جیسون بورن

تهیه کننده مجموعه فیلم‌های جیسون بورن، ابراز امیدواری کرده که قسمت ششم این مجموعه هم ساخته شود.

فرانک مارشال تهیه‌کننده فیلم‌های پرطرفدار «بورن» گفته امیدوار است فیلم ششمی هم به این مجموعه اضافه شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر، جیسون بورن که تقریباً در آغاز هزاره سوم وارد دنیای فیلم و ناگهان به یکی از شخصیت‌های پرطرفدار فیلم‌های اکشن بدل شد با بازی مت دیمون ساخته شده است.

علاوه بر ساخت سه‌گانه اولیه این مجموعه و ۲ فیلم بعدی، یک سریال تلویزیونی نیز بخشی از میراث این مجموعه است.

آخرین باری که این شخصیت بر پرده‌های نقره‌ای دیده شد سال ۲۰۱۶ با فیلم پنجم مجموعه بود که با عنوان «جیسون بورن» اکران شد و تقریباً یک دهه پس از ساخته شدن «اولتیماتوم بورن» در سال ۲۰۰۷ به عنوان آخرین فیلم سه‌گانه، دیده شد.

گرچه ابتدا منتقدان خیلی با ادامه یافتن این مجموعه موافق نبودند اما دیمون از این ظرفیت برخوردار است که در قسمت ششم هم نقش‌آفرینی کند. از این میان تنها در فیلم چهارم جرمی رنر در نقش اصلی ظاهر شد.

اکنون فرانک مارشال اعلام کرده علاقه زیادی به ساخت یک فیلم دیگر از این مجموعه دارد. وی ابراز امیدواری کرده که فیلمسازی جدید بتواند یک قسمت دیگر را بسازد. پل گرینگراس سه فیلم از ۵ فیلم این مجموعه را ساخته و معلوم نیست علاقه او به بازگشت چگونه باشد، ضمن اینکه بازگشت مت دیمون هم روشن نیست.

خود مارشال معتقد است شاید بازگشت مت دیمون و رنر با یکدیگر انتخاب خوبی باشد.

سریال تلویزیونی که بر مبنای این مجموعه ساخته شد با عنوان «تریداستون» سال ۲۰۱۹ تنها یک فصل در «یواس‌ای نتورک» روی آنتن رفت.

«هویت بورن» به کارگردانی داگ لیمان و نویسندگی تونی گیلروی و ویلیام بلیک هیرون اولین فیلم از این مجموعه بود که سال ۲۰۰۲ اکران شد. «برتری بورن» فیلم دوم در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی پل گرینگراس روی پرده رفت.