کشور سنگاپور و آشنایی با فرهنگ، جغرافیا، اقتصاد و جاذبه های گردشگری آن

کشور سنگاپور و آشنایی با فرهنگ، جغرافیا، اقتصاد و جاذبه های گردشگری آن


منبع: آرگا

137

1399/3/7

18:40


کشور سنگاپور در جنوب شرق آسیا به عنوان کوچکترین کشور این قاره شنیده می شود. کشوری فوق العاده تمییز و زیبا با جاذبه های گردشگری ویژه. زبان ملی این کشور مالایی است و دارای فرودگاه ی فوق مدرن و جذاب است و سال ها مقصد بسیاری از گردشگران بوده و هست.

کشور سنگاپور و آشنایی با فرهنگ، جغرافیا، اقتصاد و جاذبه های گردشگری آن

         سنگاپور کشوری کوچک در جنوب شرق آسیا است که یکی از جذابترین و لوکس ترین مکان های گردشگری است. کشوری که آدامس جویدن در آن ممنوع بوده و دارای یک فرودگاه فوق مدرن و فوق العاده تمیز است. سنگاپور که هم نام پایتختش نیز هست در واقه یک کشور جزیره ای است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا می شویم.

آشنایی با کشور سنگاپور

سنگاپور تنها کشور جزیره ای در جهان است که به تمیزی و زیبایی شهرت دارد. و به دلیل آب و هوای گرمسیری و تفریحات هیجان انگیز و بازارگردی گزینه جذابی برای سفر و گرشگری است.

گردشگری در سنگاپور

موقعیت جغرافیایی سنگاپور

سنگاپور در جنوب شرق آسیا، بین اقیانوس آرام و هند در تنگه مالاکا قرار گرفته است. این کشور کوچکترین کشور مستقل در قاره آسیا است که از یک جزیره بزرگ و ۶۰ جزیره کوچک به وجود آمده است. از قسمت شمالی با تنگه جوهور و از جنوب با جزیره باتام اندونزی و از شرق با آب های خلیج سیام و از قسمت غرب با تنگه مالاکا همسایه است. این منطقه به وسیله دو تنگه از ناحیه های اطراف خود جدا شده است. تنگه مالاکا و تنگه ماین که مالاکا آن را از مالزی جدا کرده و ماین باعث جدایی آن از اندونزی شده است. این کشور با مالزی از طریق راه زمینی که ۱۰۵۶ کیلومتر است ارتباط دارد.

دیدنی های سنگاپور

مساحت کل این منطقه ۵.۶۴۷ کیلومتر مربع است که ۶.۳۲۱ کیلومتر مربع آن شامل مناطق مسکونی می شود و ۸.۱۰  کیلومتر مربع آن کشاورزی می شود و جنگل ها ۶.۲۸ کیلومتر مربع آن را در بر گرفته اند. همچنین ۵.۱۵ کیلومتر مربع آن شامل مناطق باتلاقی و آبگیری و ۲۷۱ کیلومتر مربع آن فضای باز و تاسیسات نظامی است. بزرگترین جزیره های این منطقه پائولو تک اونگ، پاولو اویین و سن توسا هستند که به ترتیب ۴.۲۴، ۲.۱۰، ۵.۳ کیلومتر مربع مساحت دارند. سنگاپور از نظر جغرافیایی به سه دسته مرکز کشور، ناحیه شرقی و ناحیه جنوب تقسیم می شود.

شرایط آب و هوایی

کشور سنگاپور به خاطر قرار گرفتن در ۱۳۵ کیلومتری شمال خط استوا از آب و هوای گرمسیری بهره برده است. تقربا هوا در تمام طول سال گرم است و بارش باران در این گشور همیشگی است و حدود ۱۶۷ طوفان را در طی یک سال دارد. در ماه های نوامبر و دسامبر و ژانویه شاهد بیشترین بارش باران در این منطقه خواهیم بود. اگر به سفر به این کشور علاقه دارید فستیوال ها و رویدادهای بزرگ را فراموش نکنید.

بررسی سنگاپور

 زبان ملی

زبان قدیمی و ملی سنگاپور زبان مالایی است که میراث بومی آن است. اما زبان کار و تحصیل در سنگاپور انگلیسی است. در حال حاضر افراد کمی حدود ۱۳ درصد هستند که در سنگاپور به زبان مالایی صحبت کنند.

مسکن های عمومی و ساختمان های بلند

در کشور سنگاپور بیش از ۸۰ درصد مردم در بلوک های مسکن های عمومی زندگی می کنند.  نگرانی دولت در زمینه بهداشت و کمبود زمین مناسب در دهه ۸۰ میلادی سبب شد تا مردم را از روستاها به این ساختمان های مجهز به لوله کشی و برق کشی انتقال دهند. در حال حاضر بیشتر از ۹۰ درصد مردم سنگاپور صاحب خانه اند. سنگاپور به دریای آسمان خراش ها و آپارتمان های بلند معروف است. ولی با توجه به ترافیک هوایی اکثر ساختمان ها در آن باید کمتر از ۲۸۰ متر ارتفاع داشته باشند. ساختمان Tanjong Pagar Centre با ارتفاع ۲۹۰ متر و ۶۴ طبقه بلند ترین ساختمان در این کشور است.

کشور سنگاپور در یک نگاه

مذهب

دین اسلام بعد از ادیان تاتوئیسم و هندوئیسم سوین دین رسمی کشور سنگاپور محسوب می شود. البته اقلیت های دیگر دینی مثل مسیحیت در رده های بعد از اسلام هستند. همچنین مردم زیادی از این کشور هنوز آیین بت پرستی را اجرا می کنند. جالب این است که یکی از شبکه های رسمی در این کشور در ساعات شرعی اذان پخش می کند. در حدود ۱۸ درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند.

جاذبه های گردشگری

از جاذبه های گردشگری سنگاپور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ های گاردنز بای د بی Gardens by the bay  با بزرگترین گلخانه شیشه ای دنیا.

گردش در سنگاپور

پارک موضوعی یونیورسال استودیو Universal Studios Singapore بزرگترین کارت موضوعی در جهان.

بررسی کشور سنگاپور

باغ پرندگان جورونگ Jurong Bird Park با بیش از ۵۰۰ هزار نوع پرنده

چرخ و فلک پرنده سنگاپوری با ارتفاع ۱۶۵ متر

مناطق دیدنی سنگاپور

جزیره تفریحی سنتوسا Sentosa

باغ وحش نایت سافاری Night Safari Singapore

ویژگی های سنگاپور

قلعه نظامی فورت کانینگ پارک.

جزیره ی گرانیت پولائو اوبین.

موزه ی تمدن های آسیایی.

کلیسا و موزه ی چانگی.

هند کوچک، خیابان عرب ها و محله چینی ها.

جاذبه های کشور سنگاپور

اسکله ی کلارک قلب تپنده ی سنگاپور.

مجموعه اقامتی ماریا بی سندر Marina Bay Sands.

مناطق زیبای کشور سنگاپور

هتل رافلز از آخرین هتل های بزرگ قرن ۱۹.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو