ریمل زدن حرفه ای + ترفندهای عالی و کاربردی

ریمل زدن حرفه ای + ترفندهای عالی و کاربردی


منبع: زیبامون

480

1399/3/7

19:19


در ادامه با زیبامون همراه باشید و تعدادی از ترفندهای حرفه ای و عالی برای ریمل زدن رو یاد بگیرید و از این طریق، چشم های جذاب تر و گیرا تری داشته باشید.

ریمل زدن حرفه ای + ترفندهای عالی و کاربردی

ریمل یا ماسکارا (mascara) یکی از محصولات آرایشی هست که در نزدیکی چشم ها مورد استفاده قرار می گیره و به همین دلیل باید در انتخاب و خرید ریمل دقت و توجه خیلی زیادی داشته باشید. به همان اندازه که پیدا کردن یک ریمل عالی و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار هست، آشنا بودن و استفاده از تکنیک ها و ترفندهای ریمل زدن هم خیلی اهمیت داره و این دو در کنار هم باعث میشن تا جذابیت و زیبایی چشم ها چندیدن برابر بیشتر دیده بشه!

ما در این بخش از زیبامون دات کام تعدادی از حرفه ای ترین و کاربردی ترین ترفندهای ریمل زدن رو برای شما آماده کرده ایم تا با استفاده از این ترفندها هم ماندگاری ریمل روی مژه ها رو افزایش بدید، هم از ریختن و پخش شدن ریمل جلوگیری کنید و هم اینکه مژه های فوق العاده زیبایی برای خودتون داشته باشید. با ما همراه باشید و این ترفندها رو یاد بگیرید.

 

1. اول از همه ریمل بزنید

اگر قصد ندارید برای آرایش چشم هاتون از سایه چشم استفاده کنید، بهتره قبل از کرم پودر زدن، اول ریمل بزنید! شما با این کار میتونید بدون نگرانی در رابطه با کثیف شدن پوست اطراف چشم، ریمل رو بر روی مژه ها بزنید. اجازه بدید ریمل کمی خشک بشه و بعد تمام لکه هایی که از ریمل روی پوست باقی مونده رو با استفاده از یک گوش پاک کن و مقداری میسلار واتر پاک کنید و بعد آرایش صورت رو با کرم پودر زدن شروع کنید. در مرحله آخر برای اینکه مژه ها همچنان پررنگ و شاداب به نظر برسند میتونید مجددا یک یا دو لایه ریمل روی مژه ها بزنید.

 

ریمل زدن

 

حتما بخوانید: آرایش چشم - آموزش ریمل زدن حرفه ای

 

2. برای جلوگیری از جمع شدن ریمل روی مژه، برس ریمل رو کمی تمیز کنید

اگر بعد از ریمل زدن با مشکل جمع شدن ریمل روی مژه ها یا گوله گوله شدن ریمل روی مژه ها مواجه میشید، حتما این ترفند رو استفاده کنید. بعد از اینکه برس ریمل رو از مخزن ریمل خارج کردید، قسمت بالایی برس ریمل که قرار هست روی مژه ها کشیده بشه رو ابتدا بر روی یک دستمال قرار بدید تا مواد اضافی از روی براش پاک بشه و بعد ریمل زدن رو شروع کنید. این کار ساده مانع از جمع شدن ریمل بر روی مژه ها خواهد شد.

 

کشیدن برس ریمل روی دستمال کاغذی

 

حتما بخوانید: برس ریمل، کاربرد شکل های مختلف ریمل

 

3. برای پرپشت شدن مژه ها، چند لایه ریمل قبل از خشک شدن آن بزنید!

ریمل زدن بر روی ریمل خشک شده، باعث میشه تا ظاهر مژه ها مصنوعی و نازیبا دیده بشه! علاوه بر این اگر ریمل مژه خشک شده باشه، ریمل زدن مجدد روی مژه ها، تغییر چندانی ایجاد نمی کنه!

هنگام ریمل زدن بهتره این کار رو از یک چشم شروع کنید و به تدریج چند لایه ریمل روی مژه ها بزنید. این کار رو تا زمانی که مژه ها حجم و اندازه قابل قبول و زیبایی پیدا کنند ادامه بدید و توجه داشته باشید که لایه های ریمل رو تا زمانی که لایه قبلی هنوز مرطوب هست، اضافه کنید. همین کار رو برای چشم دیگر هم انجام بدید تا زمانی که اندازه و حجم مژه ها از نظرتون متناسب بشه.

 

قبل و بعد ریمل زدن

 

حتما بخوانید3 دستور خانگی فوق العاده برای بلند و پرپشت شدن مژه ها

 

4. ترفند حرفه ای برای ریمل زدن

برای بدست آوردن بهترین نتیجه بعد از ریمل زدن، بهتون پیشنهاد می کنیم از دو مدل ریمل، یکی با ویژگی حجم دهنده به مژه ها و دیگری با ویژگی بلند کننده یا فرکننده مژه استفاده کنید.

با ترکیب کردن و استفاده از دو مدل برس ریمل و دو فرمولاسیون، از ویژگی هر دو مدل، بهترین استفاده رو خواهید داشت و مژه هاتون هم بسیار جذاب تر و زیباتر خواهند شد. 

به عنوان مثال، اگر مژه های کوتاهی دارید، بهتره ابتدا مژه هاتون رو با ریمل که دارای فرمولاسیون بلند کننده هست، ریمل بزنید و سپس با یک ریمل حجم دهنده، حجم و اندازه مژه هاتون رو خارق العاده تر کنید.

و یا اگر مژه های صاف و بدون حالت دارید، بهتره از ریملی استفاده کنید که دارای فرمولاسیون حالت دهنده باشه و سپس با استفاده از یک ریمل بلند کننده یا حجم دهنده، شکل بهتر و جذابتری برای مژه هاتون ایجاد کنید.

 

انواع برس ریمل

 

حتما بخوانید: معرفی بهترین ریمل چشم، انواع حالت دهنده، بلند کننده و حجم دهنده مژه

 

5. برای داشتن چشم های روباهی، بر روی گوشه بیرونی چشم تمرکز کنید

اگر می خواهید چشم هاتون بعد از کشیدن خط چشم (هم خط چشم گربه ای و هم خط چشم روباهی) بسیار جذاب تر دیده بشه، بهتره در هنگام ریمل زدن بر روی گوشه بیرونی چشم تمرکز داشته باشید. با این ترفند ساده، مژه های انتهای چشم، به سمت بیرون متمایل شده و کشیدگی جذابی رو برای چشم ها ایجاد خواهند کرد.

 

حتما بخوانید: انتخاب بهترین و مناسبترین ریمل مژه، نکات حرفه ای برای خرید ماسکارا

 

6. برای پر حجم شدن مژه ها، برس ریمل رو از ابتدای مژه تکان دهید

شاید این روش ریمل زدن کمی کثیف کاری داشته باشه اما نتیجه کار فوق العاده خواهد بود! برای استفاده از این ترفند، براش ریمل رو در نزدیکی ریشه مژه قرار داده و به شکل زیگزاگی تکان دهید تا به قسمت بالای مژه برسید. با این کار، مایع ریمل، به خوبی در ریشه و انتهای مژه قرار می گیره و حجم خیلی خوبی رو برای مژه ها ایجاد میکنه.

 

ترفند ریمل زدن

 

7. اضافه کردن محلول شور به ریمل خشک شده برای استفاده مجدد از آن

برای استفاده مجددا از ریمل های خشک شده و بازسازی آن، توصیه میشه که از یک تا چند قطره محلول شور استفاده کنید. این ترفند مانع از خشک شدن سریع ریمل میشه و همچنین بعد از ریمل زدن هم حالت جمع شده و گوله گوله روی مژه ها به وجود نمیاره.

البته لازمه بدونید که باید برس ریمل رو درون مخزن بچرخونید تا مایع ریمل به خوبی روی برس ریمل قرار بگیره و به هیچ عنوان براش ریمل رو درون مخزن به بالا و پایین حرکت ندید. زیرا این حالت (پمپ کردن برس درون مخزن ریمل) باعث ورود هوا به مخزن ریمل شده و باعث میشه تا ریمل خیلی سریع تر خشک بشه.

 

استفاده از محلول شور برای ریمل خشک

 

حتما بخوانید: تبدیل ریمل خشک به حالت اول

 

8. برای خوش حالت شدن مژه ها، قبل از ریمل زدن، از فر مژه استفاده کنید

اگر از هر میکاپ آرتیستی سوال کنید، به شما میگن که قانون طلایی ریمل زدن این هست که ابتدا مژه هاتون رو با فرمژه حالت بدید و بعد ریمل زدن رو شروع کنید! شاید بعد از استفاده فرمژه، حالت مژه هاتون کمی ترسناک و حتی زشت دیده بشن اما اصلا نگران نباشید! چراکه بعد از ریمل زدن، حالت فرخورده و فوق العاده جذابی برای مژه ها ایجاد میشه.

بهتره فرمژه رو حداقل به مدت 10 ثانیه روی مژه ها نگه دارید تا حالت فر خورده و زیبایی برای مژه ها ایجاد بشه.

 

ریمل و فرمژه

 

حتما بخوانید: مژه های زیبا و پرپشت - آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب

 

9. برای ریمل زدن حرفه ای و بدون عیب و نقص، از آینه بزرگ نما استفاده کنید

استفاده از آینه بزرگ نما به شما این امکان رو میده تا تمام تارهای مژه رو از نزدیک ببینید و هرگونه توده و مایع اضافی ریمل که بر روی مژه ها باقی مونده رو پاک کنید. البته لازمه بعد از اینکه ریمل زدن به مژه ها تموم شد، یک قدم به عقب بروید و مجددا در آینه بزرگ تر چهره خودتون رو نگاه کنید تا در حالت طبیعی هم چهره و چشم هاتون رو بررسی کنید تا هیچ گونه ایراد و مشکلی در آرایش چشم ها وجود نداشته باشه.

 

حتما بخوانید: اشتباهات خطرناک در ریمل زدن

 

10. تغییر دادن زاویه برس ریمل برای ایجاد تغییرات چشم گیر

نحوه نگه داشتن برس ریمل هم تاثیر خیلی زیادی در متفاوت شدن آرایش چشم ها دارد. اگر برس ریمل رو به طور افقی نگه دارید و به سمت جلو عقب حرکت بدید، مژه های پرپشت تر و حجیم تری خواهید داشت اما اگر برس ریمل رو افقی نگه دارید و فقط قسمت بالایی برس رو بر روی مژه ها بزنید، اندازه مژه ها بلندتر و طبیعی تر به نظر می رسند.

 

مدل های مختلف ریمل زدن

 

حتما بخوانید: چگونه مژه های زیباتری داشته باشیم؟ + آموزش ریمل زدن

 

11. استفاده از پرایمر مژه

همونطور که استفاده از پرایمر کمک میکنه تا پوستتون برای آرایش کردن آماده بشه و همچنین موندگاری آرایش روی صورت رو هم افزایش میده، استفاده از پرایمر مژه هم این امکان رو برای شما به وجود میاره تا هم حالت فرخورده مژه ها بهتر حفظ بشه، هم ریمل راحت تر و بهتر روی مژه ها قرار بگیره و هم باعث میشه تا ماندگاری ریمل هم نسبتا افزایش پیدا کنه. پس قبل از ریمل زدن استفاده از پرایمر مژه رو فراموش نکنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو