جزییات مرگ مشکوک آسیه پناهی، بانوی کپرنشین ۵۸ ساله کرمانشاهی

جزییات مرگ مشکوک آسیه پناهی، بانوی کپرنشین ۵۸ ساله کرمانشاهی


منبع: روزیاتو

156

1399/3/8

12:33


آسیه پناهی بانوی ۵۸ ساله کپرنشین در کرمانشاه، پس از تخریب منزلش توسط عوال اجراییات شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه، درگذشت. این بانوی کپرنشین، بعد از تخریب کپر و انتقال وی به کمپ ترک اعتیاد کرمانشاه توسط ماموران شهرداری این شهر، جان خود را از دست داد و اکنون جسد وی برای بررسی های تکمیلی در اختیار پزشکی قانون قرار گرفته است.

بر خلاف اخباری که در رسانه ها منتشر می شود. آسیه پناهی در زمان تخریب کپر توسط ماموران اجرایی شهرداری کرمانشاه، در کپر نبوده و پیکر وی زیر لودر نرفته است. مرگ آسیه پناهی، ۳۰ اردیبهشت ۹۹ رخ داد و محل حادثه نیز در محدوده شهرداری منطقه ۳ کرمانشاه بود.

مرگ آسیه پناهی مثل مرگ رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی که توسط داش پدرش در اتاق خواب، سر بریده شد، بازتاب های خبری گسترده ای پیدا کرده است. ماموران اجرایی شهرداری کرمانشاه با حکم قضایی، نسبت به تخریب کپر که محل استقرار آسیه پناهی بود اقدام کردند و این حکم، مبنی بر رفع تخلف از زمین خواران محدوده انتهایی شهرک کیانشهر استان کرمانشاه صادر شده بود و منع قانونی نداشت.

شهرداری کرمانشاه نیز ضمن تکذیب خبر ضرب و شتم آسیه پناهی توسط عوامل شهرداری، از رسانه ها خواست از گمانه زنی ها،پرهیز کنند. آسیه پناهی، بانوی معتادی بود که به همراه نوه و دخترش در کپر زندگی می کرد و بعد از اینکه به اخطار ماموران نسبت به خروج اختیاری از کپر توجه نکرد،ایشان به کمپ ترک اعتیاد چشمه سفید کرمانشاه منتقل می شود و آنجا مستقر می شود.

آسیه پناهی در زمان انتقال به کمپ چشمه سفید،دچار حالت تهوع شده و با وجود حضور پزشکان مرکز فوریت های پزشکی، جان خود را از دست می دهد. دلایل فوت او پس از گزارش پزشکی قانونی، اعلام می شود. روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب استان کرمانشاه اخیرا اعلام کرد که با جدیت، پیگیر پرونده مرگ مشکوک آسیه پناهی است.

در تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است، آسیه پناهی روی بیل دستگاه لودر ماموران شهرداری نشسته و با تخریب خانه اش، مخالفت میکند. صحبت ها مربوط به گاز فلفل و کشیده شدن آسیه پناهی روی آسفالت و بیهوشی وی در زمان انتقال به کمپ ترک اعتیاد، منتظر نظر پزشکی قانونی است. مراسم ترحیم بانو آسیه پناهی ، اول خرداد ۹۹ در روستای سراب سر فیروزآباد برگزار شد.

آسیه پناهی

تصویر پیکر آسیه پناهی در پزشکی قانونی کرمانشاه

آسیه پناهی، مادر ۴ دختر و ۳ پسر بود. افکار عمومی، منتظر پاسخ علمی و فنی پزشکی قانون و مسئولان استانی درباره مرگ مشکوک آسیه پناهی است. ماموران شهرداری ها در سراسر کشور، سابقه برخورد غیر اسلامی و غیر انسانی با برخی هموطنان را در کارنامه دارند.

به نظر می رسد مجلس یازدهم در کنار شورهای شهر و روستا، بر فعالیت های نظارتی خود در این حوزه، بیافزاید. البته نباید فراموش کرد که رفتار خلاف عده ای در مجموعه های بزرگ شهرداری های استان که خدمات بسیاری به هموطنان ارائه می کنند، نباید مورد غفلت قرار بگیرد. اما با متخلفان نیز باید طبق موازین قانونی برخورد شود تا شاهد تکرار اتفاقات تلخ نباشیم.

آسیه پناهی

حمله بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به کارواشی در شهرک غرب تهران توسط عوامل شهرداری پایتخت، با محکومیت شهرداری تهران همراه شد

حمله ماموران شهرداری تهران با قمه و چوب به کارواشی در منطقه شهرک غرب تهران، هنوز از یادها نرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو