کدام آرایش پاک کن مناسب پوست شماست ؟

کدام آرایش پاک کن مناسب پوست شماست ؟


منبع: بیتوته

144

1399/3/8

07:53


کدام آرایش پاک کن مناسب پوست شماست ؟



پاک کردن آرایش, پاک کردن صورت, پاک کننده های صورت

پاک کردن آرایش

 

بعد از پایان یک روز طولانی، وقت پاک کردن صورت از تمام الودگی ها و مواد آرایشی است. برای بهترین نتیجه به یک پاک کننده آرایش خوب نیاز داریم که برای پوست ما مطلوب باشد. نگهداری از پوست بسیار مهم است و ماده های آرایشی و تمیز کننده های آرایش بهتر است طبیعی باشند و کم تر از ماده های شیمایی در ساخت آنها استفاده شده باشد.

پاک کننده های صورت اقسام گوناگون دارند که شامل شیر پاک کن ، ژل شستشوی صورت، سرم، لوسیون، فوم، تونیک و آب پاک کننده است. بعضی از پاک کننده های آرایش برای تمام صورت مطلوب هستند ولی برخی ديگر، مشخصا برای پاک کردن قسمت هایی مثل لب و چشم هستند. ژل و فوم شست و شو هم معمولاً بعد از استفاده نیاز به شست و شو با آب دارند و نباید روی صورت بمانند.

 

استفاده از ماده های مغذی و مرطوب کننده در ساختار پاک کننده ها ، آنها را تبدیل به یک جایگزین عالی به جای صابون کرده است. چه خانم باشید چه آقا، به دلیل وجود گرد و غبار و الودگی های موجود در هوا، پوست شما احتیاج به شستشوی روزانه دارد. یک پاک کننده صورت مطلوب، الودگی ها را از پوست شما تمیز می کند و پوست شما را مرطوب و شاداب نگه می دارد.

 

فوم شستشوی صورت

چنانچه دنبال فوم های سبکی هستید، که پوستتان را هم بطور کامل پاک کنند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شستشوی صورت نه تنها آرایش سبک و الودگی ها را از روی پوست پاک می کند، بلکه باعث نرمي و لطافت پوست هم می شود.

 

لازم نیست پاک کننده ها حتماً به صورت فوم باشند تا پوست شما را کاملا تمیز کنند. ولی، بیشتر اشخاص فوم ها را برای پاک کردن پوست، ترجیح می دهند.

 

پاک کردن آرایش, پاک کردن صورت, پاک کننده های صورت

پاک کننده آرایش

 

ژل شستشوی صورت

ژل های شستشوی صورت شفافند و همانطور که از نامشان معلوم است، مثل ژله هستند. این مدل شوینده های صورت اصولا برای پاک کنندگي عمیق پوست طراحی شده اند. برای از بین بردن انسداد منفذهای پوست بسته شده ، مؤثرند. چربی اضافه و باکتری هایی را که عامل ایجاد اکنه هستند، از بین می برند. ضدعفونی کننده هستند و لایه برداری می کنند.

 

پاک کردن آرایش, پاک کردن صورت, پاک کننده های صورت

کرم آرایش پاک کن

 

صابون

عنوان بدترین نوع پاک کننده پوست متعلق است به صابون. استفاده از این پاک کننده قوی به علت خشک کردن سطح پوست توصیه نمی شود. البته در نظر داشته باشید که این روزها صابون های تخصصی برای شست و شوی پوست صورت تولید شده که آسیبی به پوست وارد نمی کند.

 

تونرها

تونرها برای انواع پوست خشک و چرب در بازار موجود است. تونر محلولی بسیار مناسب برای افرادی است که پوست چرب و مستعد اکنه دارند و نمی توانند از شیر پاک کن کرمی استفاده کنند.

 

استفاده از روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش استفاده کنید برای این که روغن نارگیل سرسخت ترین و ضدآب ترین مواد آرایشی را از پوست شما پاک می کند و مرطوب کننده ی خيلي خوبی است پس برای پاک کردن آرایش صورت روی کف دستتان قدری روغن نارگیل بریزید و آنرا به آرامی روی صورت خود بمالید و آنگاه صورت خود را بشویید تا آرایشتان کاملاً پاک شود.

 

پاک کردن آرایش, پاک کردن صورت, پاک کننده های صورت

روغن آرایش پاک کن

 

پاک کردن آرایش صورت با مواد طبیعی

بخور

برای پاک کردن آرایش صورتتان را بخور دهید بدین گونه که سینک را پر از آب داغ کنید و چند دقیقه روی آن خم شوید تا بخار آب منافذ پوست را باز کند تا راحت تر بتوانید آرایش خود را پاک کنید.  دستمالی را در آب داغ خیس کنیدو پس از خنک شدن آنرا روی صورت خود قرار دهید تا پوستتان پاک و تمیز شود.

 

 

شیر

برای تمیز کردن آرایش قدری شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید بعد از آن این محلول را با پنبه به صورت خود بمالید و بعد آبکشی کنید.

 

پاک کردن آرایش, پاک کردن صورت, پاک کننده های صورت

پاک کردن آرایش با شیر

 

خیار

برای تمیز کردن آرایشتان خیار را داخل مخلوط کن بریزید و آنرا به صورت خمیر درآوریدسپس قدری روغن دلخواه به آن بیافزایید. این ترکیب آرایش را پاک و صورت شما را نرم می کند. خیار سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث کاهش التهاب پوست می شود پس چنانچه صورت شما جوش می زند برای درمان جوش از خیار استفاده نمایید.

 

روغن بچه

روغن بچه هم میتواند آرایش ضدآب را راحت تر پاک کند. برای تمیز کردن آرایشتان همانگونه که با استفاده از روغن نارگیل پوست را پاک کردید با روغن بچه هم پوستتان را پاک کنید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو