معنی اسم مرسده و نگاهی به ریشه و مفهوم این نام دخترانه زیبا

معنی اسم مرسده و نگاهی به ریشه و مفهوم این نام دخترانه زیبا


منبع: آرگا

439

1399/3/9

02:43


مرسده نامی است اصیل و فارسی که در گذشته نام یکی از ملکه های بزرگ ایرانی بوده است، اسم دخترانه مرسده به معنی جنگل راش، ملکه ایرانی، زیبا و با طراوت می باشد.

معنی اسم مرسده و نگاهی به ریشه و مفهوم این نام دخترانه زیبا

هر شخی در هر ملیت یا کشوری که باشد دارای نام و نشان مخصوص به خود می باشد، افراد با اسامی خاص خود صدا زده می شوند، در واقع این اسامی هستند که به افراد هویت می دهند، بیشتر مردم به دنبال اسامی زیبا و در عین حال با معنایی برای فرزندان خود هستند.

معنی اسم زیبای مرسده

نام یا همان اسم انسان ها بر اساس تعریفی که دارد، به کلمه یا اصطلاحی گفته می شود که به به منظور هویت دادن به یک فرد استفاده می شود و در کشورها و فرهنگ های متلف دارای ساختاری متفاوت است، در ایران افراد با نام و نام خانوادگی شناخته می شوند که در اغلب کشورها به همین صورت است. از گذشته تا کنون انتخاب نام یکی از بزرگترین دغدغه های لذت بخش والدین در زمان بچه دار شدن می باشد، البته در ایران انتخاب نام برای کودک تنها به پدرو مادرها مربوط نمی شود و اکثر افراد خانواده مثل پدر بزرگ و مادربزرگ ها یا خاله و عمه ها نیز در این انتخاب سهیم هستند و نظر می دهند، انتخاب نام زیبا و پر معنا در نظر اکثر خانواده ها وجود دارد. برخی از والدین به دنبال اسامی مذهبی و بزرگان دین هستند و بعضی نیز به دنبال انتخاب اسامی اصیل و ایرانی هستند، اما چیزی که در همه موارد به آن توجه می شود و بین تمام خانواده ها مشترک است انتخاب نامی شایسته و نیک برای نوزاد می باشد. والدین بدنبال نامی هستند که کودکشان را با آن صدا بزنند و در بزرگسالی نیز باعث سربلندی فرزندشان شود. در این مطلب می خواهیم شما را معنی اسم زیبا و دخترانه مرسده آشنا سازیم، پس اگر به دنبال انتخاب این نام برای فرزندتان هستید ادامه مطالب را از دست ندهید.

معنی نام مرسده

معنای اسم مرسده

مرسده نامی است دخترانه که تشکیل شده از مرس + ده. مرس نام درختی، راش است  و ده پسوند مکان آن می باشد. مرسده به معانی جنگل راش یا جای روییدن راش و همچنین به معانی زیبا و با طراوت و خرم می باشد. همچنین در فرهنگ اصیل ایرانی مرسده را به معنای ملکه یا ملکه ایرانی نیز می دانند.

معنای اسم دخترانه مرسده

ریشه اسم

همانطور که گفتیم مرسده نامی است دخترانه که ریشه ایرانی داشته و نامی است اصیل فارسی، که در ایران به ملکه ایرانی مشهور است.

فراوانی اسم مرسده و تلفظ آن به انگلیسی

اسم زیبا و دخترانه مرسده تا کنون ر روی حدود ۲۶۲۴ دختر ایرانی نهاده شده است و در زبان انگلیسی به شکل mersede تلفظ می گردد.

معنی اسم زیبای مرسده

اسامی هم آوا و هم خانواده با مرسده

مرسده با نام های زیر هم آوا می باشد:

مرسا، مرسل، مرسین، زیبنده، فرخنده، برازنده، فرازنده، تابنده، مریسا، مهرسانا.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو