آغوش‌های باز مجلسی در ایام کرونا

منبع: برترین ها

92

1399/3/8

16:57


منتخبان مجلس یازدهم امروز در حالی ترکیب هیأت رئیسه پارلمان را تعیین کردند که در بسیاری از لحظه‌های رأی‌گیری پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا رعایت نشد.

خبرگزاری ایسنا: منتخبان مجلس یازدهم امروز در حالی ترکیب هیأت رئیسه پارلمان را تعیین کردند که در بسیاری از لحظه‌های رأی‌گیری پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا رعایت نشد.

منتخبان مجلس یک روز بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه برای برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائم برای یک سال آینده تشکیل جلسه دادند تا به گفته تقوی رئیس سنی مجلس این پیام به مردم داده شود که مجلس برای انجام امور جدی است.

جلسه مجلس رأی ساعت ۸ صبح به ریاست تقوی رئیس سنی مجلس و با دستور کار برگزاری انتخابات هیأت رئیسه آغاز شد.

محمدباقر قالیباف، مصطفی آقامیرسلیم و فریدون عباسی سه داوطلب ریاست مجلس بودند که در نهایت قالیباف با ۲۳۰ رأی رئیس مجلس یازدهم شد. روز گذشته فراکسیون اکثریت مجلس به کاندیداتوری قالیباف رأی داد و دست رد به سینه میرسلیم زد؛ با این وجود میرسلیم کاندیدا شد، موضوعی که با تذکر میرتاجدینی مواجه شد مبنی بر اینکه چرا برخی منتخبان نسبت به فراکسیون اکثریت تعهد ندارند.

تعهد مد نظر میرتاجدینی منتخب تبریز در انتخاب نواب رئیس وجود داشت و تنها علی نیکزاد و امیرحسین قاضی‌زاده کاندیدا شده و هر دو به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

در نهایت منتخبان ۱۲ عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم برای یک سال آینده را انتخاب کردند اما در تذکرهای متعدد از هیأت رئیسه خواستند که جلوی لابی‌گری‌ها در تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی گرفته شود.

بعد از آنکه نام قالیباف به عنوان رئیس مجلس یازدهم قرائت شد وی با همراهی چند منتخب مجلس همچون امیرآبادی در کنار صندلی تعدادی از نمایندگان حاضر می‌شد و با آن‌ها مصافحه می‌کرد. ابتدا در کنار میرسلیم که صندلی‌اش پشت صندلی قالیباف قرار داشت رفت و با او دست داد. سپس به سمت فریدون عباسی کاندیدای دیگر ریاست مجلس رفت و با او خوش و بش کرد و به سمت تعداد دیگری از نمایندگان همچون آقاتهرانی رفت. هنگامی که با حمیدرضا حاجی بابایی روبرو شد حاجی بابایی قالیباف را در آغوش گرفت. همان زمان امیرآبادی با حالت خنده گفت کرونا، کرونا. البته که این هشدار هم باعث فاصله گرفتن منتخبان از یکدیگر نشد و بعد از آن تعداد بیشتری از منتخبان دور قالیباف جمع شدند و حتی با یکدیگر در مقابل دوربین عکاسان و تصویربرداران عکس یادگاری گرفتند.

روز گذشته در مراسم افتتاحیه هنگام ورود آن‌ها تب آن‌ها سنجیده می‌شد و بعد اجازه ورود داده می‌شد که امروز این اتفاق رخ نداد. در داخل مجلس هم تعداد منتخبانی که ماسک زده بودند نسبت به روز گذشته کمتر بود.

پایان جلسه امروز مجلس با سوگند هیأت رئیسه و مستقر شدن آن‌ها در جایگاه هیأت رئیسه همراه شد. جلسه بعدی را قالیباف یکشنبه هفته آینده ۱۱ خردادماه اعلام کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو