جزییات قتل فجیع رومینا اشرفی از زبان مادرش از قصابی در اتاق خواب [بشنوید]

منبع: روزیاتو

80

1399/3/8

14:40


رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی استان گیلان، شامگاه بیست و یکم ماه رمضان توسط داس تیز پدر ۳۷ ساله اش در حالی که در اتاق خواب به سر می برد، سر بریده شد. مرگ رومینا اشرفی ۱۳ ساله، بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخلی و بین المللی داشته است.

بحث قتل های ناموسی، خانه پدری و کیانوش عیاری، کلید واژه هایی است که پس از مرگ فجیع و باور نکردنی این دختر تالشی، مورد توجه قرار گرفته است و احتمالا تا مدت ها، مثل داستان شهردار قاتل تهران، نقل محافل خبری و جامعه شناسی ایران در سال ۹۹ خواهد بود.

اکنون با درگذشت مشکوک آسیه پناهی، زن کپرنشین ۵۸ ساله کرمانشاهی پس از تخریب منزلش با حکم قضایی ماموران شهرداری این شهر، پرونده قتل ها و مرگ ها در سال جهش تولید، به سرعت در فضای مجازی می‌پیچد. رومینا اشرفی در حالی توسط داس پدرش، در اتاق خواب خانه اش در روستایی در استان گیلان، قصابی شد که پیش از این قتل، توسط نیروی انتظامی به دلیل فرار از خانه دستگیر شده بود.

رومینا اشرفی، با پسری که ۱۶ سال از خودش بزرگ تر بود، آشنا شده بود و عاشق وی بود. او به همراه این پسر از تالش به آستارا فرار کرده بود. پس از دستگیری توسط ناجا و بازگرداندن به خانواه، این اتفاق فجیع رخ داد تا پرونده قتل های ناموسی در ایران در آستانه عصر ۱۴۰۰،بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی قرار بگیرد. رعنا دشتی، مادررومینا اشرفی، امروز درباره لحظاتی پیش از قتل دخترش صحبت کرد.

رومینا اشرفی خواهر امیر محمد شش ساله بود. مادر رومینا اشرفی گفته که زمانی که این اتفاق برای رومینا رخ داد، او به همراه پدر قاتل،در خانه حضور داشت.ایشان در زمان قتل رومینا، مشغول شستن لباس در حمام بود. پدر به اتاق خواب می رود و در را قفل میکند. مادر رومینا مرتب با در می کوبد و جیغ می زند . . . .

مادر رومینا در مصاحبه اخیرش، از اعتیاد همسرش (پدر رومینا) ابراز بی اطلاعی کرد اما گفته بود که همسرش، تریاک مصرف نمیکرد اما قلیان می کشید. مادر رومینا، قتل رومینا به خاطر ارتباط دخترش با یک پسر سنی مذهب (بهمن خاوری) را رد کرد و گفته بود که پدر به خاطر فرار رومینا با این پسر، گفته بود که پس از بازگشت رومینا، به خاطر فرار، او را خواهد کشت و قصد کثیف خود را با این اقدام فجیع و تاسف بر انگیز، عملی کرد.

مادر رومینا در مصاحبه اش، نسبت به این شایعه که رومینا در زمان دستگیری در نزد قاضی دادگاه، خواسته بود که وی را به خانواده اش تحویل ندهند چرا که به قتل می رسد، ابراز بی اطلاعی کرد. و گفت چنین چیزی نشنیده است.

مادر رومینا گفته بود که از قاضی پرونده، درخواست قصاص نفس پدر قاتل (همسرش) را دارد و حاضر نیست یک لحظه نیز دوباره این پدر قاتل را ببیند.

مادر رومینا گفت که رومینا با پدرش، رابطه صمیمی نداشته و همواره از پدرش خجالت می کشید و حرف شنوی از پدرش داشت اما پدر درباره رومینا، سخت گیر بود. مادر اعلام کرد که پدر رومینا، محدودیت های زیادی برای فر زندش قائل شده بود. مادر رومینا اشرفی گفت که رومینا از ترس پدر، از خانه فراری شده بود.

رومینا اشرفی

بازتاب های اینستاگرامی مرگ فجیع رومینا اشرفی

پدر رومینا به مادر رومینا گفته بود که فرزندشان را مرگ موش به قتل برساند یا شیوه به دار آویخته شدن را به ایشان یاد بدهد . . . .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو