت انتخابات برای ملت ایران بودیم.

وزیر کشور ادامه داد: ستاد انتخابات کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در ۳۱ استان کشور شکل گرفت.وزارت کشور طرح جامع آموزش را بعد از آسیب شناسی انتخابات گذشته برگزار کرد و ۲۳۴۶ دوره های آموزشی در شهرستان برگزار کرد. در این دوره انتخابات به دلیل اتفاقات آبان، شهادت سردار قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و کرونا شرایط خاصی حاکم بود اما با رصد شرایط و حضور نیروهای نظامی و امنیتی، انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

وی گفت: وزارت کشور علاوه بر مسئولیت اجرای قانون، مسئول حسن اجرای انتخابات نیز است و به همین دلیل از نیروهای بازرسی از وقوع تخلفات جلوگیری کرد. از مجموع ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی مهیا شد. در این دوره برنامه ای تعبیه شد که مکان شعبه ها و ترافیک را نشان میداد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو