مجلس یازدهم صبح امروز (چهارشنبه) به صورت رسمی و با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین ۲۶۸ نفر از منتخبان آغاز به کار کرد. مدعوین جلسه افتتاحیه پیش از ورود به مجلس از تونل ضدعفونی رد شدند و با دستگاه تب‌سنج میزان تب آن‌ها سنجیده شد. همچنین گفته می‌شود که منتخبان پیش از ورود به مجلس و در روزهای گذشته تست کرونا داده‌اند.

در راهرو ورودی مجلس، تصاویر نمایندگان ۱۰ دوره گذشته مجلس به چشم می خورد. تعداد زیادی عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را پوشش دادند و این مراسم همچنین به صورت زنده از شبکه خبر نیز پخش شد.

پیش از آغاز رسمی مراسم افتتاحیه مقامات و مسئولین در جلسه مجلس حضور یافتند. نکته قابل توجه ورود همزمان علی لاریجانی به همراه سیدحسن خمینی بود. گل‌آرایی جایگاه هیأت رئیسه مجلس و مزین شدن آن به عکس شهدای نماینده از دیگر نکات قابل توجه بود. علاوه بر این تصویری از آیت‌الله سیدحسن مدرس نیز جلوی تریبون سخنران و تصویری از سردار شهید سلیمانی مقابل تریبون جایگاه ریاست مجلس قرار داده شده بود.

پیش از آغاز این مراسم مدیرکل تشریفات مجلس از منتخبان خواست براساس پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا از ماسک و دستکش استفاده کنند و در ورودی صحن حضور خود را ثبت کنند و با استقرار در محدوده صندلی خود از تردد اضافی جلوگیری کنند.

علیرغم این توصیه‌ها برخی منتخبان بعد از ورود به صحن، ماسک و دستکش خود را کنار گذاشتند و به خوش و بش معمول با یکدیگر پرداختند. از منتخبان مجلس خواسته شده در صورت تمایل به اعلان کاندیداتوری آن را به هیأت رئیسه سنی و اداره کل قوانین اعلام کنند.

آغاز مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با نواختن سرود جمهوری اسلامی همراه بود. همچنین در میانه برخی سخنرانی‌ها تصاویری از محمدعلی رمضانی منتخب فقید آستانه اشرفیه و فاطمه رهبر منتخب فقید تهران در مجلس یازدهم در مانیتورهای مجلس به نمایش گذاشته شد تا یاد آن‌ها گرامی داشته شود.