مخالفت گرجستان با بازدید از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار

منبع: برترین ها

73

1399/3/8

23:02


وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کردکه کارشناسان روسی می توانند فقط در چارچوب سازوکارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد از آزمایشگاه بیولوژیکی این کشور بازدید کنند.

ایرنا: وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کردکه کارشناسان روسی می توانند فقط در چارچوب سازوکارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد از آزمایشگاه بیولوژیکی این کشور بازدید کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری "نیوز گئورگیا"، روسیه خواستار بازدید جداگانه کارشناسان روسی در قالب توافق دوجانبه مسکو و تفلیس و بدون مشارکت کارشناسان دیگر کشورها از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار می باشد .

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه بازدید کارشناسان روسی از آزمایشگاه بیولوژیکی لوگار تفلیس در شرایط قابل قبول متقابل دو کشور تا به حال تحقق نیافته است، افزود: فعالیت این آزمایشگاه از نظر پایبند بودن آمریکا به کنوانسیون منع توسعه سلاح های بیولوژیکی، سووالات جدی را ایجاد می کند .

مخالفت گرجستان با بازدید از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار

در روسیه این باور وجود دارد که در آزمایشگاه بیولوژیکی لوگار که در سال 2013 میلادی بر اساس توافقات وزارت دفاع گرجستان و آمریکا در حومه تفلیس راه اندازی شده، تحقیقات در مورد استفاده از حشرات به عنوان حامل عوامل بیولوژیکی خطرناک و عوامل بیماری زا انجام می گیرد.

وزارت امور خارجه گرجستان اتهامات وارده روسیه را تکذیب کرد و با اشاره این که مرکز لوگار با تمام تجهیزات خود به طور کامل به مالکیت دولت درآمده است،افزود: این مرکز و آزمایشگاههای آن از سال 2018 میلادی از سوی دولت تفلیس تامین مالی می شود و بعنوان یکی از واحدهای مرکز دولتی کنترل بیماری گرجستان فعالیت می کند و جزو سیستم بهداشتی این کشور می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو