شنکر در  گفت وگو با فرانس ۲۴ و در پاسخ به سؤالی درباره این که آیا احتمال تحریم شخصیت‌های ائتلاف سیاسی حامی دولت لبنان، گفت: بله، این مسأله مطرح است و در حال بررسی اعمال بسته ای از تحریم ها علیه متحدان حزب الله هستیم و امیدواریم بزودی بخشی از این تحریم ها اجرایی شود.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: دولت لبنان در حال حاضر با چالش‌های بزرگ و بحران مالی و بهداشتی روبه‌رو بوده و این نتیجه سوءمدیریت، فساد و تبعات جنگ سوریه است و حزب الله بخشی از دولت است.

وی افزود: «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان یک طرح اقتصادی را مطرح کرده و ما منتظر تعهد دولت لبنان به این اصلاحات هستیم و این که آیا گامی در راستای این اصلاحات بر می‌دارد و تنها به تصویب و اعلام آن بسنده نمی‌کند.

شنکر اضافه کرد: پس از آن موضع خود برای حمایت از لبنان در پرونده درخواست کمک از صندوق بین‌المللی پول را بررسی می‌کنیم.

سخنان شنکر پس از آن مطرح می‌شود که «دوروتی شیا» سفیر جدید آمریکا در لبنان  ۲۴ اسفندماه ۹۸ در دیدار با «حسن دیاب» نخست وزیر لبنان، به وی ابلاغ کرده بود که شرط کمک واشنگتن برای غلبه بر بحران اقتصادی این کشور، فاصله گرفتن دولت او از حزب‌الله است.

در آن زمان برخی منابع  در مقر نخست وزیری لبنان فاش کرده بودند:سفیر آمریکا به دیاب گفته است در صورتی که دولت لبنان ثابت کند که کاملاً مستقل از حزب‌الله است و از دخالت‌های آشکار حزب‌الله در منطقه حمایت نکند،واشنگتن آماده است که به دولت بیروت کمک مالی کند.