چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟

چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟


184

1399/3/7

14:56


چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟

ُسلامت نیوز:امروزه استفاده از خدمات و مشاوره پزشکی به صورت آنلاین رونق بیشتری گرفته است.

و این امکان اگر بتواند تجربه خوبی ایجاد کند،لذت بیشتری دارد چرا که نه دیگر نیاز به در انتظار نشستن صف های طولانی ویزیت هست و نه در ترافیک ماندن و پیدا کردن جای پارک مناسب جهت مراجعت به مطب ها و کلینیک های درمانی درمانی.

به گزارش سلامت نیوز اما آیا نرم افزارهای خدمات و مشاور پزشکی میتوانند تجربه مناسبی از ارائه خدمات و مشاره پزشکی به صورت آنلاین ایجاد کنند ؟

به همین منظور سراغ دو اپلیکیشن مطرح پزشکت و دکتر ساینا در فضای مجازی رفتیم و این نرم افزارها را به روی تلفن همراه خود نصب کردیم،تجربه ای که میخواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم .

اپلیکیشن پزشکت که تا امروز بیش از 17 هزار کاربر دارد با شعار «به پزشکت اعتماد کن» تلاش می‌کند به بزرگ‌ترین جامعه‌ی آنلاین پزشک و بیمار کشور تبدیل شود.

اپلیکیشن پزشکت اپلیکیشنی است که برای تسهیل ارتباط بین بیمار و پزشک طراحی شده است و در عصری که میبایست به سبب شیوع ویروس کرونا از رفت و آمد های غیر ضرروی جلوگیری کرد و فاصله اجتماعی را رعایت نمود میتواند گره گشای بسیاری از افراد جامعه جهت ارتباط با پزشکان قابل اعتماد باشد.

سامانه دکترساینا نیز با شعار (دکتر ساینا نبض سلامتی) با در اختیار داشتن بیش از 10 هزار کاربر و با 500 پزشک در 40 تخصص همچون: زنان و زایمان، پوست و مو، تغذیه، اورولوژی، سلامت جنسی، غدد، قلب و عروق، کلیه، گوش و حلق و بینی، کودکان، دندان پزشکی، چشم پزشکی و تخصص‌های دیگر آماده پاسخگویی به سوالات تخصصی شما به صورت چت یا تلفنی هستند

اما در نگاه کلی، می‌توان قابلیت‌های و ویژگی های این دو اپلیکیشن را به بخش های زیر دسته‌بندی کرد :

چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟

در بررسی های انجام شده یکی از مزیت‌های اپلیکیشن پزشکت نسبت به برنامه های مشابه این است که کاربران می‌توانند به‌ صورت آنلاین و ازطریق تماس صوتی یا تصویری با پزشک دلخواهشان ارتباط برقرار و سؤالات خود را مطرح کنند،که در نرم افزار دکتر ساینا قابلیت ارتباط تصویری وجود ندارد و انجام مشاوره به ارسال عکس محدود میشود.

از نظر هزینه مشاوره بالاترین نرخ در نرم افزار پزشکت از نوع تصویری میباشد و این نرخ ها با توجه به تخصص مورد نیاز و مدت زمان مشاوره در سه بسته پایه ( 30 دقیقه)،تکمیلی( 60 دقیقه) و طولانی (90 دقیقه )متفاوتند،بالاترین نرخ در نرم افزار دکتر ساینا نیز از نوع ویزیت تلفنی و حداکثر 15 دقیقه است و تنها در یک حالت پایه میباشد که مبالغ مشاوره همانند اپلکیشن پزشکت بسته به نوع تخصص پزشکان متفاوت است.


پس از نصب اپلیکیشن پزشکت و در بخش پیشخوان این نرم‌افزار، به فهرستی شامل 39 شاخه‌ی مختلف دانش پزشکی مانند کودکان،گوش و حلق بینی،رادیولوژی،جراحی مغز و اعصاب و ... دسترسی خواهید داشت.

این فهرست همانطور که در ابتدا گفته شد در نرم افزار دکتر ساینا به 40 شاخه پزشکی و 500 پزشک میرسد.با انتخاب هر دسته در نرم افزار پزشکت، می‌توانید فهرستی از پزشکان متخصص آن شاخه را مشاهده کنید و اطلاعات مختصری مانند تحصیلات و تخصص پزشک مرتبط را به‌دست آورید.

با ورود به صفحه‌ی پزشک نیز، تعداد پست‌های منتشرشده از او در اپلیکیشن پزشکت، تعداد دنبال‌کنندگان، کد نظام پزشکی و کد مشاور، نوع تخصص و مدل مشاوره، آخرین مطلب منتشرشده و دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی او را مشاهده خواهید کرد،در نرم افزار دکتر ساینا نیز به همین صورت میتوانید عمل کنید و اطلاعاتی را در قسمت درباره مشاور بدست آورید که در این زمینه با توجه به در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر در زمینه مشاور و ثبت نظر کاربران اپلیکیشن پزشکت احساس رضایت و اعتماد بیشتری به کاربران خواهد داد.

البته با بررسی های صورت گرفته توسط تیم سلامت نیوز تعداد پایین پزشکان در چند شاخه تخصص پزشکی در هر دو نرم افزار از قبیل پاتالوژی،پزشکی قانونی،پزشک کار ،پزشک ورزشی و ... ممکن است کاربران را با مشکل مواجه کند که امیدوایم با تلاش مضائف تعداد این پزشکان نیز افزایش یابد.

چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟



در منو مشاوره، کاربر علاوه‌بر مشاهده‌ی تاریخچه‌ای از مشاوره‌های انجام‌شده خود، امکان جست‌وجوی نام پزشک مشاور مدنظر خود را دارد. درضمن، مشاوران براساس تخصص و مؤسسه و حروف الفبا نیز دسته‌بندی شده‌اند.

منو (جامعه‌ی پزشکی) درواقع شبکه‌ی اجتماعی مختص پزشکان و مشاوران فعال در اپلیکیشن است که در آن می‌توانند علایق، دغدغه‌ها، یافته‌ها و تجربه‌های خود را با کاربران اپلیکیشن به‌اشتراک بگذارند و کاربران نیز امکان نظردادن یا پسندیدن پست وی را خواهند داشت.

در نرم افزار دکتر ساینا نیز چنین قابلتی وجود دارد ، صفحه «دانستنی‌های سلامت» دکترساینا در راستای آگاه سازی مردم در حوزه سلامت و مسئولیت اجتماعی که متوجه خود می‌داند اقدام به تولید محتوا در قالب (پادکست صوتی، مقاله، ویدئو) توسط پزشکان متخصص کرده است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

در نرم افزار دکتر ساینا وجود دو منوی نوبت دهی و بانک سلامت وجود دارد که وجه تمایز این نرم نرم افزار به شمار میرود، دکترساینا در بانک سلامت خود مجموعه‌ای کامل از اطلاعات و داده‌های حوزه بهداشت و درمان شامل معرفی بیماری‌ها، داروها، پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها را جمع آوری کرده است، همچنین به صورت محدود میتوان نوبت دهی به صورت فیزیکی از پزشکان را نیز در اختیار داشت که این قابلیت در نرم افزار پزشکت خدمات دهی به این روش دیده نمیشود.

چقدر میتوان به برنامه های خدمات دهی آنلاین پزشکی اعتماد کرد؟


استفاده از اینگونه نرم افزارهای ارتباط با پزشکان تجربه جدید و نو است که حس خوبی به کاربر میدهد،چرا که کاربر با استفاده از فناوری و به دور از ترافیک های شهری و صرفه جویی در زمان و صرفا توسط اپلکیشن یا سایت میتواند در یک مرکز درمانی مجازی با حضور تمام تخصص های پزشکی و با دسترسی 24 ساعته هر بیماری را که دارد با پزشکان مطرح کند و درگیری بسیاری از مشکلات مراجعه حضوری به مطب ها و یا کلینیک ها را نداشته باشد.


اگر قصد استفاده از خدمات آنلاین پزشکی را کرده اید این دو نرم افزار با اندک تفاوت هایی در ارائه خدمات میتوانند نیاز شما را به راحتی برطرف کنند ، اما با بررسی های انجام شده اپلکیشن پزشکت با در نظر گرفتن امکانات و آپشنال کردن خدمات خود و همچنین ایجاد فضای مشاوره به صورت تصویری میتواند نمره قابل قبول تری را نسبت به رقیب خود کسب کند.

نکته قابل توجه این است که هنوز هم با توجه به گسترش دنیای مجازی، بسیاری از افراد جامعه با توجه به فرهنگ و عرف قدیمی جامعه ترجیح میدهند تا به پزشک مورد اعتماد خود مراجعه حضوری کنند و نه فرد دیگری و در دنیای مجازی !

اما تجربه استفاده ما از اپلیکیشن پزشکت و دکتر ساینا نشان داد که میتوان به این روش و ساختار جهت مشاوره گرفتن از پزشکان و درمان اعتماد کرد،که هم پزشکان قابل اعتماد در دسترس است و هم میتوان در زمانی که بسیاری از پزشکان به صورت فیزیکی در دسترس نیستند مشکلات خود را از طریق این بستر مرتفع نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو