مشکل یبوست در کودکان، تا کی پیدرولاکس بدم؟

منبع: نی نی بان

108

1399/3/7

13:16


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام دخترم 2 سالشه از یک سالگی بهش شیر گاو میدم روزی یک لیتر میخوره یبوست داشت حدود 9 ماه پودر پیدرولاکس استفاده کرد ولی وقتی قطع میکنم دوباره مدفوعش سفت و تیکه تیکه میشه الان چند روزه شیرشو قطع کردم مقدار پودرو هر روز کمتر میکنم تا قطع کنم میوه و غذای ملین میدم ولی انگار زیاد تاثیر نداره ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم. تا چند روز از دادن غذای ملین باید نتیجه بگیرم؟؟
پودر پیدرلاکس تا چند وقت میشه ادامه داد؟؟ 
 
 
پاسخ دکتر علی اصغر حلیمی، متخصص اطفال:
دوست عزیز لازم است تا پودر پیدرولاکس را به مدت 6 ماه ادامه دهید و قطع نکنید. باید پودر پیدرولاکس را به اندازه یک قاشق غذاخوری سر خالی در 100 سی سی آب یا آبمیوه حل کنید و سپس به کودک بدهید. پودر را به مدت شش ماه به کودک بدهید اگر بازهم مشکل برطرف نشد، روزی 2 نوبت، صبح و شب پودر را به کودک بدهید و به هیچ عنوان آن را قطع نکنید. سعی کنید مقدار شیر کودک را کم کرده و به او کاکائو ندهید.
 
 
پاسخ دکتر محمود مقیمی، متخصص اطفال:
مادر عزیز می توانید 10 عدد آلو بخارا را در مدت زمان 5-6 دقیقه بجوشانید و سپس آن را از صافی رد کرده و این مخلوط را روزی یکبار میان وعده های شیر به او بدهید. در غذای نوزاد از روغن زیتون استفاده کنید. اگر بهتر نشد زیر نظر متخصص از شربت گیاهی سناگل استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو