جزئیات راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی خانگی

منبع: برترین ها

89

1399/3/8

17:11


معاون وزیر ارتباطات گفت: تخصیص اشتراک رایگان یک ماهه تلویزیون های اینترنتی به کاربران اینترنت خانگی در قالب طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» از امروز آغاز شد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر ارتباطات گفت: تخصیص اشتراک رایگان یک ماهه تلویزیون های اینترنتی به کاربران اینترنت خانگی در قالب طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» از امروز آغاز شد.

طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» امروز ۵ شنبه در مراسم افتتاح پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال، با حضور حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی شد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: یکی از نیازهای اصلی و عمومی مردم، نیاز فرهنگی است و در دنیا نیز قدرت فرهنگی و گفتمان سازی به عنوان قدرت اصلی محسوب می شود.

جزئیات راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی خانگی

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱.۸ میلیون نفر عضو شبکه ها و سامانه های مختلف پخش ویدئو، موسیقی و تلویزیون اینترنتی هستند و حق عضویت پرداخت می کنند، گفت: در همین حال حدود ۳ میلیون بیننده نیز بدون پرداخت حق عضویت، از محتواهای رایگان استفاده می کنند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: شاید این تجربه شیرین حق انتخاب برای محتوا باشد؛ چیزی که در سال های گذشته کمتر در دسترس شهروندان ایرانی بوده است.

ناظمی یکی از چالش های اصلی در شبکه ملی اطلاعات را کمبود محتوا دانست و افزود: در حالی که در دنیا ۷۰ درصد ترافیک اینترنت معمولا به پخش فیلم و ویدئو، موسیقی و صوت تعلق دارد و در ایران این رقم حدود ۲۰ درصد است. این درحالی است که ظرفیت فعلی شبکه ما حدود ۱۴ برابر میزان مصرفی است که مردم از این محصولات فرهنگی استفاده می کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، توسعه سیستم های پخش صوتی و تصویری آنلاین (VOD ) را باعث صرفه اقتصادی در توسعه زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: در صورتی که محتوایی وجود داشته و مشتری برای آن محتوا باشد، قاعدتا اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در زیرساختها ایجاد می شود و از طرف دیگر نیازهای فرهنگی مردم پاسخ داده می شود.

وی گفت: امروز ماهیانه حدود ۷ میلیارد دقیقه توسط مردم از این محصولات فرهنگی استفاده می شود که عدد قالب توجهی است.

ناظمی با بیان اینکه در سال ۹۲ ارزش کل فروش سینماهای کشور حدود ۴۲ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: امروز با تداوم روند فروش حق اشتراک تلویزیون های اینترنتی اندازه این بازار به حدود ۶۴۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: سال گذشته وقتی در حضور جنابعالی گزارش عملکرد ارائه می دادیم گفتیم که شبکه حمل و نقل اینترنتی از حمل و نقل سنتی بزرگتر شده و امروز می گوییم اندازه تلویزیون های اینترنتی از تمام فروش در سینماهای کل کشور، بزرگتر شده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» در قالب افزایش خدمات محتوا در شبکه ملی اطلاعات گفت: از امروز افتتاح عضویت یک ماهه مردم به صورت رایگان در تلویزیون های اینترنتی فراهم شده که هزینه آن هم از بابت حق عضویت و هم بابت ترافیک رایگان است و کاربران اینترنت ثابت خانگی به مدت یک ماه می توانند به انتخاب خودشان عضو ۳ تلویزیون اینترنتی شوند و از محتوای آن استفاده کنند.

ناظمی تاکید کرد: با اجرای این طرح، پیش بینی می کنیم که بازار تلویزیون های اینترنتی به دو برابر فعلی افزایش پیدا کند.

در این زمینه رئیس جمهور از معاون وزیر ارتباطات پرسید که چرا این امکان را برای کاربران موبایل فراهم نکرده و آیا پول نداشتید که این طرح را برای همه اجرا کنید؟ که ناظمی پاسخ داد: دلیل اجرای این طرح تشویق مردم به استفاد از اینترنت ثابت است و اینترنت ثابت ابزار خانگی بهتری برای با هم بودن است.

در همین حال آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توضیح چرایی این تصمیم گفت: معمولا در دنیا ترافیک پخش آنلاین صوت و تصویر و VOD ها روی شبکه های اینترنت ثابت است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو