به گزارش تارنمای دولت بولیواری ونزوئلا، خورخه ارئاسا وزیر امورخارجه ونزوئلا درتوئیتی اعلام کرد: دولت بولیواری پشتیبان جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت کشورش خواهد بود.

ارئاسا به دنبال اعلام مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر پایان معافیت‌های تحریمی طرح‌های بین‌المللی مرتبط با برجام در ایران که در مدت ۶۰ روز اجرایی خواهد شد، بر حمایت قاطع ونزوئلا از دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا گفت: سیاست تنش آفرین همیشگی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و پمپئو علیه ایران نمونه بارز ترویج اقدامات ضد دیپلماسی و بدوی است که جهان را به سوی نزاع و جنگ سوق می‌دهد؛ دولت ونزوئلا حامی ایران در دفاع از حاکمیتش خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشت: امروز به معافیت‌های تحریمی پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران را پایان می‌دهم که در مدت ۶۰ روز اجرایی خواهد شد. ادامه تشدید فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاب می‌کند که این همکاری پایان یابد.

بنا بر این اقدام تازه دولت واشنگتن، معافیت‌ها در خصوص همکاری‌ها برای باز طراحی رآکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی‌شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف‌شده رآکتور تحقیقاتی به خارج از ایران تمدید نمی‌شود.