جی کی رولینگ

جی کی رولینگ ، نویسنده مجموعه کتاب های پرفروش هری پاتر قصد دارد کتاب جدید خود در حوزه ادبیات کودکان که داستانی فانتزی «در مورد حقیقت و سوء استفاده از قدرت است» منتشر کند. وی می خواهد این کتاب را که برای سال ها در اتاق زیر شیروانی خود نگه داشته به صورت رایگان و آنلاین برای کودکانی که در قرنطینه به سر می برند منتشر نماید. انتشار کتاب The Ickabog که داستان آن در یک سرزمین خیالی غیرمرتبط با دیگر کارهای جی کی رولینگ رخ می دهد، به صورت سریالی از روز سه شنبه گذشته آغاز شده و در مدت ۳۴ روز به اتمام خواهد رسید.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه در ماه نوامبر نوبت به انتشار کتاب جدید رولینگ در قالب کتاب چاپی، کتاب دیجیتالی (ebook) و کتاب صوتی خواهد رسید و درآمد حاصل از فروش این کتاب به کمک به کسانی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند اختصاص خواهد یافت. رولینگ کتاب The Ickabog را «داستانی در مورد حقیقت و سوء استفاده از قدرت» توصیف کرده که حدود یک دهه پیش به ذهن خود خطور کرده و نوشتن آن را شروع کرده است، از این رو این نویسنده سرشناس تاکید می کند که کتاب کودکان جدید او «قرار نیست به عنوان پاسخی به هر اتقافی که اکنون در جهان در حال وقوع است خوانده شود».

The Ickabog

او فضا و حال و هوای کتاب جدید خود را بدون زمان خاصی تعریف کرده و تاکید می کند که می توان آن را به هر زمان یا هر کشوری منتسب کرد. رولینگ در روزهای اخیر به خاطر انتقاداتش از دولت بریتانیا در شیوه واکنش به شیوع ویروس کرونا در این کشور بسیار خبرساز شده است. او روز دوشنبه در واکنش به تخطی یکی از مقامات ارشد دولت بریتانیا به نام دومینیک کامینگز به قوانین قرنطینه کرونا و بهانه او در باب سفرهای مداومش به دورهام چنین نوشت: «همسر تو بیمار بود، تو هم فکر می کردی که مبتلا شده ای و فرزند هم داری. این شرایط اصلاً استثنایی نیست. این ها را همه جا می توان دید».

رولینگ در گذشته نیز به این داستان جدید خود اشاراتی داشته و در سال ۲۰۰۹ آن را یک «داستان فانتزی سیاسی… برای کودکان نسبتاً کم سن و سال» توصیف کرده و گفته بود که در حال کار بر روی آن است. رولینگ ادعا کرده که کتاب The Ickabog را به صورت جسته و گریخته و غیرمداوم، در حین نگارش کتاب های هری پاتر نوشته و در ابتدا قصد داشت بعد از آخرین کتاب از سری کتاب های مشهور پاتر (هری پاتر و یادگاران مرگ)، آن را منتشر کند.

به جای آن اما رولینگ تحت عنوان نام مستعار رابرت گالبریت به نوشتن کتاب هایی با فضای بزرگسالانه مانند خلاء تصادفی (The Casual Vacancy) و آوای فاخته (The Cuckoo’s Calling) پرداخت. وی اعلام کرد که تصمیم گرفته برای مدتی از دنیای کتاب های کودکان فاصله بگیرد و دستنوشته های مربوط به کتاب The Ickabog را در شیروانی خانه اش رها کرد. اکنون جی کی رولینگ از کودکان سراسر جهان خواسته که نقاشی های مورد نظر خود را در مورد هر فصل برای او ارسال کنند تا بهترین آن ها در نسخه چاپی در ماه نوامبر گنجانده شود.

The Ickabog

خالق مجموعه کتاب های هری پاتردر این باره چنین نوشته است: «می خواهم که تجسم ها را رها ببینم، خلاقیت، نوآوری و تلاش مهم ترین چیزها هستند: ما ضرورتاً به دنبال تکنیکی ترین مهارت نیستیم». برای خواندن کتاب جدید جی کی رولینگ می توانید از این لینک استفاده کنید.