«پمپئو» بدترین وزیر خارجه آمریکا و بدون دستاورد

منبع: برترین ها

99

1399/3/7

20:53


تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز، مایک پمپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا را بدترین وزیر خارجه این کشور قلمداد کرد.

خبرگزاری مهر: توماس فریدمن تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز، مایک پمپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا را بدترین وزیر خارجه این کشور قلمداد کرد و این سئوال را مطرح کرد که چرا جمهوریخواهان در قبال آنچه تحت نظارت این وزیر خارجه می گذرد، سکوت کرده اند؟

فریدمن می نویسد: صدای بلند توئیت های ترامپ و اخبار فاکس نیوز که در هفته های گذشته تشدید شده است فقط با هدف منحرف کردن نگاهها از مرگ صد هزار آمریکایی که بر اثر کرونا مُرده اند، نیست؛ بلکه با هدف منحرف کردن نگاهها از آنچه زیر گوش و نگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گذرد، هم هست که کشور ما شاهد اولین حمله مرگبار در داخل خاک آمریکا از زمان حملات یازده سپتامبر بود.

«پمپئو» بدترین وزیر خارجه آمریکا و بدون دستاورد

این روزنامه در ادامه نوشت: منظور فریدمن حرفهای «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا است که تیراندازی مرگبار یک دانشجوی عربستانی (یک دانشجوی عربستانی به نام ستوان دوم «محمد سعید الشمرانی» در پایگاه هوایی «پنساکولا» واقع در ایالت فلوریدا اقدام به تیراندازی کرد و سه هم‌دوره‌ای آمریکایی خود را کشت. خود او نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد) در پایگاه هوایی «پنساکولا» ایالت فلوریدا را یک «اقدام تروریستی» خواند و گفت که شماری از دانشجویان نظامی سعودی از این پایگاه اخراج و به کشورشان باز گردانده می شوند.

این رسانه می نویسد: موفقیت الشمرانی در کشتن سه نفر در پایگاه آمریکایی به مثابه شکستی برای دستگاه اطلاعاتی آمریکا و عربستان محسوب می شود که چرا قبل از اینکه تحت آموزش در یک پایگاه هوایی آمریکا قرار گیرد، دقت لازم درباره وی صورت نگرفته است؛ اما دولت ترامپ نمی داند که تحت نظارتش چه می گذرد.

فریدمن در ادامه افزود: اولین حمله تروریستی برنامه ریزی شده از زمان حمله القاعده به خاک آمریکا در یازده سپتامبر، به خاک آمریکا شده و آنهم زمانی که پمپئو وزیر خارجه آمریکاست و این نیازمند تحقیق است. دوره وزارت خارجه مایک پمپئو بدترین دوره است و وی بدترین وزیر و بدون هیچ دستاوردی است. این موضوع قبلاً محدود به رکس تیلرسون بود اما با این تفاوت که وی منفعل بود اما اخلاق داشت ولی پمپئو این را هم ندارد و باید مالیات هایی که مالیات دهندگان خرج وی کرده اند تا به تعلیم در وست پوینت بپردازد را بدهد.

از نگاه توماس فریدمن؛ ۲ دستاورد پمپئو به عنوان وزیر خارجه، خنجر زدن از پشت به دو مسئول بارز وزارتخارجه آمریکا بود؛ نخست، ماری یوانوویچ سفیر آمریکا در اوکراین بود که پمپئو او را به درخواست ترامپ عزل کرد و دومی استیو لینک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود که پمپئو وی را عزل کرد. زیرا وی در حال تحقیق درباره تلاشهای پمپئو برای جلوگیری از تحریم تسلیحاتی علیه عربستان سعودی بود و چون او از کارمندان وزارتخانه خواسته است وظایف خود و همسرش را انجام دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو