رئیس سنیِ مجلس: سوگندنامه تشریفاتی نیست

منبع: برترین ها

82

1399/3/8

11:03


رئیسه سنی مجلس یازدهم گفت: من پیشاپیش مسئولیت هیئت رئیسه ای که انتخاب می شود را گوشزد میکنم، آنهایی که در این رقابت به میدان آمده‌اند باید بدانند که برای خدمت آمده‌اند.

خبرآنلاین: رئیسه سنی مجلس یازدهم گفت: من پیشاپیش مسئولیت هیئت رئیسه ای که انتخاب می شود را گوشزد میکنم، آنهایی که در این رقابت به میدان آمده‌اند باید بدانند که برای خدمت آمده‌اند.

دومین جلسه مجلس یازدهم با دستور کار تعیین اعضای هیئت رئیسه کار خود را آغاز کرد. حجت الاسلام سیدرضا تقوی به عنوان رئیس سنی مجلس یازدهم نطق خود را به سوگندنامه نمایندگان اختصاص داد و گفت: جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم دیروز با موفقیت به پایان بردیم و منتخبین عزیز مردم سوگند یاد کردند و با این سوگند کار خود را آغاز کردند. من به نکته هایی که در این سوگند نامه وجود دارد و تا پایان دوره باید متعهد به محتوا آن باشیم را ذکر میکنم. ۱۰ نکته در این سوگندنامه است که اول برای خودم تذکری باشد و بعد تذکری برای همکاران عزیز باشد.

او ادامه داد: در این ۴ سال باید کارمان را با این سوگند نامه تنظیم کنیم. در این سوگندنامه که متن اصل ۶۷ قانون اساسی است، نکاتی وجود دارد. شما دیروز در برابر خدا عرض کردیم که من در برابر قرآن مجید سوگند یاد میکنم و تعهد مینمایم تا پاسدار حریم اسلام باشیم. دوم نگهدار دستاوردهای انقلاب باشیم. سوم نگهبان مبانی جمهوری اسلامی باشیم. چهارم از ودیعه ملت پاسداری کنیم، رعایت امانت و تقوا در انجام وظایف و دفاع از قانون اساسی داشته باشیم. هفتم اینکه به استقلال کشور پایبیند و حافظ حقوق ملت باشیم. نهم پایبندی به خدمت مردم و دهم مدنظر قرار دادن استقلال کشور، آزادی مردم و تأمین نیازهای آنها باشیم.

رئیس سنی مجلس تأکید کرد:باید به این فراز ها دقت کنیم و این موارد امر تشریفاتی نیست که از کنارش عبور کنیم.ما باید مجلس تراز اسلامی را به نمایش بگذاریم، این مجلس ارزشگرا و انقلابی، زمان شناس، دشمن شناس، متوجه مشکلات معیشتی مردم، محرومان است.آیا ما در امر قانونگذاری نباید ضعیفترین مردم را درنظر بگیریم؟

او گفت: امروز هیئت رئیسه مجلس مشخص می شود. من پیشاپیش مسئولیت هیئت رئیسه ای که انتخاب می شود را گوشزد میکنم، آنهایی که در این رقابت به میدان آمده‌اند باید بدانند که برای خدمت آمده‌اند. طبعا مجلس یک رئیس و دو نائب رئیس میخواهد و باقی هم که رای نمی آورند طبعا اجرشان را میبرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو