نگاهی به دیدنی های صلاله عمان و جاهای تماشایی این منطقه

نگاهی به دیدنی های صلاله عمان و جاهای تماشایی این منطقه


منبع: آرگا

261

1399/3/7

22:40


در این مقاله به دیدنی های صلاله عمان میپدازیم که می توان به مسجد سلطان قابوس، منطقه آنتی گراویتی، وادی صحلنوت ودربات، غار مرنیف، پارک ایتین، مرنیف بلو هولز، ساحل مغسیل، قلعه طاقه و موزه‌ سرزمین کندر و خور روی اشاره کرد.

نگاهی به دیدنی های صلاله عمان و جاهای تماشایی این منطقه

اگر به کشور عمان سفر کردید حتما به دیدنی های صلاله سر بزنید و از جاذبه های خدادادی و بی نظیر این شهر که دومین مقام بزرگی را از کشور عمارت دارد ببینید. این شهر در فصولی که بارندگی های زیادی و شدیدی دارد توریستان و گردشگران زیادی را میزبانی می کند. یکی از مکان های گردشگری و خارق العاده در جهان کشور عمان می باشد که از نظر گردشگران مورد کم لطفی قرار گرفته است. در شهر دیدنی صلاله قسمت جنوبی عمان محل تولد سلطان قابوس می باشد که در بخش شمال آن رشته کوه و آبشار ها و چشم انداز طبیعی سرسبز قرار دارد. همچنین در بخش جنوب آن انواع سواحل حیرت انگیز که دارای شن های سفید رنگ و تماشایی برای گردشگران فراهم می باشد.

بررسی مکان ها و دیدنی های صلاله

دیدنی های صلاله عمان

پایتخت کشور عمان شهر مسقط می باشد که پس از آن شهر صلاله قرار گرفته است. این شهر به ترجمه عربی معنای ولایه صلاله و به انگلیسی Salalah نام دارد که مرکز استان ظفار می باشد. این شهر از دو بخش جنگلی و ساحلی در قسمت جنوب و خشک کوهستانی در قسمت شمال قرار دارد. یکی از احداث های مهم شهر صلاله نصب نیروگاه ری سوت در سال ۱۳۷۸ شمسی می باشد و جمعیت این شهر بزرگ در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۳۴۰.۸۱۵ نفر می باشد. صلاله زادگاه سلطان عمان معروف به قابوس بن سعید و سلطان قابوس می باشد از لحاظ مذهبی مقبره نبی عمران پدر مریم مقدس به قبری به طول ۳۰ متر و عرض ۸۰ سانتی متر در این شهر قرار دارد. در ادامه این مطلب از مجله آرگا به جاذبه ها و دیدنی های صلاله اشاره می کنیم با ما همراه باشید.

آشنایی با دیدنی های صلاله

مسجد سلطان قابوس

مسجدی معروف در این شهر که از جاذبه های گردشگری صلاله می باشد، همچنین یکی از معروف ترین و مهم ترین مساجد در کشور عمان هست به اسم سلطان قابوس نام دارد. وجود چنین مسجدی که ۲ گنبد و ۲ مناره سفید و بزرگ و بلند دارد در بخش مرکزی شهر واقعا تماشایی می باشد. از معماری که در سبک عمانی بر روی آن کار شده است با نقش و نگار های طلایی رنگ جلوه ای بی نظیر دارد. داخل مسجد (Sultan Qaboos Mosque) را شما شاهد کنده کاری ها و تزیین های خاصی هستید که جذاب و زیبا می باشد.

جاذبه و دیدنی های صلاله جذاب

موزه‌ سرزمین کندر

وجود گیاهی به نام کندر که در شهر صلاله به بهترین شکل پیدا می شود و از دیرباز مورد توجه مردم و تجارت قرار گرفته است. این موزه هم از دیدنی های صلاله محسوب می شود که در آن عناصر مرتبط با کندر به نمایش عموم گذاشته شده است. در هنگام رفتن به سفر خود از این مکان دیدن نمایید و شاهد تصاویر و اشیا تاریخی که در کشور عمان وجود دارد باشید.

خور روری

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به مکان های باستان شناسی علاقه دارید حتما دیدن خور روری (Khor Rori) بروید. این منطقه متعلق به قرن ۱ میلادی می باشد که توسط باستان شناسان و تاریخ دانان مشهور مورد بررسی قرار گرفته است. باستان شناسی معروف این شهر که امروزه به یک مرکز اصلی صادرات کندر در ظفار تبدیل شده است. همچنین این مکان پرسود از راه صادرات ساخته شده است.

مناطق و دیدنی های صلاله

قلعه طاقه

یکی از دیدنی های پرشکوه شهر صلاله زیبا وجود قلعه طاقه است که از مشهور ترین و جذاب ترین مکان گردشگری عمان می باشد. این قلعه به دلیل زندگی پدر بزرگ مادر سلطان قابوس که همان شیخ قبیله بوده است بنا شد و اکنون مورد بازدید همه افراد قرار گرفته است. این قلعه که یک موزه می باشد دارای وسایلی از قبیل اسلحه و ابزار اسلحه است که به روش زندگی و سبک و آداب مردم کشور عمان اشاره می کند. برای دیدن از Taqah Castle یکی از  مقاصد سفر بهتر است در وقت غروب خورشید عصر صورت بگیرد. هر چند از زیبای این مکان گفته شود کم بوده که در بیرون از آن شاهد بناهای تاریخی و کشتزار های بسیار جذاب لذت خواهید برد.

جذابیت ها در شهر صلاله

مرنیف بلو هولز

وجود فواره هایی در ساحل مغسیل که به نام Al Marneef Blowholes می باشد با گودال های دریایی جالب به شکل چشم نوازی طبیعی است. زمانی که آب دریا فشار زیادی دارد و بیرون می رود فواره بلنو و بزرگی باارتفاع سی متری را خواهید تماشا کرد. هیجان انگیز خواهد بود که برای آب بازی و عکاسی مناظر زیبا مکان مناسبی را پیدا کنید. وجود مرنیف بلو هولز ساحل از جاهای گردشگری صلاله محسوب می شود.

ساحل مغسیل

Al Mughsail Beach یکی دیگر از دیدنی های صلاله عمان است که با فاصله ۴۵ کیلومتری از صلاله در راهی بسیار دل انگیز که ۴۷ دقیقه رانندگی دارد به مقصد می رسید. اگر می خواهید به یکی از ساحل های معروف در بین مردم عمان بروید حتما این ساحل را دیدن نمایید. از جذابیت و زیبایی خدادادی ساحل مغسیل که دارای امکاناتی فراوان بوده با چشمه آب زلال و شفافش سفری به یاد ماندنی خواهد بود. از فواره های مرنیف بلو هولز که در این ساحل قرار دارد به طور جداگانه مکانی دیدنی به شمار می رود. در این ساحل شما می توانید با خانواده یا دوستان به بازی تنیس یا فوتبال بپردازید.

بررسی مکان ها و دیدنی های صلاله

پارک ایتین (Ittin Park)

پارک ایتین در کنار غار ایتین قرار دارد که طبیعتی سرسبز و بی نظیر خدادادی اش جلب توجه ویژه ای می کند. این پارک نزدیک به فرودگاه صلاله می باشد که از دیدنی های زیبا و جالب این شهر به شمار می رود. اگر به این منطقه دوست داشتنی بروید محلی برای استراحت شما و همراهانتان خواهد بود که هیچ گاه از مشاهده مناظرش خسته نخواهید شد.

وادی دربات

یکی دیگر از جاذبه ها و گردشگری های صلاله وجود Wadi Darbat می باشد که چیزی حدود ۶۶ کیلومتر با این شهر زیبا فاصله دارد. در فصولی که بارندگی زیاد است پیشنهاد می کنیم به قایق سواری بروید. چنان در این زمان توریستان و گردشگران زیادی هستند که جای سوزن انداحتن وجود ندارد. وادی دربات از مکان های پرطرفدار و معروف برای قایق سواری است که این ها دارای پدال های سرعتی هستند. حتما از این منطقه زیبا و دل انگیز که مناظر طبیعی و خدادای دارد دیدن فرمایید و سفری به یاد ماندنی ایجاد کنید.

دیدنی های صلاله در کشور عمان

غار مرنیف

غاری در نزدیکی ساحل مغسیل که از زیبا ترین جاهای دیدنی صلاله محسوب می شود در کنار کوهی واقعا جالب می باشد. با طی کردن مسافت به سمت این غار می توانید ساحل را هم مشاهده نمایید و با یک تیر دو نشان بزنید. وجود نیمکت های برای استراحت گردشگران و دیدن مناظر زیبا و سرسبز در Al Marneef Cave  که فواره ها را نشان می دهد در کنار ساحل واقعا تماشایی خواهد بود.

جاذبه ها و دیدنی های صلاله

وادی صحلنوت

به مکان Wadi Sahalnoot که فاصله کمی تقریبا پانزده کیلومتر از شهر صلاله دارد بروید. این مکان جذاب در فصولی که بارندگی زیاد می باشد و همواره مناطق سرسبزی با منظره های دل نشینی وجود دارد واقعا بی نظیر و بی همتاست. وادی صحلنوت دارای جاده پرپیچ و خم می باشد که تفریحات خیلی از افراد رانندگی در این شکل جاده است، پس باید خیلی مراقب این جاده ها بود.

جاذبه و دیدنی های صلاله جذاب

منطقه آنتی گراویتی

یکی از مکان های عجیب در عمان که از دیدنی های صلاله هم می باشد منطقه ای به نام The Anti Gravity Point است. اسم عجیب این منطقه به دلیل برعکس عمل کردن جاذبه زمین می باشد که اگر اتومبیلی در جاده ناهموار در دنده خلاص شود اتومبیل به جای این به طرف پایین بیاید به سمت بالا تپه کشیده می شود. برای دیدن این منظره جالب باید از طرف طاقه به مرباط رفته و در رفتن به آنتی گراویتی جاده شیب دار و کوهستانی قرار دارد که طی نمایید. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مکان های دیدنی عمان و دیدنی های مسقط پایتخت این کشور نیز کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو