اداره اوقاف اسلامی فلسطین شایعات درباره اینکه شروطی  برای بازشدن مجدد مسجد الاقصی به روی نمازگزاران اعمال شده باشد را تکذیب کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اداره اوقاف فلسطین اعلام کرد که مسجد الاقصی اول هفته آتی به روی نمازگزاران باز می‌شود از همین رو همه صحن، مصلی و رواق‌های مسجد به منظور سلامت جان زائران آنجا ضد عفونی شدند.

رسانه‌های فلسطینی و شبکه‌های اجتماعی امروز خبری را به نقل از شبکه «کان» رژیم صهیونیستی منتشر کردند که گفته بود پلیس رژیم صهیونیستی برای اداره اوقاف اسلامی قدس شروطی را به منظور گشودن مسجد الاقصی وضع کرده است. از جمله اینکه تعداد نمازگزاران فلسطینی از ۵۰۰ نفر نباید فراتر رود و نمازگزاران فلسطینی باید کارت‌های شناسایی خود را به نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی تحویل دهند.

«عمرالکسوانی» مدیر مسجد الاقصی تاکید کرد که هیچ گفت‌وگویی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره شمار نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی یا تحویل کارت شناسایی در درب ورودی مسجد الاقصی انجام نشده است.

«محمد الخلایله» وزیر اوقاف اردن هم تایید کرد که مسجد الاقصی روز یکشنبه به روی نمازگزاران گشوده می‌شود.

الخلایله گفت: بازگشایی مسجد الاقصی طی هماهنگی با اداره اوقاف قدس و به دنبال ایجاد شرایط کنترل ویروس کرونا و بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

اردن قیمومیت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس را به موجب توافق صلح سال ۱۹۹۴ خود با رژیم صهیونیستی برعهده گرفته است.

اداره  اوقاف قدس ۲۳ مارس گذشته از حضور نمازگزاران در مسجد الاقصی در پی همه گیری کرونا در اراضی فلسطینی ممانعت به عمل آورد.