جاهای دیدنی هوراند | آذربایجان شرقی

جاهای دیدنی هوراند | آذربایجان شرقی


منبع: تاپ تراول

278

1399/3/8

12:52


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی هوراند

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی هوراند که یکی از شهرستان های واقع در استان آذربایجان شرقی است آشنا خواهیم کرد .


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مختصری درباره شهرستان هوراند بدانید :

این شهرستان یکی از تاریخی ‌ترین شهرستان‌ های استان آذربایجان شرقی می باشد که دارای پیشینه‌ای چندین هزار ساله با مردمانی نجیب و دوست داشتنی است . فاصله هوران تا شهر تبریز ( مرکز استان آذربایجان شرقی ) حدودا 170 کیلومتر می باشد .

تخفیفان

شهرستان هوراند در یکی از بهترین نقاط آب و هوایی استان در دامن کوه‌های سربه فلک کشیده و حول پوشش جنگل‌ها و مراتع بزرگ منطقه ارسباران که حدود 164 هزار هکتار می‌باشد، واقع شده و سهم این شهرستان از کل مساحت جنگلی ارسباران  11 هزار هکتار بوده و  بیش از 70 هزار هکتار نیز مراتع می‌باشد، این جنگل‌ها زیستگاه انواع مختلف جانور و پرندگان از قبیل سیاه گوش، گرگ، خرس قهوه‌ای،  انواع کبک ، عقاب، شاهین و … است .

آب و هوای این منطقه معتدل کوهستانی است که در زمستان با یخبندان‌های کوتاه مدت و هوایی خنک و مطلوب و تابستانهایی نسبتاً گرم و نسیمهای خنک و روح نواز همراه است.

جنگل طبیعی تنباکولو

این جنگل در بخش هوراند واقع شده و بعنوان یکی از مناطق جنگلی ارزشمند رویشگاه گونه های متنوع گیاهی و یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان به شمار می آید که سالانه پذیرای هزاران گردشگر می باشد .

جاهای دیدنی هوراند

منطقه تاریخی قوبول دره سی

وبول دره سی در یک کیلومتری غرب قریه چناب از توابع هوراند (‌ دو کیلومتری جاده اهر – کلیبر ) پشت کوه سنگی مرتفعی واقع شده است . در مقابل آن ،‌ کوه هشت سر قرار دارد که به روایتی مسکن اصلی بابک خرمدین بوده است . تپه تاریخی اژدها داش در این دره قرار دارد . بر بدنه و بالای آن غارهایی است که به گفته اهالی هر کدام گنجایش بیش از 2 هزار نفر را دارد.

مطالب بیشتر بخوانید
آشنایی با بازی اتاق فرار

جاهای دیدنی هوراند

تپه باستانی اژدها داش

در دشت لشگرگاه هوراند از توابع شهرستان کلیبر تپه بسیار کوچکی به شعاع تقریبی 15 و ارتفاع 5/1 متر وجود دارد که در اصطلاح محلی به اژدها داش ( سنگ اژدها ) معروف است . از این تپه آثاری مختلف از قبیل قطعات سفال و سنگ چخماق مربوط به قرون اولیه‌ هزاره اول قبل از میلاد به دست آمده است.


مقالات بیشتر بخوانید :


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو