رشد سریع مژه ها با چند فرمول خانگی طلایی

رشد سریع مژه ها با چند فرمول خانگی طلایی


منبع: آرگا

130

1399/3/8

10:41


مژه های بلند و پر پرپشت نقش مهمی در زیبایی هر فرد دارند که گاهی اوقات بنا به هر دلیلی مژه ها کوتاه، نازک و کم پشت می شوند اما جای نگرانی نیست با کمک روش های طبیعی و موثر می توانید مژه های پر پشتی داشته باشید، در این مقاله چند راهکار مفید و موثر جهت رشد سریع مژه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

رشد سریع مژه ها با چند فرمول خانگی طلایی

زیبایی چشم ها با داشتن مژه های بلند و پر پشت چندین برابر می شود اما گاهی در برخی مواقع عواملی از قبیل : ژنتیک، سن، شرایط خاص بیماری، عفونت چشم، کمبود مواد مغذی و تغییرات هورمونی در بدن سبب نازک و کم پشت شدن مژه ها خواهند شد و اگر چه روش های شیمیایی و آرایشی زیادی از جمله کاشت، اکستنشن و همچنین ریمل های حجم کننده وجود دارد اما همانطور که می دانید این مواد شیمیایی به مرور زمان اثرات نامطلوبی بر مژه ها خواهند داشت.

روش جادویی برای پر پشت شدن مژه ها

راهکارهای مفید جهت رشد سریع مژه ها

اگر شما نیز از آن دسته خانم هایی هستید که برای داشتن مژه های بلند روش های مختلفی را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید بهتر تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با روش های مفید و طبیعی جهت تقویت و رشد سریع مژه ها آشنا شوید.

  • روغن زیتون

روغن زیتون دارای مقادیر فراوانی اسیداولئیک و ویتامین E است که به عنوان یکی از بهترین روش ها جهت رشد فوری مژه ها محسوب می شود، بنابراین روغن زیتون را گرم کرده سپس با کمک یک برس مژه آن را بر روی مژه هایتان بمالید و اجازه دهید یک شب بماند سپس با آب بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش برای چند ماه استفاده کنید.

رشد فوری مژه ها با روش های طبیعی

  • روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه به دلیل اینکه فولیکول های مژه را تحریک می کند یک روش بسیار عالی جهت رشد سریع مژه ها می باشد، قبل از خوابیدن با انگشت یک قطره از روغن سیاه دانه را بر روی مژه هایتان بمالید و صبح با آب بشویید.

  • روغن کرچک

روغن کرچک جهت رشد و تقویت مژه ها گزینه بسیار مناسبی است، می توانید چند قطره روغن ویتامین E و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید و پیش از خوابیدن با کمک یک برس آن را بر روی مژه ها بمالید و صبح با آب گرم بشویید، همچنین می توانید دو قاشق غذا خوری روغن کرچک و ژل آلوئه ورا تازه را با هم مخلوط کنید سپس با کمک یک سواب پنبه آن را بر روی مژه هایتان بمالید و روز بعد آن را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر می توانید از این روش دو تا سه ماه استفاده نمایید.

رشد سریع مژه ها با روش های طبیعی

  • روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام دارای دو نوع تلخ و شیرین است که سرشار از چربی، منیزیم، کلسیم و ویتامین E است و استفاده از آن باعث رشد سریع مژه ها خواهد شد، قبل از خوابیدن کمی از روغن بادام را با کمک یک برس بر روی مژه ها بمالید و اجازه دهید یک شب بماند.

نکته : از این روش به مدت چهار هفته استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

  • وازلین

استفاده از وازلین از دیگر روش های مفید جهت تقویت مژه ها است، قبل از رفتن به رختخواب وازلین را گرم کرده تا به شکل مایع درآید سپس بر روی مژه ها بمالید و اجازه دهید یک شب بماند.

پر پشت شدن مژه ها با روش های طبیعی

 

نکته : از این روش می توانید تا رسیدن به نتیجه دلخواه هر شب استفاده نمایید.

  • ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از روش های طبیعی و خانگی برای رشد مژه ها می باشد زیرا دارای ویتامین و مواد مغذی مفیدی است، قبل از خوابیدن ژل آلوئه ورای تازه را با کمک یک برس مژه بر روی مژه ها بمالید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی مژه ها بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم بشویید.

مژه های پر پشت با روش های طبیعی

نکته : از این روش می توانید چند ماه استفاده کنید.

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی های ضروری و پروتئین است که به تقویت و رشد مژه ها کمک می کند، می توانید پنبه آغشته شده به روغن نارگیل را بر روی مژه ها بمالید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم بشویید، از این روش یک یا دو بار در روز برای چند ماه کمک بگیرید.

  • روغن اسطوخودوس

استفاده از این روغن سبب افزایش طول مژه تا ۴۴درصد مقدار استاندارد می شود فقط کافی است یک گوش پاک کن را به این روغن آغشته کرده و بر مژه هایتان بمالید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید هفته ای سه بار از این روش استفاده کنید.

رشد سریع مژه ها با چند روش طبیعی

نکته : می توانید روغن اسطوخودوس را با یک روغن دیگر مانند نارگیل ترکیب نمایید.

  • چای سبر

از دیگر مواد طبیعی موثر جهت پر پشت شدن مژه استفاده از چای سبز است زیرا سرشار از فلاونوئیدها می باشد، با استفاده از سواب پنبه ای یک فنجان چای سبز آماده و خنک شده را بر روی مژه ها مالیده و پس از زمان بیست دقیقه با آب سرد بشویید، می توانید از این روش روزی دو بار به مدت دو تا سه ماه استفاده نمایید.

نکته : در زمان استفاده از این روش باید دقت داشته باشید که چای وارد چشمانتان نشود.

  • ویتامین E

می توانید جهت تقویت رشد مژه از روغن ویتامین E کمک بگیرد، قبل از رفتن به رختخواب می توانید کمی از این روغن را با کمک برس مژه بر روی مژه هایتان بمالید و اجازه دهید یک شب بماند.

روش های عالی جهت رشد فوری مژه ها

  • تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین، بیوتین و ویتامین B نقش مهمی را در رشد سریع مژه ها ایفا می کند، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را با هم ترکیب نمایید سپس پنبه را به مخلوط حاصل آغشته نمایید و پس از زمان پانزده دقیقه با آب سرد بشویید، از این روش هفته ای سه بار به مدت چند ماه استفاده نمایید.

نکاتی در رابطه با مراقبت از مژه ها

۱. از اینکه محصولات آرایشی چشم تان مانند خط چشم و ریمل از کیفیت بالایی برخوردار هستند اطمینان حاصل نمایید.

۲. همیشه آرایش چشم تان را با آرایش پاک کن تمیز نمایید.

۳. هر روز پلک و مژه هایتان را به آرامی ماساژ دهید تا رشد آن با افزایش جریان خون افزایش پیدا کند.

۴. بهتر است از مژه مصنوعی تا حد امکان استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان سبب آسیب رساندن به مژه هایتان خواهد شد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت مو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو