طرز تهیه آب نبات چوبی خانگی با طعم واقعی

طرز تهیه آب نبات چوبی خانگی با طعم واقعی


منبع: آرگا

241

1399/3/8

20:42


آبنبات چوبی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و مدت زمان کمی می توانید آن را در منزل تهیه کنید در این مقاله شما عزیزان را با طرز تهیه آب نبات چوبی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه آب نبات چوبی خانگی با طعم واقعی

آبنبات چوبی مانند شکلات مغزدار و شکلات شیری از جمله دوست داشتنی ترین خوراکی ها در بین کودکان محسوب می شود که البته در بین بزرگسالان نیز طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است زیرا یادآور خاطرات دوران کودکی آن ها می باشد، می توانید این خوراکی بسیار خوشمزه را در منزل تهیه کنید و در کنار کودک دلبندتان از خوردن آن لذت ببرید.

نحوه تهیه آب نبات چوبی

مواد لازم

  • شکر : دو پیمانه
  • اسانس خوراکی دلخواه : دو قاشق چای خوری
  • شربت گلوکز : دو سوم پیمانه
  • ترافل رنگی : به میزان دلخواه
  • چوب آبنبات : شش عدد
  • دماسنج آبنبات

روش تهیه آبنبات چوبی

طرز تهیه آب نبات چوبی با طعم به یاد ماندنی

در روش تهیه آب نبات چوبی ابتدا بر روی سطح کار دو عدد کاغذ روغنی پهن کرده سپس یک کاسه بزرگ را پر از آب یخ کرده و کنار بگذارید.

حالا شکر را با شربت گلوکز و یک چهارم فنجان آب داخل یک شیر جوش کوچک با هم مخلوط نمایید سپس بر روی حرارت قرار دهید و داخل شیر جوش یک عدد دماسنج آشپزخانه را نیز بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه آب نبات چوبی حرارت اجاق گاز را از درجه حرارت متوسط بالاتر برده تا مخلوط شروع به جوشیدن کند و از هم زدن دست نکشید تا هنگامی که شکر در مخلوط کاملا حل شود.

مراحل تهیه آبنبات چوبی

یک قلم موی شیرینی پزی کوچک را داخل آب خیس کرده و با آن اطراف داخل ماهیتابه (بالاتر از مخلوط در حال جوش) را خیس کنید این روش سبب حل شدن شکر و یک دست شدن مخلوط می شود بگذارید مخلوط به مدت پنج تا هفت دقیقه بجوشد تا دماسنج آبنبات دمای ۳۱۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۵ درجه سانتی گراد را نشان دهد.

پس از رسیدن مخلوط به این دما آن را از روی حرارت برداشته سپس داخل کاسه آب یخ قرار دهید فقط باید دقت داشته باشید که تابه در آب غوطه ور نشود و حتی یک قطره آب وارد آن نشود و اجازه دهید ده تا پانزده ثانیه شیرجوش داخل کاسه یخ بماند تا خنک شود و در نهایت آن را بردارید.

در صورتی که تمایل به ریختن اسانسی در آب نبات چوبی دارید باید پس از اینکه تابه را از کاسه یخ خارج کردید به سرعت و با احتیاط اسانس را به آن بیافزایید و هم بزنید.

در این مرحله شربت تهیه شده را بر روی کاغذ روغنی به شکل دایره هایی با قطر پنج تا هفت سانتی متر بریزید و دقت داشته باشید که بین آبنبات فاصله ای تقریبا به اندازه هفت تا نه سانتی متر باشد تا به هم نچسبند.

طرز تهیه آب نبات چوبی با طعم عالی

در مرحله آخر از طرز تهیه آب نبات چوبی بلافاصله چوب آبنبات داخل مایع آبنبات قرار داده و به آرامی فشار دهید و حالا ترافل های رنگی را بر روی مایع آبنبات پخش کنید و پس از خنک و سفت شده آبنبات ها آن را به آرامی از کاغذ جدا کنید، نوش جان.

نکات تکمیلی :

۱.از قابلمه یا شیر جوشی استفاده کنید که دارای لبه آبریز به منظور خالی کردن مایع آبنبات باشد تا کار تنظیم شکل آبنبات ها برای تان آسان باشد.

۲. عصاره یا اسانسی که داخل آبنبات می ریزید به منظور حفظ شدن رنک کریستالی آبنبات باید بی رنگ باشد.

۳. در زمان برداشتن شربت آبنبات از روی حرارت به سرعت شربت شروع به غلیظ شدن می کند و در صورتی که نتوانستید به سرعت کارتان را انجام دهید می توانید مجدداً تابه را روی حرارت قرار داده تا نرم شود .

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این آب نبات بسیار خوشمزه و پر طرفدار تهیه کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع شیرینی و کیک می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو