زندگی سعید کریمی در بچه مهندس ؛ از ازدواج هنری تا دستیاری کارگردان (۳۷۷)

زندگی سعید کریمی در بچه مهندس ؛ از ازدواج هنری تا دستیاری کارگردان (۳۷۷)


منبع: پرشین وی

352

1399/3/7

13:45


سعید کریمی بازیگر جوان در سریال بچه مهندس 3 علاوه بر بازی در نقش مسعود تابش دوست جواد جوادی به عنوان مدیر برنامه ریزی این سریال پرببننده نیز کار کرده است.

زندگی سعید کریمی در بچه مهندس ؛ از ازدواج هنری تا دستیاری کارگردان (۳۷۷)

سعید کریمی بازیگر جوان کشورمان در سینما و تلویزیون به عنوان دستایار کارگردان و برنماه ریز نیز فعالیت دارد و زندگی هنری اش را مدیون راهنمایی های استاد و پدر زن خود مرحوم یدالله صمدی می داند. این بازیگر بی حاشیه و همسرش بنفشه صمدی عروسک گردان یک پسر به نما آروند دارند که در مهر ۹۶ متولد شده است. به بهانه بازی وی در نقش مسعود تابش در سریال بچه مهندس ۳ مروری داریم بر زندگی سعید کریمی با پرشین وی همراه شوید.

زندگی سعید کریمی

سعید کریمی در ۳ شهریور سال ۱۳۵۹ در شهر ری متولد شده است. او یک خواهر و یک برادر دارد. وی دارای مدرک کارشناسی می باشد و در رشته بازیگری تحصیل کرده است. او بازیگر , برنامه ریز , دستیار اول کارگردان در سینما و تلویزیون می باشد.

سعید کریمی

سعید کریمی

شروع فعالیت هنری سعید کریمی

سعید کریمی حضور در زمینه ی بازیگری را از سن ۹ سالگی آغاز کرد و اولین بار در فیلم سینمایی دندان مار به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد. او در این سالها در سمت های گوناگونی در سینما و تلویزیون حضور داشته و غیر از بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز هم بوده است.

سعید کریمی علاوه بر فعالیت در پشت صحنه و دستیاری کارگردان به عنوان بازیگر در چند فیلم و سریال چون پدر آن دیگری و سوغات فرنگ سحرگاه پیروزی ، ارابه مرگ ، سکوت کوهستان مرضیه ، دندان مار و بچه مهندس نقش داشته است.

زندگی سعید کریمی

زندگی سعید کریمی و پسرش آروند

ازدواج سعید کریمی و بنفشه صمدی

سعید کریمی در سال ۱۳۹۰ با بنفشه صمدی دختر زنده یاد یدالله صمدی کارگردان مشهور ایرانی ازدواج کرده و در مهرماه سال ۹۶ پسرش آروند به دنیا امده است.

بنفشه صمدی بازیگر و عروسک گردان و دختر یدالله صمدی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده شوق پرواز متولد ۱۳۵۹ در تهران و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تئاتر می باشد و مرحوم پدرش در سال ۹۷ درگذشت.

سعید کریمی

بنفشه صمدی و آروند همسر و پسر سعید کریمی

زندگی سعید کریمی بازیگر بچه مهندس

سعید کریمی در فصل سوم سریال بچه مهندس نقش مسعود تابش را بازی کرده که از طالقان به تهران آمده و با جواد جوادی دوست شده است.

داستان سریال بچه مهندس به پرورشگاهی به نام خانه خورشید، برمی‌ گردد که در خط داستانی آن ماجرای سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام (جوادی) مطرح می‌ شود. داستان فصل سوم پیرامون جوانی جواد و ماجراهایی است که در دانشگاه برای او اتفاق می‌ افتد.

سعید کریمی

سعید کریمی و مرحوم یدالله صمدی

سعید کریمی در کنار بازیگران مطرح این سریال از جمله روزبه حصاری، کامران تفتی، فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، مهشید جوادی، فرناز رهنما، کاوه سماک باشی، سعید کریمی، حدیث چهره پرداز، مانی رحمانی، اتابک نادری، آرش نوذری، سلمان فرخنده، فریده دریامج، خیام وقارکاشانی، مهسا مهجور، سارا شاهرودیان، بهنام مومنی، مهرزاد جعفری، محمود خسرومنش، امید ماهر، نسیم باقریان، یاسمن قلی پور، سیدمهرداد ضیایی به ایفای نقش پرداخته است.

روایت بازیگر بچه مهندس از لحظه جنجالی سریال بچه مهندس

یکی از موضوع هایی که این شب ها در سریال رمضانی شبکه دو سیما به شدت به چشم می خورد استفاده از بازیگرانی است که برای اولین یا دومین بار در قاب تصویر تلویزیون دیده می شوند.

«سعید کریمی» در سریال «بچه مهندس۳» نیز که قبل از بازی در این سریال، دستیار کارگردان همین کار و بسیاری از کارهای دیگر سینمایی و تلویزیونی بوده است، بازیگر کاراکتر «مسعود تابش» است. همان نقشی که این شب ها با چالش های بسیاری مواجه است و مخاطبان دوست دارند تا بعد از سرنوشت جواد جوادی از سرنوشت مسعود باخبر شوند.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی و خانواده اش

سعید کریمی درباره همزمانی دستیار کارگردانی سریال بچه مهندس و بازی در نقش مسعود تابش گفت: من از سال ۱۳۷۸ با قبولی در رشته تئاتر دانشگاه پذیرفته شدم وارد گروه های حرفه ای تئاتر شدم و بازیگری دغدغه اصلی ام بود.

بازیگر نقش مسعود تابش درباره کارنامه کاری و  ارتباط خانوادگی اش با مرحوم یدالله صمدی بیان کرد: بعد از بازی در چند فیلم کوتاه به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان به صورت حرفه ای و رسمی از سال ۱۳۷۹ با شاگردی استادم آقای یدالله صمدی وارد سینما شدم. تمام زندگی حرفه ای ام را مدیون استاد یدالله صمدی و همسرم بنفشه صمدی که مخاطبان بیشتر با عروسک گردانی مجموعه کلاه قرمزی او را به خاطر دارند می دانم.

سعید کریمی

سعید کریمی و استاد یدالله صمدی

او درباره چگونگی انتخابش برای بازی در «بچه مهندس۳» گفت: من به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگردان به سریال بچه مهندس۳ دعوت شدم. قرار بود نقش جواد را در ۱۸ سالگی مانی رحمانی بازی کند و بازیگر جوانی جواد را از بین بازیگران حرفه ای و یا غیر حرفه ای با آزمودن داوطلبان انتخاب کنیم.

هر بار که از بازیگران تست بازیگری مقابل دوربین می گرفتیم من نقش مسعود را می خواندم و آقای غفاری به شوخی یا جدی می گفتند نقش مسعود را خوب می خوانی و درست اجرا می کنی تا اینکه مهرزاد جعفری بعد از چند مرحله گزینش به عنوان بازیگر نقش مسعود انتخاب شد.

قرار بود بازیگران نقش های مسعود و قاسم در هر دو مقطع یکی باشند، اما بعد از پایان تصویربرداری سکانس های مقطع ۱۸ سالگی و با قطعی شدن حضور روزبه حصاری برای بازی در نقش جوانی جواد جوادی و علی رغم انجام چندین مرحله تست گریم برای مهرزاد جعفری که نقش ۱۸ سالگی مسعود را بازی می کرد، کارگردان تصمیم گرفت بازیگر نقش مسعود هم عوض شود. در نهایت با تصمیم آقای غفاری و تایید آقای سعدی تست گریم نقش جوانی مسعود برای من انجام شد و با حفظ سمت شدم مسعود تابش.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی

او درباره اتفاق غیر منتظره خواستگاری دختر از پسر در «بچه مهندس» و واکنش های فراوانی را که به دنبال داشت، توضیح داد: من موافق این اتفاق هستم، اما به شرطی که همه جوانب بررسی شود. در حالت عادی و شکل سنتی وقتی پسری از دختری خواستگاری می کند کمتر پیش می آید که در صورت گرفتن جواب منفی سرخورده شود. اما به نظرم این در مورد دخترها کمتر صدق می کند.

دخترها به نسبت پسرها آسیب پذیرتر هستند و ممکن است با شنیدن جواب منفی از لحاظ روحی دچار مشکلات فراوانی شوند. کافی است در این مورد کمی منطق را چاشنی احساسمان کنیم و از علاقه طرف مقابل به خودمان مطمئن باشیم. در این صورت فرقی نمی کند چه کسی اول ابراز عشق می کند و نفس عمل مبارک است.

 سعید کریمی

سعید کریمی مسعود بچه مهندس

سریال «بچه مهندس۳» به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی حسن وارسته و تهیه کنندگی سعید سعدی هر شب در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش می شود.

زندگی سعید کریمی و گفتگویی متفاوت با وی

از سال ها دستیار کارگردانی تا بازی در نقش مسعود تابش

یکی از موضوع هایی که این شب ها در سریال رمضانی شبکه دو سیما به شدت
به چشم می خورد استفاده از بازیگرانی است که برای اولین یا دومین بار در قاب تصویر
تلویزیون دیده می شوند و انصافا هم به خوبی برای ایفای چنین نقش هایی انتخاب شدند.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی و پسرش آروند

علاوه بر این مدتی است کارگردان و تهیه کننده ها دیگر به سمت بازیگران تجاری نمی روند
و سعی دارند تا با بهره گیری از قصه ای پرکشش و پر تعلیق، روی بازیگران چهره
سرمایه گذاری نکنند و افراد جدیدی را به دنیای هنر معرفی کنند.در سریال «بچه مهندس۳»
نیز شاهد چنین مواردی هستیم. از دوستان «جواد جوادی» در دانشگاه گرفته تا هم کلاسی هایش و …

«سعید کریمی» که قبل از بازی در این سریال، دستیار کارگردان همین کار و بسیاری از کارهای دیگر سینمایی و تلویزیونی بوده است، بازیگر کاراکتر «مسعود تابش» است. همان نقشی که این شب ها با چالش های بسیاری مواجه است و مخاطبین دوست دارند تا بعد از سرنوشت جواد جوادی از سرنوشت شخصیت مسعود باخبر شوند!

سعید کریمی

خانواده سعید کریمی

با کریمی که دغدغه اصلی اش بازیگری است درباره همین نکته های بازی و دستیار کارگردانی و همچنین فراز و فرودهای نقش مسعود گفت و گو کردیم.

 ** با توجه به تیتراژ سریال «بچه مهندس» شما علاوه بر بازی در نقش مسعود،
دستیار کارگردان هم بودید. چطور شد که به سمت بازیگری آمدید؟

– من از دوران نوجوانی بازیگری تئاتر انجام می دادم و سال ۱۳۷۸ با اینکه در دبیرستان رشته ریاضی فیزیک می خواندم، در کنکور هنر شرکت کرده و در رشته تئاتر در دانشگاه پذیرفته شدم. از همان سال وارد گروه های حرفه ای تئاتر شدم و بازیگری دغدغه اصلی زندگی ام بود.

سعید کریمی

همسر و پسر سعید کریمی در کنار ثریا قاسمی

 

** قبل از اینکه در فصل سه به این سریال ملحق شوید، مخاطب «بچه مهندس» بودید و فصل های قبلی را هم دنبال می کردید؟

– در فصل های قبلی این سریال در پشت صحنه هم حضور و فعالیتی نداشتم اما به این خاطر
که این کار برای دو دوست قدیمیم آقایان سعدی و غفاری بود دنبال می کردم.

اما به دلیل همزمانی پخش فصل دو با بیماری زنده یاد یدالله صمدی فرصت نکرده بودم به طور کامل سریال را در فصل دو ببینم و به محض اینکه وارد کار شدم تمام قسمت های فصل دو را گرفتم و دوباره از اول دیدم.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی بازیگر بچه مهندس

** علاوه بر این با جست و جویی ساده مخاطبان این سریال متوجه نسبت خانوادگی شما با مرحوم یدالله صمدی می شوند.

– در همان مقطع که وارد گروه های حرفه ای تئاتر شدم، در چند فیلم کوتاه به عنوان بازیگر
و دستیار کارگردان همکاری کردم اما به صورت حرفه ای و رسمی از سال ۱۳۷۹ با شاگردی
استادم آقای یدالله صمدی وارد سینما شدم و به عنوان دستیار کارگردان تا زمانی
که در قید حیات بودند در خدمت ایشان بودم.

سعید کریمی

عکس های سعید کریمی و همسرش

زندگی سعید کریمی بازیگر و دستیار کارگردان سینما و تلویزیون

** اما با وجود علاقه بسیاری که به بازیگری داشتید، بیشتر در سمت دستیار کارگردان فعالیت می کردید.

– همزمان در تئاتر به بازیگری ادامه می دادم اما مشغله و مسئولیت سنگین دستیاری کارگردان و برنامه ریزی اجازه نمی داد در سینما هم بازیگری را دنبال کنم.

در واقع به جایی رسیده بودم که من را به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه ریز می شناختند
و فقط دوستان و همکاران قدیمی می دانستند که من بازیگری هم کرده ام.
به این ترتیب حتی سالها از تئاتر دور ماندم و پای خودم را در سینما و تلویزیون
به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز محکم کردم.

زندگی سعید کریمی

مسعود تابش در بچه مهندس

**حضور یدالله صمدی و دختر وی بنفشه صمدی که شاید مخاطبان ما بیشتر با عروسک گردانی مجموعه کلاه قرمزی او را به خاطر داشته باشند، چقدر در زندگی حرفه ای و کاری شما تاثیر گذار بود؟

– تمام زندگی حرفه ایم را مدیون استاد یدالله صمدی و همسرم بنفشه صمدی می دانم،
در مدتی که شاگردی استاد را انجام دادم از هیچ کمک و آموزشی به من دریغ نکردند
و همواره اعتماد به نفس من را با سپردن مسئولیت هایی که شاید آن لحظه گمان
می کردم از عهده من بر نمی آید بالا می بردند. همیشه می گفتند سعید دست راست
من است و این افتخار تا زنده ام با من خواهد بود.

** و در ادامه در یکی از فیلم های آقای صمدی نیز به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختید.

– اولین و تنها حضورم در سینما به عنوان بازیگر، هدیه ای بود که استاد به من دادند و در آخرین فیلم شان به نام « پدر آن دیگری » نقشی را بازی کردم. کنار وی سینما را با همه خوبی ها و بدی هایش آموختم و طعم عاشقی اش در سینما و زندگی را هیچ جای دیگر مزه نکردم.

زندگی سعید کریمی

سعید کریمی و عوامل سریال بچه مهندس

** شما در «بچه مهندس۳» ابتدا دستیار بودید و بعد به عنوان بازیگر انتخاب شدید؟

– بله.

** در مورد نحوه این انتخاب نیز می فرمائید؟

– طبق معمول به عنوان برنامه ریز و دستیار اول کارگردان به سریال بچه مهندس۳ دعوت شدم. پیش از این در چند فیلم با آقایان سعدی و غفاری همکاری کرده بودم و این آشنایی و اعتماد متقابل باعث همکاری مجددمان شد.

مرحله انتخاب بازیگر دو ماه به طول انجامید و قرار بود نقش جواد را در ۱۸ سالگی که
سکانس های کمی هم داشت مانی رحمانی بازی کند و بازیگر جوانی جواد را از بین
بازیگران حرفه ای و یا غیر حرفه ای با آزمودن داوطلبان انتخاب کنیم.

هر بار که از بازیگران تست بازیگری مقابل دوربین می گرفتیم من نقش مسعود را می خواندم و آقای غفاری به شوخی یا جدی می گفتند نقش مسعود رو خوب می خوانی و درست اجرا می کنی. اما قرار نبود این نقش را بازی کنم و همچنان به گزینش بازیگران ادامه دادیم تا اینکه مهرزاد جعفری بعد از چند مرحله گزینش به عنوان بازیگر نقش مسعود انتخاب شد.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی بازیگر تلویزیون

 

** یکی از نکته هایی که در انتخاب بازیگر گروه جهت (جواد، مسعود و قاسم) وجود داشت این بود که بازیگران نقش های جواد و مسعود از سن ۱۸ تا ۲۵ سالگی تغییر کرد. چرا؟

– قرار بود بازیگران نقش های مسعود و قاسم در هر دو مقطع یکی باشند، اما بعد از پایان
تصویربرداری سکانس های مقطع ۱۸ سالگی و با قطعی شدن حضور روزبه حصاری برای
بازی در نقش جوانی جواد جوادی و علی رغم انجام چندین مرحله تست گریم برای
مهرزاد جعفری که نقش ۱۸ سالگی مسعود را بازی می کرد، آقای غفاری تصمیم
گرفت بازیگر نقش مسعود هم عوض شود.

** و در ادامه شما به عنوان بازیگر نقش مسعود انتخاب شدید؟

– با بازیگران حرفه ای برای این نقش صحبت کردیم و همزمان بازیگران غیر حرفه ای را هم می دیدیم، اما هیچ کدام مورد پسند کارگردان نبودند و یا اینکه به دلایل مختلف شرایط همکاری فراهم نمی شد.

زندگی سعید کریمی

سعید کریمی و بازیگران بچه مهندس

به دلیل پیشینه ای که با کارگردان و تهیه کننده داشتم، آنها نسبت به اینکه من بازیگر هستم
اطلاع داشتند و فیلم «پدر آن دیگری» را نیز دیده بودند. در نهایت با تصمیم آقای غفاری
و تایید آقای سعدی تست گریم نقش جوانی مسعود برای من انجام شد و با حفظ سمت
شدم مسعود تابش (خنده)

**چرا شما از ۱۸ سالگی نقش مسعود را بازی نکردید؟

– نقش قاسم به دلیل گویش و لهجه بیرجندی نقش خاصی بود و اینکه پیدا کردن دو بازیگر شبیه به هم با همان لهجه برای دو مقطع سنی قاسم بسیار سخت بود و خوشبختانه تست گریم جوانی محمود خسرومنش هم قابل قبول بود.

سعید کریمی

سعید کریمی در کنار فرهاد قایمیان و اتابک نادری

آقای غفاری از ابتدا اعتقاد داشت که سن من برای مقطع ۱۸ سالگی مسعود زیاد است و از آنجایی که هیچ تصمیم جدی هم برای ایفای نقش توسط من نبود لاجرم تست گریمی هم انجام نشد و برای همین نقش مسعود ۱۸ ساله را مهرزاد جعفری بازی کرد.

** به عنوان دستیار کارگردان آیا وقتی مشغول به کاری می شوید، قصه کار هم شما را برای ادامه دادن سمت تان ترغیب می کند؟

– در تمام سال هایی که به عنوان دستیار کارگردان در سینما فعالیت کردم به خاطر علاقه وافر
به بازیگری همیشه بعد از خواندن فیلم نامه نقشی را که دوست داشتم در ذهنم
بازی می کردم و به این فکر می کردم اگر قرار باشد من این نقش را بازی کنم
چگونه این کار را انجام می دهم. حتی اگر آن کاراکتر از من بزرگتر یا کوچکتر بود
و در طول کار به بازیگری که آن نقش را بازی می کرد دقت زیادی داشتم.

زندگی سعید کریمی

زندگی سعید کریمی

** دستیار کارگردان بودن به شما امکان این را می دهد که همه بازیگران و نحوه ایفای نقششان را ارزیابی کنید. این موضوع در کارهایی که قرار است فقط بازی کنید باعث ایجاد مشکل نمی شود و اینطور نیست که مدام دنبال آنالیز بقیه شخصیت ها باشید؟

– در تمام ۲۰ سالی که به کار دستیاری مشغول هستم، ۲۰ سال بازیگری را هم تجربه کردم.
به طور طبیعی یک دستیار کارگردان وظیفه دارد در تمرین ها به همراه بازیگران
نحوه بیان دیالوگ ها در خلال نقش ها را با بازیگران تمرین کند و در کل باید بگویم
در تمام این مدت در مقابل بازیگران هر کاری که در آن دستیار بودم بازی کردم.
از شهاب حسینی در شوق پرواز گرفته تا همین سریال بچه مهندس.

به این دلیل که حس و حال بازیگران آنطور که مدنظر کارگردان است دربیاید خودم را موظف می دانستم که عین به عین دیالوگ ها را با هم تمرین کنیم تا زودتر به نتیجه مطلوب برسیم. همه اینها برای من یک نوع آزمون و خطا بود و اینکه در خلال دستیاری گاهی بازیگردانی هم انجام می دادم و همین موضوع باعث شد در بازیگری رشد کنم.

سعید کریمی

سعید کریمی در کنار مرحوم صمدی و بازیگر گرجستانی

** یکی از موضوع هایی که این شب ها اغلب مخاطبان را درگیر کرده است،
داستان های جواد و دوستانش در گروه جهت است. دغدغه هایی که در زندگی
حرفه ای و شخصی هر کدام از این افراد وجود دارد باعث ایجاد تعلیق هایی
در قصه سریال است. با توجه به اینکه این سریال در دو فصل قبل هم تولید
و پخش شده بود، شما چقدر به قصه بچه مهندس ۳علاقه داشتید؟

– در سریال بچه مهندس این اتفاق برایم افتاد و بعد از خواندن فیلم نامه نقشی را که دوست داشتم و با آن ارتباط زیادی برقرار کردم نقش مسعود تابش بود. واقعا طول نقش برایم مهم نبود و اگر حتی همین مسعود تابش با این میزان حضور برایم جذاب نبود با احترام فراوان به تهیه کننده و کارگردان ، ایفای نقش را نمی پذیرفتم.

سعید کریمی

بازیگران سریال بچه مهندس ۳

جذابیت نقش و فیلم نامه و اعتماد آقای غفاری و آقای سعدی و اطمینان خودم به خودم که می توانم آنرا به بهترین شکل بازی کنم، باعث شد نقش مسعود تابش را بازی کنم و از این بابت خدا را شاکرم که هم سریال «بچه مهندس۳» و هم نقش من مورد پذیرش و استقبال چشم گیر مردم عزیزمان قرار گرفته است.

** برای هر بازیگری این امکان وجود دارد، یا شرایط زندگی و رفتاری اش به نقشی که بازی می کند نزدیک باشد و یا اینکه با استفاده از تکنیک های بازیگری به آن نقش خو بگیرد. در مورد مسعود کدامیک از این دو حالت برای شما صدق می کرد؟

– در کلاس های بازیگری آموختم که بیش از پیش به انسان های اطرافم در جامعه نگاه کنم
و رفتار و کردار و حتی نوع گفتار آنها را در ذهنم ذخیره کنم. من در خانواده ای آرام
و در محیطی امن بزرگ شدم و خودم زندگی مسعود تابش را به این شدت تجربه نکرده بودم،
اما در اطرافیانم افرادی شبیه او و خانواده اش را دیده بودم و همین دیدن ها
و شنیدن ها به من در ایفای نقش مسعود تابش کمک کرد.

سعید کریمی

سعید کریمی و شهرام حقیقت دوست

** در چند قسمت اخیر «بچه مهندس» شاهد اتفاقی غیر منتظره در سریال های تلویزیونی بودیم و آنهم خواستگاری دختر از پسر. تابویی که غیر از این سریال شاید در دو سریال دیگر هم از جمله سریال پدر و دلدادگان دیده شد و اتفاق واکنش های فراوانی را هم در پی داشت.

اما بعد از پخش شدن این سکانس در این سریال چندان واکنش منفی ندیدیم. از آنجایی که دستیار کارگردان هم هستید، بهتر است بپرسیم شما برای به تصویر کشیدن این سکانس دچار محدودیت هایی نشدید؟

– من موافق این اتفاق هستم، اما به شرطی که همه جوانب بررسی شود.
دختر و پسر از لحاظ روحی و عاطفی بسیار متفاوتند. در حالت عادی و شکل سنتی وقتی
پسری از دختری خواستگاری می کند کمتر پیش می آید که در صورت گرفتن جواب منفی سرخورده شود.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی بازیگر جوان

اما به نظرم این در مورد دخترها کمتر صدق می کند. دخترها به نسبت پسرها آسیب پذیرتر هستند
و ممکن است با شنیدن جواب منفی از لحاظ روحی دچار مشکلات فراوانی شوند.
کافی است در این مورد کمی منطق را چاشنی احساسمان کنیم و از علاقه طرف مقابل به خودمان
مطمئن باشیم. در این صورت فرقی نمی کند چه کسی اول ابراز عشق می کند و نفس عمل مبارک است.

 

** نکته دیگری که اساس قصه بچه مهندس را تشکیل می دهد نشان دادن فراز و فرودهای زندگی نخبه های علمی دانشگاه معتبر کشور است. در کل فکر می کنید به تصویر کشیدن این سبک سریال ها تا چه میزان می تواند فرار نخبه ها از کشور را آسیب شناسی کند؟

– شرایط جامعه باعث فرار نخبه ها می شود و این موضوع دردناکی است. چراکه کشور ما برای رشد و ارتقای شخصیت علمی این دانشجوها تلاش فراوانی می کند اما درست لحظه برداشت آنها و زمانی که باید دیده شوند، رها می شوند. از طرفی ما در بچه مهندس دستمان باز نیست که بتوانیم عین به عین اتفاق ها را مطرح کنیم.

سعید کریمی

زندگی سعید کریمی

اما امیدوارم یک بار برای همیشه از شعار دادن فاصله بگیریم و به خودمان بیاییم که چرا جوان های نخبه در دانشگاه های معتبر داخل کشور بعد از پایان تحصیل تمایل بسیاری به رفتن دارند تا ماندن!

کافی است که این ها پروپوزال هایشان را به دانشگاه های آن سمت ارائه دهند و به سرعت
و آنها به راحتی رویشان سرمایه گذاری می کنند! موضوع مهمی که وجود دارد این است
که تا به حال در آثار نمایشی فرار نخبه ها آسیب شناسی نشده است و امیدواریم با پخش
«بچه مهندس» این مشکل هم مرتفع شود.

زندگی سعید کریمی

زندگی سعید کریمی و همسرش بنفشه صمدی

همشهری آنلاین , خبرانلاین , فارس , دوآت آنلاین , دانا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو